23948sdkhjf

Kanon-år for Elgiganten i Danmark

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Omsætningen i Elgiganten A/S steg med næsten 300 mio. kr. til i alt 6,2 mia. kr. i regnskabsåret 17/18 med et overskud på 127 mio. kr.

En rekordhøj kundetilfredshed er med til at give Elgiganten en vækst på næsten 300 mio. kr. i regnskabsåret 17/18.

Læs også: Cult har vendt skuden og tjente igen millioner

Samtidig vokser overskuddet fra 93 mio. til 127 mio. kr. – en vækst på over 30 procent.

Det fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

- Vi har haft et fantastisk år i Elgiganten, og vi er meget tilfredse med resultatet for regnskabsåret 17/18, hvor vi vækster på alle områder og i alle kanaler - endda i et marked, hvor der er benhård konkurrence hver eneste dag. Både medarbejdertilfredsheden og kundetilfredsheden er på det højeste niveau nogensinde, og vores 37 fysiske varehuse rundt i landet og vores netbutik får stadig flere kunder. Vores ambition er altid at være kundernes naturlige førstevalg, når de køber forbrugerelektronik, og det kan vi med stor glæde og stolthed konstatere at vi er, siger Peder Stedal, adm. direktør i Elgiganten.

For regnskabsåret 2017/2018 når Elgiganten en samlet omsætning på 6,2 milliarder kroner - svarende til en vækst på 5 procent - og et overskud på 127 mio. kroner – en vækst på hele 30 procent.

Læs også: Zalando præsenterer overbevisende fremgang

Det skal ikke mindst ses i forhold til et dansk elektronikmarked, der samlet set ikke vokser.

Elgigantens onlinebutik, Elgiganten.dk, udbyggede yderligere sin position som landets mest populære netbutik med over 48 millioner årlige besøg.

En årsag der også skal findes i det fysiske butiksnet, der med 37 placeringer rundt om i landet altid er tæt på kunden og ofte bruges som afhentningssted for internet-ordrer gennem det såkaldte klik og hent-koncept.

Kundetilfredsheden og e-handlen slår rekord

Helt afgørende for Elgigantens vækst er kundetilfredsheden, der aldrig har været målt højere gennem de klassiske Happy-or-Not-standere med de røde, gule og grønne smileys i udgangen af butikkerne.

Og nu løftes niveauet yderligere i form af en lang række nye markedsledende kundefordele. De indeholder fx prismatch i 30 dage, annoncegaranti og muligheden for at købe og prøve et produkt i 30 dage. Alt sammen med det formål at gøre det trygt, nemt og bekvemt at handle i Elgiganten.

Læs også: Milliardmilepæl gav champagnestemning hos Thise

En anden væsentlig forklaring er medarbejder-tilfredsheden, der aldrig har været højere. Og det smitter helt naturligt af på kunderne, forklarer Peder Stedal.

- Jeg er meget stolt over alle vores dygtige medarbejdere, der hver eneste dag hjælper vores mange kunder med at finde de helt rigtige løsninger. Deres arbejdsglæde smitter af på kunderne, og det er en fornøjelse at se det hele gå op i en højere enhed, siger den adm. direktør.

Også den digitale del af forretningen har haft vokseværk i det forgangne år og netbutikken Elgiganten.dk fik endnu engang papir på at være landets mest populære netbutik.

- Vores helt store styrke i Elgiganten er, at vi ikke ser nethandel og den fysiske handel som hinandens modsætninger, men tværtimod som to vigtige ben, der understøtter hinanden og gør hinanden endnu bedre. Flere og flere danskere laver research på nettet inden de køber, eller også bestiller de online og henter varen i vores butikker. Det er nemt og bekvemt, og det kan vi se, at kunderne sætter stor pris på – og med den samme pris både online og i butik, så har kunderne frit valg, siger Peder Stedal.

Erhvervssalg tager et tigerspring

Elgigantens salg til virksomheder og offentlige institutioner, Elgiganten Erhverv, har også haft vokseværk i det forgangne år, og der sættes nu yderligere fart i satsningen, fortæller Peder Stedal.

- Erhvervsforretningen har haft et rekordår med stor vækst, og senest har vi lanceret en helt ny B2B-hjemmeside, elgiganten.dk/erhverv, der er skræddersyet til virksomhedernes behov. Hele tanken er, at det skal være ligeså enkelt og ligeså bekvemt at være erhvervskunde i Elgiganten, som det er at være privatkunde. Det er vores klare ambition, og vi kan se, at rigtig mange erhvervskunder deler den opfattelse og gerne vil handle elektronik og hvidevarer til deres virksomheder gennem os, siger Peder Stedal.

