Thise Mejeri fylder 30 - og fejrer sølvbryllup med Coop

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Et af dansk dagligvarehandels lykkeligste forhold runder i august et skarpt hjørne.

Læs også: Økologisk æbleproduktion crowfundede sig til 1,4 millioner kroner på seks timer

Da fejrer Thise Mejeri og Coop, at de har samarbejdet i 25 år.

Samtidig fylder det økologiske mejeri på Salling 30 år.

Det fortæller Coop i en pressemeddelelse. 

I løbet af de 25 år har samarbejdet udviklet sig fra at omfatte et enkelt produkt til nu at omfatte 175 produkter, hvoraf mange har været nyskabende og sat nye standarder i køledisken: Jersey Minimælk, Skyr, Vesterhavsosten og senest Græsmælk er blot nogle eksempler på de nyskabende mejeri-produkter, som Thise og Coop har gjort til salgssucceser, der har ændret udvalget af mejerivarer.

Læs også: Danskerne er de mest illoyale kunder i Europa

- Samarbejdet mellem os og Thise har alt det vi ønsker, når vi siger, at vi vil være "Sammen om bedre mad". De går nye veje, de skaber produkter med ekstra kvalitet, de har hjertet med i alt hvad de gør - og så er de dejlige at samarbejde med, siger adm. direktør Peter Høgsted, Coop.

Thise Mejeri er på de 30 år gået fra en omsætning på nul til en milliard kr. årligt, hvor Coop står for den største del. Sidste år solgte Coop over 60 millioner styk økologiske produkter fra Thise.

- Samarbejdet med Coop har betydet alt for Thise, siger adm. direktør/mejeribestyrer Poul Pedersen, Thise Mejeri.

- Det har nemlig givet os et nok ikke helt normalt mod til at turde satse, ligesom det har givet os mulighed for at være endog meget udviklingsorienteret økologisk mejeri, siger Poul Pedersen

Læs også: Tillykke med de 18 år - du er fyret

Thise Mejeri blev grundlagt i 1988 af en gruppe økologiske landmænd, da ingen af de eksisterende mejerier ville sælge den økologiske mælk som det specialprodukt, det er.

De troede ikke på økologien. De første fem år var yderst vanskelige, plaget af lille omsætning, voksende underskud og manglende tro på økologien

Et afgørende vendepunkt kom i 1993, da SuperBrugsen satte priserne på økologisk mælk ned.

Det satte gang i den økologiske bølge, der har rullet siden og gjort Danmark til globalt foregangsland for økologien. I første omgang indgik Thise og Irma et tættere samarbejde, og lancerede en række ost.

Læs også: Kødproducenter vil også være kødfri

I 1995 startede brugskæderne også op med at købe økologiske surmælksprodukter fra Thise, og et væld heraf blev udviklet sammen i årene efter. Senere kom den største succes, Minimælken, baseret på mælk fra jersey-køer.

Thise er således vokset fra et lille, kriseramt landsbymejeri til at være et af Europas mest moderne og innovative mejerier - og hele tiden med Coop som eksklusiv samarbejdspartner.

Derudover er Thise Mejeri gået ud på eksportmarkederne. Samarbejdet med Coop er inden for de seneste år udvidet med økologisk kød fra mejeriets leverandører i mærket, Thise & Ko, og med dessertis sammen med Hansens Is under Thise og Änglamark-mærkerne.

Hele august fejrer Thise Mejeri og Coop det unikke samarbejde med mange aktiviteter og tilbud på de mest populære Thise-produkter i alle kæder: Kvickly, SuperBrugsen, Dagli'Brugsen, Fakta og Irma.

Mere om: Coop | jubilæum | Thiese


Hold dig opdateret med RetailNews

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

100 klimasikrede P-pladser til ny Lidl i Hedensted

Når Lidl slår dørene op for sin nye butik i Hedensted, indvies også et helt nyt klimasikret parkeringsareal, som håndterer både regnvandet fra taget og p-pladsen.

Partier tøver med højere afgifter i kampen mod cigaretter

Rekordsalg af is og sodavand

Over 10.000 kunder står på venteliste til Nemligs måltidskasser

Kræftens Bekæmpelse: En cigaretpakke skal koste 100 kroner

Økologisk æbleproduktion crowfundede sig til 1,4 millioner kroner på seks timer

Projektleder ved Coop har aldrig set noget lignende

Nyhedsbrev

Netto mærker markant effekt af skjulte cigaretter

I en måned har Netto haft skjult sine cigaretter, så kunder har skullet bede om dem. Det har sendt salget ned.

