23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Danskerne er de mest illoyale kunder i Europa

Supermarkederne kæmper nærmest forgæves om danskernes loyalitet.

De fleste danskere er ligeglade med, hvilken butik de handler i, så længe produkterne og priserne er rigtige, skriver Finans.

Ifølge analysehuset Nielsen er Danmark det land i Europa, hvor kunderne handler i flest forskellige dagligvarebutikker.

I stedet for at handle det samme sted, går danskerne benhårdt efter de bedste tilbud, konkluderer undersøgelsen, der viser, at det gælder for hele 35 pct. af de adspurgte i Danmark.

Og den tendens kan også mærkes hos Coop, der har 1200 butikker fordelt over landet.

- Danmark er nation af tilbudsjægere. Når der kommer et godt tilbud på forsiden, er kunderne villige til at køre efter det, siger Lars Aarup, der er analysechef for virksomheden.

Han understreger, at tilbudsjagten er en bekostelig affære for butikkerne.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.171