23948sdkhjf

Webshop-ejere bruger oceaner af tid på at bogføre ubetydelige gebyrer

Webshops bruger al for meget tid på at holde styr på besværlige betalingsgebyrer, mener tre virksomheder, som er gået sammen om en løsning.

Dansk e-handel vokser år for år, hvilket gør ineffektiv bogføring af betalingsgebyrer til et stigende problem for ejere af små og mellemstore webshops.

- Utallige webshop-ejere har fortalt os at de bruger flere timer om ugen på at finde og udregne betalingsgebyrerne, så de kan få regnskabet til at gå op, fortæller Nicolai Hofsø, CCO hos regnskabsprogrammet Billy. 

For at imødekomme webshop-ejernes udfordring er Billy, Yourpay og IEX gået sammen om løsningen GebyrMatch, hvor betalingsgebyrerne automatisk bliver bogført.

Det fortæller de tre virksomheder i en pressemeddelelse. 

Løsningen kræver, at webshop-ejeren modtager betaling via Yourpay og laver sit regnskab i Billy. IEX sørger, for at betalinger og gebyrer via Yourpay automatisk ender i Billy.

- Gebyrmatch løser et fundamentalt problem, fordi gebyrerne nu bliver inkluderet i bogføringen, så min bank og mit regnskab stemmer, fortæller Thorbjørn Sørensen, ejer af webshoppen ilures.dk, som sælger håndlavede gennemløbere til havørredfiskeri.

- En af de store og tidskrævende udfordringer ved min bogføring er, at de salgsbeløb der står i mit regnskab, ikke matcher med de beløb der står i min bank, fordi betalingsgebyrerne trækkes fra, inden pengene går ind på min konto, fortæller Thorbjørn Sørensen, ejer af ilures.dk

 Ekspert genkender udfordringen

Frederik Sandgrav, bogholder og ekspert i digital bogføring, genkender udfordringen med betalingsgebyrerne, som handler kalder for “et detektivarbejde” at få til at gå op.

- Det kan være så uoverskueligt at finde rundt i, at man betaler en professionel for at gøre det, og vi kan hurtigt bruge 6-8 timer på en måned. Hvis webshop-ejeren selv gør det, tager det typisk endnu længere tid. Uanset er det spild af ressourcer, fordi det ikke bidrager med noget til forretningen, siger Frederik Sandgrav, direktør i Sandgrav Solutions. 

- Det er en af de første gange, hvor vi kan automatisere en lang række processer på én gang for et bestemt segment, og derfor rammer denne løsning kernen i vores mission: At automatisere så mange manuelle processer for virksomhedensejeren som muligt, siger, Nicolai Hofsø, CCO, Billy.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109