Kanon-år for Elgiganten i Danmark

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Omsætningen i Elgiganten A/S steg med næsten 300 mio. kr. til i alt 6,2 mia. kr. i regnskabsåret 17/18 med et overskud på 127 mio. kr.

En rekordhøj kundetilfredshed er med til at give Elgiganten en vækst på næsten 300 mio. kr. i regnskabsåret 17/18.

Læs også: Salg i Danmark er et lyspunkt i svært kvartal for H&M

Samtidig vokser overskuddet fra 93 mio. til 127 mio. kr. – en vækst på over 30 procent.

Det fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

- Vi har haft et fantastisk år i Elgiganten, og vi er meget tilfredse med resultatet for regnskabsåret 17/18, hvor vi vækster på alle områder og i alle kanaler - endda i et marked, hvor der er benhård konkurrence hver eneste dag. Både medarbejdertilfredsheden og kundetilfredsheden er på det højeste niveau nogensinde, og vores 37 fysiske varehuse rundt i landet og vores netbutik får stadig flere kunder. Vores ambition er altid at være kundernes naturlige førstevalg, når de køber forbrugerelektronik, og det kan vi med stor glæde og stolthed konstatere at vi er, siger Peder Stedal, adm. direktør i Elgiganten.

For regnskabsåret 2017/2018 når Elgiganten en samlet omsætning på 6,2 milliarder kroner - svarende til en vækst på 5 procent - og et overskud på 127 mio. kroner – en vækst på hele 30 procent.

Læs også: ”Dårlig ledelse” fører til katastrofeår for Intersport

Det skal ikke mindst ses i forhold til et dansk elektronikmarked, der samlet set ikke vokser.

Elgigantens onlinebutik, Elgiganten.dk, udbyggede yderligere sin position som landets mest populære netbutik med over 48 millioner årlige besøg.

En årsag der også skal findes i det fysiske butiksnet, der med 37 placeringer rundt om i landet altid er tæt på kunden og ofte bruges som afhentningssted for internet-ordrer gennem det såkaldte klik og hent-koncept.

Kundetilfredsheden og e-handlen slår rekord

Helt afgørende for Elgigantens vækst er kundetilfredsheden, der aldrig har været målt højere gennem de klassiske Happy-or-Not-standere med de røde, gule og grønne smileys i udgangen af butikkerne.

Og nu løftes niveauet yderligere i form af en lang række nye markedsledende kundefordele. De indeholder fx prismatch i 30 dage, annoncegaranti og muligheden for at købe og prøve et produkt i 30 dage. Alt sammen med det formål at gøre det trygt, nemt og bekvemt at handle i Elgiganten.

Læs også: Elgiganten klar med ny stor butik på Strøget i Aarhus

En anden væsentlig forklaring er medarbejder-tilfredsheden, der aldrig har været højere. Og det smitter helt naturligt af på kunderne, forklarer Peder Stedal.

- Jeg er meget stolt over alle vores dygtige medarbejdere, der hver eneste dag hjælper vores mange kunder med at finde de helt rigtige løsninger. Deres arbejdsglæde smitter af på kunderne, og det er en fornøjelse at se det hele gå op i en højere enhed, siger den adm. direktør.

Også den digitale del af forretningen har haft vokseværk i det forgangne år og netbutikken Elgiganten.dk fik endnu engang papir på at være landets mest populære netbutik.

- Vores helt store styrke i Elgiganten er, at vi ikke ser nethandel og den fysiske handel som hinandens modsætninger, men tværtimod som to vigtige ben, der understøtter hinanden og gør hinanden endnu bedre. Flere og flere danskere laver research på nettet inden de køber, eller også bestiller de online og henter varen i vores butikker. Det er nemt og bekvemt, og det kan vi se, at kunderne sætter stor pris på – og med den samme pris både online og i butik, så har kunderne frit valg, siger Peder Stedal.

Erhvervssalg tager et tigerspring

Elgigantens salg til virksomheder og offentlige institutioner, Elgiganten Erhverv, har også haft vokseværk i det forgangne år, og der sættes nu yderligere fart i satsningen, fortæller Peder Stedal.

- Erhvervsforretningen har haft et rekordår med stor vækst, og senest har vi lanceret en helt ny B2B-hjemmeside, elgiganten.dk/erhverv, der er skræddersyet til virksomhedernes behov. Hele tanken er, at det skal være ligeså enkelt og ligeså bekvemt at være erhvervskunde i Elgiganten, som det er at være privatkunde. Det er vores klare ambition, og vi kan se, at rigtig mange erhvervskunder deler den opfattelse og gerne vil handle elektronik og hvidevarer til deres virksomheder gennem os, siger Peder Stedal.