Mere om: Elgiganten | regnskab
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Drenge fra Hjørring gør op med dumme alarmer

Se de 20 tech-virksomheder, der betaler den højeste løn

Tendens: Loppevirksomheder går konkurs på stribe

Dårlig økonomi præger mange danske loppesupermarkeder, og i flere tilfælde er ejerne blevet politianmeldt.

Intego opruster elbilsatsning markant

Her er vinderne af årets Detailforum Pris

Dansk bildesigner vil lave elbil til massemarkedet

Nyhedsbrev

Bazar-ejere i Næstved anmeldt for bedrageri

Flere danskere køber kopivarer på internettet

Trælast-kæde får rekordår for tredje år i træk

VW vil sende 22 millioner elbiler på vejene

Optimera når ambitiøs bæredygtig milepæl

Power kommer til Køge

I løbet af foråret åbner elektronikkæden Power en 1.000 kvm ny butik i det tidligere Toys’R’Us i Køge. Medarbejderjagten er sat ind.

Virksomheders køb trækker bilsalget i vejret

Forbrugerombudsmand politianmelder store teleselskaber

B&O er blevet storaktionær i sig selv

Elektriske løbehjul hitter hos danskerne

- Det er meget usædvanligt, at et nyt produkt kommer op blandt de mest søgte produkter på så kort tid, siger direktør.

Brugte elbiler bliver revet væk

Tesla satser på ny købekultur med salg af ny elbil

Teslas beslutning om at lukke butikker og kun sælge ny elbil på internettet modtager blandede reaktioner.

Tesla lukker butikker og sælger nu Model 3 online

Internethandel skal sænke prisen på Teslas Model 3, siger selskabets stifter og leder, Elon Musk.

Tre tendenser der kommer til at præge de nye telefoner

Lego stopper nedtur fra 2017 - salget vokser igen

Legos salg steg med fire procent i 2018 efter et fald i 2017. Samtidig er overskuddet vokset.

1

Rapport: Mobilbetalinger giver samfundet økonomisk gevinst

Telia og Telenor vil teste 5G-netværk i Danmark

1

Våbenbutikker oplever forvirring om peberspray-lov hos kunder

Mange danskere køber pebersprays, men kunderne er i tvivl om lovgivningen, fortæller to våbenforhandlere.

Ulovligt netsalg af peberspray boomer

Samsung lancerer ny sammenfoldelig smartphone

1

Hver tredje telebutik er lukket

Salling Group placerer 15 genopståede BR-butikker

Skousen er kommet til Sæby

Nye fladskærme på vej: Spar penge på at vente

Bilsalget voksede markant i den første måned af 2019

TDC får alvorlig kritik for registrering af mobilkunders færden

Eksploderende e-cigaret koster 24-årig amerikaner livet

3 skifter Telia ud med TDC i kæmpe teleaftale

Canadisk rigmand køber ikonisk britisk musikkæde

Sony taber på telefonerne

Se alle Medlemmernes egne nyheder

HOPE får bæredygtige og eksklusive poser fra Scanlux Packaging

Generationsskifte i EL:CONs termograferingsafdeling

Ville du låne din bils nummerplade ud til din nabo?

Politikere på besøg hos RPC Superfos: Ja tak til en mere nuanceret plastdebat

Kom os mød ASSA ABLOY til dette års Ejendomsmesse

Kim Hammersholt Hansen er ansat hos FORCE Technology.

CTcoin kommer gerne til dig!

Guldpakken - Messeudstyr

Hvordan vasker du dine lastbiler og busser? Læs med her før du køber et vaskeanlæg…

Logistik på hjul kan lette mange processer for kædebutikkerne

Sølvpakken - Messeudstyr

Skal 2019 være forandringens år?

PallEvator pallemagasinerne fra Q-System får en ekstensiv opdatering

Innovationsfonden kan blive endnu bedre

Markedsanalyse: 5 gode grunde til at investere i EDI

Hvide solceller til administrationsbygning

Bronzepakken - Messeudstyr

HCS overtager Hashøj Biogas

Hvide facader med solceller

Færre sygedage pr. medarbejder

For blot kr. 26 om dagen undgår du kassedifferencer og minimere risikoen fo...

JEROS A/S udråbt som Årets virksomhed 2018 i Faaborg Midtfyn kommune

Vidensdeling på tværs af brancher i jagten på intelligent ruteoptimering

Julen varer lige til påske..tra la la!

Kompromisløst sortiment

Send til en kollega

0.214