23948sdkhjf

Lidl og Brian Holm lancerer eksklusivt cykeltøj for en god sag

Tidligere toprytter og nuværende sportsdirektør Brian Holm står bag sportsmærket, som har til formål at samle penge ind til kræftramte.

Brian Holm og Lidl har i samarbejde udviklet en eksklusiv og limited La Flamme Rouge-cykelkollektion af høj kvalitet.

Overskuddet går til La Flamme Rouge-foreningen og er øremærket til en cykellejr på Mallorca for kræftramte.

Brian Holm er begejstret for den nye kollektion og samarbejdet med Lidl:

- Jeg er meget taknemmelig for, at jeg i samarbejde med Lidl kan bidrage til at skabe en god oplevelse for de kræftramte med en cykellejr på Mallorca. Fællesskabet og de gode minder herfra kan give styrke og mod til at kæmpe dét ekstra, der skal til i kampen mod sygdommen. For mig, er det min fornemmeste opgave at hjælpe andre i samme situation og opfordre til, at vi altid taler om sygdommen, ellers vinder den og det ønsker vi ikke, siger han.

La Flamme Rouge – den sidste kilometer

La Flamme Rouge er et kendt udtryk i cykelverdenen og betyder den sidste kilometer.

Det er det sidste stræk, hvor benene brænder, man bider tænderne sammen, og giver den alt hvad man har i sig for at nå i mål.

- I cykelløb er den sidste kilometer særligt hård. Her skal man grave dybt i reserverne og kigge fremad. Et kræftforløb kræver også alle ens ressourcer – det har jeg oplevet på egen krop, og jeg ved, at her kan en hjælpende hånd virkelig gøre en forskel i kampen for at overvinde kræften, siger Brian Holm.

Lidl støtter bl.a. også Kræftens Bekæmpelses kampagne Støt Brysterne samt en række sportsaktiviteter som Feminas Kvindeløb og DHF Håndboldskolerne.

Lidl er desuden Official Fresh Food Partner for Quick-Step Floors professionelle cykelhold.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094