23948sdkhjf

Farveskiftende glas får comeback på grund af ny teknologi

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Salget af briller, der bliver til solbriller, når solens uv-stråler rammer dem, har været stærkt stigende i de seneste måneder.

Det ene øjeblik er de helt almindelige briller med klare glas, men så snart brugeren bevæger sig uden for, og solens stråler rammer glassene, forvandler de sig til solbriller.

Læs også: Verdens bedste målmand bliver sundhedsambassadør for Louis Nielsen

Briller med såkaldte farveskiftende glas er mere populære end nogensinde før, og optikerkæden CrossEyes melder om rekordsalg, fortæller kæden i en pressemeddelelse. 

For blot få år siden udgjorde briller med farveskiftende glas under én procent af kædens samlede brillesalg.

I dag bliver næsten hver tiende brille solgt med de avancerede glas.

- De farveskiftende brilleglas har været i handlen siden 1960'erne. Dengang var teknologien dog ikke som i dag, hvilket resulterede i, at glassene var langsomme til at skifte farve og aldrig blev helt klare - med andre ord en stor ulempe. I de seneste år er glassene derimod blevet markant bedre rent teknisk. De er helt klare som almindelige briller indendørs, og skifter lynhurtigt til solbriller, når man træder ud i solen. Det gør brillerne væsentligt mere anvendelige, og derfor sælger vi rigtig mange til kunder, der ikke gider at skifte til solbriller konstant, siger Søren Møller, CEO i CrossEyes.

Konstant beskyttelse

Mange brillebrugere glemmer at anvende solbriller, fordi det er upraktisk at have to par på sig hele tiden.

Læs også: Nu sælger Louis Nielsen næsten halvdelen af alle briller i Danmark

Men udover at være ukomfortabelt kan det også være sundhedsskadeligt at droppe de mørke glas. 

- De tilbagemeldinger vi får fra kunderne er: Hvorfor har jeg ikke købt disse noget før? De unge brillebrugere synes, de er smarte, og de lidt ældre er glade for den konstante beskyttelse mod solstrålerne, fortæller Lotte Sølvtofte, der er optiker og Retail Manager hos CrossEyes.

Som noget nyt lancerer CrossEyes også intelligente solbriller, der skifter fra 85 procent toning til ned til 40 alt efter lyset.

Brillemoden øger salget

Brillemoden har en afgørende indflydelse på de farveskiftende glas' store salgsfremgang.

- For ti år siden var almindelige briller smalle og enkle, mens solbriller skulle være voldsomme og fylde det meste af ansigtet. I dag minder stellene til solbriller og almindelige briller så meget om hinanden, at kunderne meget nemmere kan se fornuften i at have to briller i én, siger Lotte Sølvtofte.

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Intersport og The Athlete’s Foot åbner i Lyngby

Boom i netsalget sender Matas' omsætning op

Matas' salg på nettet er tredoblet det seneste år, mens salget i de fysiske butikker til gengæld står stille.

Normal åbner butik på Christianshavn

Nu sælger Louis Nielsen næsten halvdelen af alle briller i Danmark

Optikerkæden Louis Nielsen præsterer optikerbranchens første milliardomsætning og nærmer sig halvdelen af det danske brillesalg.

Adidas sætter turbo på netsalget og hiver flere penge hjem

Tyske Adidas har øget sit salg med omkring fem procent det seneste år med fremgang i Asien og USA.

1

Vi spørger i butikken, men køber på nettet

Mere end hver tredje dansker har prøvet at gå i en butik alene for at teste en vare og derefter købe den online hos en anden virksomhed.

Nyhedsbrev

Coop-medlemmer kan nu gå til lægen online og få bonus

Ansatte i sportskæde blev straffet med isvand midt om natten

Nordens største forhandler af skiudstyr og sportstøj sendte ansatte på "krigsskole", hvor de blev straffet med isvand og manglende måltider.

Zalando får kun lidt ud af voldsom salgsvækst

Problemer med medicin i restordre bør kulegraves

Meget tyder på, at problemer med medicin i restordre er stigende.

Magasin fordobler websalget i Aalborg

Matas har fået makeover i Fredericia

Nye tal: Anti-age produkter til mænd storhitter

Nu kan recepten fornyes direkte på apoteket

Første kunde-til-kunde-basar i Danmark – webshop tager nye metoder i brug

Se alle Medlemmernes egne nyheder

PALOMAT® Forhandler 2019!

Gratis webinar: EDI-integration til Dynamics 365

Kärcher Danmark flytter til nye og større lokaler

Effektiv palleomsnøring og en sundere arbejdsstilling

EL:CON indgår serviceaftale med Fitness World på landsplan

Startkit til din messestand

Bliver selvscanning en succes?

Den rigtige brik passer ikke altid i puslespillet

Grønt og ansvarligt indkøb og levetidsforlængelse af IT

Expression har designet nogle super smarte fleksible messekit løsninger til din næste stand :)

Skal dit næste forretningseventyr være i USA?

Åbning af nyt pålidelighedslab i Aarhus

Skal du på messe?

Miljøvenlig og økonomisk emballageløsning

Navneskilte til professionel brug i din butik

Skal din virksomhed være mere innovativ?

Skyd genvej med nyt online Design Studio

Nye kasseleverandører integrerer til kontant terminalen - CashDro.

High tech-tekstil ændrer hverdagen på danske arbejdspladser

Anders er udlært elektriker med topkarakterer

Danskerne overser effektive muligheder for energioptimering

Morten er udlært elektriker hos EL:CON i Aarhus

Casper er udlært elektriker hos EL:CON – og han er også EUX-student

Efterårets messer er allerede i gang – er du?

Gratis GS1 online basiskursus

Send til en kollega

0.149