23948sdkhjf

Bureau har succes med digitale oplevelser til detailhandlen

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

- De tider hvor event-budgettet udelukkende gik til enkeltstående koncerter til open-by-night og besøg af julemanden til advent, er ovre, siger partner.

Den øgede onlinehandel har, specielt de seneste år, sat sine negative spor på detailsalget. Derfor skal detailhandlen tænke i nye baner for at fastholde og tiltrække kunder.

Læs også: Verdenskendt kunstner hiver dansk bilforhandler i retten

En af de virksomheder, der oplever en stigende efterspørgsel på kreative løsninger, som følge heraf, er Playground Marketing.

Playground Marketing er specialiseret i at udtænke og udvikle interaktive installationer til bl.a. detailhandlen, hvor de klassiske eventdyder er udfordret:

- Tiderne hvor event-budgettet udelukkende gik til enkeltstående koncerter til open-by-night og besøg af julemanden til advent, er ovre. Kunderne kræver ganske enkelt mere. De forventer at blive forkælet, underholdt og inddraget på nye måder, fortæller Morten Fryland, partner i Playground Marketing, i en pressemeddelelse.

- Nethandel er nemt, hurtigt og bekvemt. Og selvom disse parametre også i nogle henseender efterspørges hos detailhandlen, så ønsker kunderne også at detailhandlen er et mere oplevelsesrigt supplement til nethandlen, med mulighed for fysisk inddragelse og fordybelse, siger han.

Læs også: Bruuns Galleri ser tiden an med løbehjulsproblemer

Oplevelser til de danske shoppingcentre

Et eksempel på et digitalt underholdningsformat fra Playground Marketing, der forsøger at forlænge og forstærke in-store oplevelsen, er ’Det Vilde Vesten’, som man bl.a. kunne opleve i Bruuns Galleri i sommerferien:

- Med ’Det Vilde Vesten’ har vi søgt at skabe et koncept, der gør turen i centret til en oplevelse på lige fod med de mange andre familieevents, som trækker i målgruppen. Man kan vel kalde det et slags tematisk mini-sommerland, hvor de besøgende - hver dag og ganske gratis - kan besøge ’Det Vilde Vesten’ og lege med, siger Morten Fryland.

Og hos kunden er tilvalget af en sådan type aktivitet helt bevidst, uddyber Pernille Lyager Laursen, der er shopping center coordinator i Bruuns Galleri:

- I sommerferieperioden afviger det daglige kundeflow ofte fra den almindelige hverdag. Vejret kan have en enorm påvirkning på folks adfærd og dermed vores kundeflow. Så for at imødekomme denne dynamik er koncepter som ’Det Vilde Vesten’ helt ideelle, da vi hermed er klar til at give en ekstraordinær oplevelse til vores kunder hver dag hele sommeren. 

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Norsk møbelkæde gør sit indtog i Danmark

ReBuyBaby er flyttet i nye lokaler i Aalborg

Mistænkelige ejerforhold: Kendte caféer lukket ned af Fødevarestyrelsen

Styrelse kræver skadeligt slimlegetøj tilbagekaldt

Stoffet bor bruges til konservering og at give en slimet konsistens. Det kan måske skade forplantningsevnen

Supermarkeder sælger mindre af stor klimasynder

Forbrugerombudsmand anmelder e-cigaretfirma til politiet

Nyhedsbrev

Dansk Erhverv: Afskaffelse af IVSer betyder færre nye virksomheder

Erhvervskunder i fokus for ekspanderende vinhandler

Fødevare mistænkes for at stå bag sjælden type salmonella

Ilva og Idemøbler i bunkebryllup

Største overskud nogensinde hos Biltema

Coop skyder en milliard i 500 butikker

Sportmaster lukker seks butikker

Borgerfinansierede købmænd vinder frem i landsbyerne

Bertoni åbner outlet med tilknyttet skrædder i Ringsted

Indehaver gennem 15 år sælger sin forretning

Stopper ikke ved robot-teknologi: Bygger drive-in-apotek  

Ny købmand i Rema 1000 i Frederikshavn

Udrensning i B&O’s butiksnetværk

Coop går over til flergangsplast

Ilse Jacobsen får millionunderskud efter vanskeligt år

Lokalbrugs genopstår med 99 pct. sandsynlighed

B&O's overskud tager stort dyk efter svært år

Det seneste år har været skuffende for Bang & Olufsen, der må se overskuddet falde 77 procent

Only åbner deres første danske outlet

30 Coop-butikker får solceller

Magasin fordobler websalget i Aalborg

Meny gemmer tobakken væk

Filialchef i Bygma får endnu en hat

Søstrene Grene går ind i Finland

Ny Netto åbner i Thisted

Medie: Nets vil sælge Betalingsservice

Nye tal: Anti-age produkter til mænd storhitter

Daells Bolighus ramt af brand og vandskade

Næsten hver anden elev i 9. klasse i København har prøvet e-cigaretter

Ægtepar: Derfor solgte vi vores sodavandssucces

To teenagere sigtet for at sætte ild til børnehave og butik

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Gratis online lynkursus: Få GS1-128 pallelabels der virker

Hjalte er udlært elektriker hos EL:CON

Skal du på sommerferie i udlandet?

Bor I i et sølvbryllupskvarter?

VINDenergi i rivende vækst

D 14. udgave af EU-China Business and Technology Cooperation Fair i Chengdu og Qingdao

Har du overvejet en SUV som firmabil?

PALOMAT® sidder klar hele ferien

Ny udgivelse: Performanceregnskab for GTS-net 2019 

Succesfuld rekrutteringsvirksomhed udvider ejerkredsen

Tid til ny firmabil?

Pressemeddelelse: Succesfuld rekrutteringsvirksomhed udvider ejerkredsen

Jonna Jensen fejrer 25 års jubilæum hos EL:CON

De nominerede butiks- og varehuschefer er nu fundet.

Omlastestation sparer kommune for ca. 1 mio. kroner årligt

Ole Gregers Jensen fejrer 25 års jubilæum hos EL:CON

Forhandlere søges!

Elastiske fødevaregodkendte PU remme fra Forbo Siegling

Bip-bip Hurra: GS1-stregkoden har fødselsdag

Plastbøtte til mikrobølgeovn kan mindske madspild

Danskerne aner ikke, at de kan få tilskud til at energioptimere boligen

Uge 26 og 27 har vi solstik ☀️

Min Købmand på Godthåbsvej løfter salget med 65%

Expression har designet nogle super smarte fleksible messekit løsninger :)

Nye omlastestationer reducerer restaffaldet med 40-50 procent

Send til en kollega

0.145