23948sdkhjf

Farveskiftende glas får comeback på grund af ny teknologi

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Salget af briller, der bliver til solbriller, når solens uv-stråler rammer dem, har været stærkt stigende i de seneste måneder.

Det ene øjeblik er de helt almindelige briller med klare glas, men så snart brugeren bevæger sig uden for, og solens stråler rammer glassene, forvandler de sig til solbriller.

Læs også: Erfaren lokal optiker tager over hos Nyt Syn Ringsted

Briller med såkaldte farveskiftende glas er mere populære end nogensinde før, og optikerkæden CrossEyes melder om rekordsalg, fortæller kæden i en pressemeddelelse. 

For blot få år siden udgjorde briller med farveskiftende glas under én procent af kædens samlede brillesalg.

I dag bliver næsten hver tiende brille solgt med de avancerede glas.

- De farveskiftende brilleglas har været i handlen siden 1960'erne. Dengang var teknologien dog ikke som i dag, hvilket resulterede i, at glassene var langsomme til at skifte farve og aldrig blev helt klare - med andre ord en stor ulempe. I de seneste år er glassene derimod blevet markant bedre rent teknisk. De er helt klare som almindelige briller indendørs, og skifter lynhurtigt til solbriller, når man træder ud i solen. Det gør brillerne væsentligt mere anvendelige, og derfor sælger vi rigtig mange til kunder, der ikke gider at skifte til solbriller konstant, siger Søren Møller, CEO i CrossEyes.

Konstant beskyttelse

Mange brillebrugere glemmer at anvende solbriller, fordi det er upraktisk at have to par på sig hele tiden.

Læs også: Brillekæde uddeler briller for millioner til socialt udsatte

Men udover at være ukomfortabelt kan det også være sundhedsskadeligt at droppe de mørke glas. 

- De tilbagemeldinger vi får fra kunderne er: Hvorfor har jeg ikke købt disse noget før? De unge brillebrugere synes, de er smarte, og de lidt ældre er glade for den konstante beskyttelse mod solstrålerne, fortæller Lotte Sølvtofte, der er optiker og Retail Manager hos CrossEyes.

Som noget nyt lancerer CrossEyes også intelligente solbriller, der skifter fra 85 procent toning til ned til 40 alt efter lyset.

Brillemoden øger salget

Brillemoden har en afgørende indflydelse på de farveskiftende glas' store salgsfremgang.

- For ti år siden var almindelige briller smalle og enkle, mens solbriller skulle være voldsomme og fylde det meste af ansigtet. I dag minder stellene til solbriller og almindelige briller så meget om hinanden, at kunderne meget nemmere kan se fornuften i at have to briller i én, siger Lotte Sølvtofte.

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

App skal give halv milliard forbrugere viden om skadelig kemi

Forbrugere i Europa kan med appen "Tjek Kemien" opbygge vidensbank om varer, der indeholder skadelig kemi.

Falsk medejer i Sport 24 var en fejl

Manden forklarer, at han ikke vidste, hvad et CVR-nummer er.

Regeringen vil redde landapoteker med Robin Hood-model

Sundhedsminister vil hjælpe de nødlidende apoteker i landområderne med penge fra byapoteker med overskud.

Truede landapoteker kan øge ulighed i sundhed

Den nuværende økonomimodel for apoteksdriften truer med at trække tæppet væk under landapotekerne.

Pludselig fik Sport 24 en falsk medejer

- Vi er rystede over, at dette kan ske. Det er virkelig en mærkelig sag, siger direktør for kæden.

Planen virker stadig: Matas vokser 84 procent på onlinehandel

Nyhedsbrev

Erfaren lokal optiker tager over hos Nyt Syn Ringsted

Et stort ønske om at blive selvstændig er gået i opfyldelse for John Maglemose.

Matas opjusterer efter fantastisk julesalg

Brillekæde uddeler briller for millioner til socialt udsatte

Fairtrade-produkter buldrer frem

Ny chef skal styrke kommerciel udvikling af shoppingcentre

Sportmaster bliver solgt til selskab fra Singapore

H&M-chefer samlede følsom data på medarbejdere i hemmelig mappe

H&M risikerer bøde på 20 millioner euro.

Apoteker melder om fordobling af salg af cremer mod fnat

Britisk fitnesskæde køber Fitness World

PureGym har offentliggjort en købsaftale på den største fitnesskæde i Danmark, Fitness World.

Danskerne køber mere bæredygtigt sexlegetøj

Salling Group og Matas er med til at bekæmpe digital svindel

Flere detailvirksomheder deltager i samarbejdet om ny anti-svindel-app sammen med blandt andet Politiet og Nets.

Sportmaster vil udfordre danskerne med ny app

1

Lokal Sport 24 vil stoppe misforståelser: Vi får ingen penge fra nethandel

Matas: 100 nyansættelser på rekordtid

Black friday: Hvert fjerde tilbud er falsk

Der snydes især med kogeplader og grilltilbehør. Se Pricerunners statistikker for black friday indtil videre.

Coop køber kæmpe logistik-center til over en halv milliard

Brillekæde vil skabe "Netflix for briller"

Få glitrende briller nytårsaften og røde briller til jul. Landsdækkende optikerkæde introducerer nu Netflix for briller.

Byggemarked knopskyder: Åbner tøjbutik med fodboldunivers

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Hvad skal din virksomhed investere i i 2020?

Kom Til Stor Åbningsfest Hos Kärcher

Leasing af genbrugt IT - forbedrer jeres likviditet

HOLIDAY WORLD international tourism trade fairs 2020

Samarbejde om innovation med udspring i testfaciliteter

Vil kan hjælp dig med at lave en plan for din næste messedeltagelse!

Tøj brand med historie søger partner

Er I parate til at konvertere til ISO 45001:2018.

De nominerede til Detailforum Awards 2020

Virksomhed tilbyder skibsdele

CTcoin deltager på EuroShop, Düsseldorf 16-20 februar, 2020

Gør noget for miljøet og din egen pengepung med Tracking

Alusteel: Hos ASSA ABLOY en en port ikke bare er en port

Have møbel producent tilbyder produktionsaftale.

Ansøg et rejselegat på 15.000 kr.

Fremtidens BR

God kvalitetesemballage til priser, der er skarpe

Mangler din virksomhed forskellige tape løsninger?

Amager Centrets forvandling

GS1-nyhed: Miljøbilleder

Tacho management i nye klæder

DSV Solutions opnår en årlig besparelse på kr. 80.000!

Ny salgssupporter hos Alux

TrueCommerce driver nyt strategisk initiativ i EESPA

Mangler i nyt til jeres dametøjsforretning?

Send til en kollega

0.5