Netto åbner ny butik i Mørkøv

Tørken giver flottere juletræer i år

Jordbæryoghurt trukket tilbage over hele landet

Lidl lancerer app med digital kundeklub

Lidls nye app følger den digitale trend i detailbranchen, siger detailekspert Dorte Wimmer.

Nu lover detailkæmperne at halvere deres madspild

En lang række store virksomheder går sammen i nyt initiativ og vil for første gang vise forbrugerne, hvor meget de smider ud.

Danskerne er de mest illoyale kunder i Europa

Supermarkederne kæmper nærmest forgæves om danskernes loyalitet.

Manuel fejl gav for gode fødselsdagspriser på Bilka.dk

Mand accepterer fængselsstraf for røveri af seks øl

Drastisk prisfald på svin: Hver enkelt gris bliver solgt med underskud

Priserne er faldet med en fjerdedel på et år. Hjælpepakke kan ikke redde tabet, vurderer rådgiver.

Roundup-producent skal betale 1,9 milliarder til kræftsyg mand

Gadesalget i København er præget af en rå stemning

Omfanget af gadesælgere i København er femdoblet siden 2010. Konkurrencen er blevet rå med vold, trusler og hærværk, siger sælgere.

Smukfests overskudsmad bliver til 6250 varierede måltider

1

150 danske Aldi-butikker skal flyttes eller udvides

Aldi Danmark har fået 200 millioner kroner fra Tyskland til at forandre en lang række butikker landet over.

Slikbutik solgte lattergas til unge

- Jeg har solgt dem, fordi leverandøren sagde, man kunne tjene godt på det, fortæller indehaver.

Grønttorv lukker på grund af bøde efter 15 år

- Kommunen har drevet klapjagt på mig mere eller mindre gennem 15 år, siger indehaver.

Disse 5 varer hitter på nemlig.com denne sommer

1

Statsadvokaten dropper anke i sag om slikfusk for 22 millioner kroner

Lidl leverer maden til sæsonens mest vindende cykelhold

Tørken står til at koste landbruget 6,4 milliarder kroner

Arla pumper 400 millioner kroner i sit guldæg

Kødproducenter vil også være kødfri

Giftigt mel tilbagekaldes

Just Eat vil også levere morgenmad

Coop tilbagekalder frikadellepølser på grund af gas

Lidl tilbagekalder hakkede tomater med basilikum - og plast

Heineken havde et stort hår i øllen i første halvår

Danskerne river rosé ned fra hylderne i sommervarmen

Brugs skal have ny uddeler

Borgmester: Burger King løfter hele nordbyen

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Sygefravær handler også om kulturen i din virksomhed

Novo Nordisk: Vi vinder tid med standarder

Fordele og ulemper ved at købe mobil med abonnement

EFFEKTIV nedkøling af kølerum

David er udlært elektriker hos EL:CON i Viborg

Vejen til innovative løsninger går gennem produktudvikling

Nogle gange det helt i orden at springe over, hvor gærdet er lavest.

Messetiden står for døren

Irsk personlig pleje virksomhed søger brands til salg i Irland

Du kan nu indstille Danmarks mest socialt ansvarlige erhvervsperson

For mindre end 20 kr. om dagen kan du gøre trælse kø-kunder til tilfredse købe-kunder

Vil du med på fremtidens fødevaremesse?

Strategi for din messe. - Er det virkelig nødvendigt?

Jobskabelse i Svendborg - vær med 10. oktober

Byens Ejendom afholder konference om emnet "Selvkørende biler"

Dansk Energirådgivning A/S etablerer kontor i Østdanmark

Tysk distributør af hår- og modeprodukter søger nye hårpleje produkter

Derfor er SMVdanmark imod revisionspligt

Lad os hjæpe dig klar til messen :)

Hvad kan vi gøre i forhold til korttidsfraværet?

Kampgejst og teamspirit hos Dansk Halbyggeri

Tid til en pause?

Gratis MorgenBriefing: Kunstig intelligens og dataetik

Onboarding - hvad er det? Fem gratis temamøder i hele landet

Flere højtuddannede melder sig ind i a-kasser

Send til en kollega

0.295