23948sdkhjf

Farveskiftende glas får comeback på grund af ny teknologi

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Salget af briller, der bliver til solbriller, når solens uv-stråler rammer dem, har været stærkt stigende i de seneste måneder.

Det ene øjeblik er de helt almindelige briller med klare glas, men så snart brugeren bevæger sig uden for, og solens stråler rammer glassene, forvandler de sig til solbriller.

Læs også: Brillesmeden lukker

Briller med såkaldte farveskiftende glas er mere populære end nogensinde før, og optikerkæden CrossEyes melder om rekordsalg, fortæller kæden i en pressemeddelelse. 

For blot få år siden udgjorde briller med farveskiftende glas under én procent af kædens samlede brillesalg.

I dag bliver næsten hver tiende brille solgt med de avancerede glas.

- De farveskiftende brilleglas har været i handlen siden 1960'erne. Dengang var teknologien dog ikke som i dag, hvilket resulterede i, at glassene var langsomme til at skifte farve og aldrig blev helt klare - med andre ord en stor ulempe. I de seneste år er glassene derimod blevet markant bedre rent teknisk. De er helt klare som almindelige briller indendørs, og skifter lynhurtigt til solbriller, når man træder ud i solen. Det gør brillerne væsentligt mere anvendelige, og derfor sælger vi rigtig mange til kunder, der ikke gider at skifte til solbriller konstant, siger Søren Møller, CEO i CrossEyes.

Konstant beskyttelse

Mange brillebrugere glemmer at anvende solbriller, fordi det er upraktisk at have to par på sig hele tiden.

Læs også: Verdens bedste målmand bliver sundhedsambassadør for Louis Nielsen

Men udover at være ukomfortabelt kan det også være sundhedsskadeligt at droppe de mørke glas. 

- De tilbagemeldinger vi får fra kunderne er: Hvorfor har jeg ikke købt disse noget før? De unge brillebrugere synes, de er smarte, og de lidt ældre er glade for den konstante beskyttelse mod solstrålerne, fortæller Lotte Sølvtofte, der er optiker og Retail Manager hos CrossEyes.

Som noget nyt lancerer CrossEyes også intelligente solbriller, der skifter fra 85 procent toning til ned til 40 alt efter lyset.

Brillemoden øger salget

Brillemoden har en afgørende indflydelse på de farveskiftende glas' store salgsfremgang.

- For ti år siden var almindelige briller smalle og enkle, mens solbriller skulle være voldsomme og fylde det meste af ansigtet. I dag minder stellene til solbriller og almindelige briller så meget om hinanden, at kunderne meget nemmere kan se fornuften i at have to briller i én, siger Lotte Sølvtofte.

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Kopivarer koster milliardtab i salg og 3800 danske job

Topchef klar til at lukke Matas-butikker

Matas køber succesfuldt dansk makeup-brand for 135 millioner kroner

Matas-rival har tredoblet omsætningen: Satser nu på udenlandske kunder

Apotekeren rykker ind i Kvickly

Nu åbner de første apoteker i et nyt samarbejde mellem kæden Apotekeren og Kvickly.

Bestseller og Salling Group går sammen i kampen mod Amazon

Nyhedsbrev

Amazon vil sælge billige hudplejeprodukter med eftertragtede ingredienser

2

Udenlandsk gigant åbner sin første butik i Danmark

Kopivarer: Meget mere bliver taget i tolden

Matas-kunder støtter voldsramte kvinder med en lille halv million

Medie: Kapitalfond vil sælge Sportmaster

Adidas sætter turbo på indtjening og salg

Flere pakker med kopivarer bliver fanget i tolden

Helsam søger ny kædedirektør

Rekordmange danskere bruger Svanemærket som pejlemærke

Onlineapotek kåret som Årets Butik 2019

Se alle Medlemmernes egne nyheder

GS1 Denmarks sommerquiz

Indstilling til Danish Retail Award 2019

Nye lovkrav i Polen

Deltag i matchmaking til DanFish International 2019

Jeannett vender tilbage til Fagerhult

Tid til at stoppe wardrobing

Mange nye HR-funktioner med seneste Dynamics 365 for Talent - Måske du allerede har adgang

Stabelgitter - smuk og effektiv tyverisikring

Ubro SystemPac introducerer en ny biobaseret strækfilm

Interesseret i materialeteknologi? Og testfaciliteter?

Kvalitetes emballage til billige priser

Teknologi og innovation på folkemødet

Medlem af GS1Trade Sync? Få en komplet billedpakke med marketing- og planogramfotos for kun 100 kr

Dansk Energirådgivning deltager i innovative energioptimeringsprojekter i samarbejde med DAMRC

Holdbar emballageløsning til Eplehuset

Krydderier bliver til fjernvarme

Flotte displays i naturmaterialer

Miljø og kvalitet er i højsædet hos Filippa K

Opgør med hypen: Det her er blockchain

Kvalitet og smag frem for alt

Tid til at tænke leasing

Forbo præsenterer CO2 neutralt linoleum til møbler

Acne Studios' kamp for miljøet med miljøvenlig emballage

Fremtidens ruteoptimering til nutidens flåder

Medlemsdag i Odense for alle GS1 medlemmer

Send til en kollega

0.2