Mere om: Elgiganten | regnskab


Hold dig opdateret med RetailNews

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Ansatte ryster i bukserne over netbutikker

Kanon-år for Elgiganten i Danmark

Ulige konkurrence på nettet koster danske arbejdspladser

Frihandel og konkurrence er godt, men det skal være på fair og lige vilkår, siger Dansk Erhverv.

Værkstedskæde: Sådan løftede ledelsen indtjeningen med effektivisering og netsalg

Nye butikker er ikke det vigtigste for Søstrene Grene-direktør

Topchef sætter ind for at bevare 'søsterånden' efter hurtig fordobling af medarbejderstaben

Holstebro-virksomhed flytter til hovedstaden

Nyhedsbrev

Konkursramt bolighus kører videre

E-cigaretten får nyt domicil

Møbelvirksomhed splitter salget op

Opruster på det danske detailmarked. Henter erfaren møbelsælger hos Muuto

Computerproducent genanvender skrottet plast

Storcenter skifter ejer

Den nye ejer står bag snart 17 shoppingcentre i Danmark.

Køkkenkoncern køber Svane Køkkenet i Aabenraa

Forbrugerne blæser på produktsikkerhed i ved e-handel

Postnord lander moms-aftale med e-gigant

Aftalen sparer kunderne for et gebyr på 75 kroner.

Coop laver fem Kvickly til SuperBrugsen

Ombygning i millionklassen.

IKEA omstiller til en ny virkelighed med øget e-handel

Skagerrak har fået ø-kuller

Åbner pop-up butik hen over sommeren

Vigende omsætning hos malerkæmpe

Til gengæld er resultatet før skat forbedret med 15 millioner kroner i 2017/18-regnskabet

Driftsdirektør forlader TCM Group

Køkkenkoncernen er gået på jagt efter Karsten Rydder Pedersens afløser

Butikskæder holder på deres elever

Chancerne for et fast job bliver bedre for elever i store butikskæder

1

Amerikansk ejer puster til Næstved Storcenter

BlackRock, der ejer Næstved Storcenter, vil udvide centret med 19.000 kvadratmeter. Et lokalplanforslag er netop vedtaget

Ro's Torv tilføjer elektronikbutik

Ny lovgivning sender makulatorsalget på himmelflugt

Ikonisk dansk lampefirma solgt til italienske Aston Martin-ejere

Flere elektronikprodukter vil blive omfattet af producentansvaret

Fire kapitalfonde byder på Tiger

B&O i hyper-realistisk alliance

Audis topchef er anholdt i sag om testsnyd med udledning

Elgiganten klar med ny stor butik på Strøget i Aarhus

Erhvervsliv vil have kontrol med kopivarer i lufthavne

TDC bliver fortid på børsen til juni

Danmark er Europamester i digitalisering

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Sådan gik det GTS-nettet i 2017

Energieksperter slutter sig til Synergi

Skab tillid med klima ikon

Shark & Co. styrker bemandingen

Mathias er udlært elektriker hos EL:CON i Holstebro

N’tatlim - nye kager i dessertkategorien!

Kalu åbner to madsteder på Smukfest 8.-12. august

Anders er udlært elektriker hos EL:CON i Aarhus

Er sommertid = læringstid?

Gratis videreuddannelse for 10.000 kr. om året for faglærte/ufaglærte

Nyt kursus - Dagbøder og forsinkelse

Invitation til årskonference: Fra FN's Verdensmål til bundlinjen i dit firma, d. 1.10 i Fredericia

Vi ser Aarhus i øjenhøjde

Integreret, intelligent og effektivt cash management med Glory Ci10 og/eller Ci100

Med Mix & Match hjælper du dine kunder med at designe deres kontakter

Bernhard er udlært elektriker hos EL:CON i Aarhus

Konference om Alment boligbyggeri i København 2019-2029

Træt af at blive blitzet?

Konference - Herning - de store projekter

Er der mobning og mistrivsel hos jer?

En vare uden foto er som en vare uden pris: Ret svær at sælge

Effektivt kø management i Lagkagehusets butikker

Frederik er udlært elektriker hos EL:CON i Grenaa

Nye kabeltromler til fagfolk og seriøse gør-det-selv'ere

Smart solcellelampe er den perfekte ledsager til udeliv og arbejde væk fra ...

Send til en kollega

0.598