23948sdkhjf

Kendt kok støtter ny kampagne for bæredygtig fisk

Ny kampagne skal øge kendskabet til mærket med den blå fisk, så danskerne kan vælge bæredygtigt, når de handler fisk og skaldyr.

Non-profit organisationen Marine Stewardship Council (MSC) lancerer i denne uge kampagnen 'Er din favoritfisk blå? Blå betyder Bæredygtig'.

Det fortæller organistionen i en pressemeddelelse. 

Kampagnens formål er at øge kendskabet til MSC's logo med den blå fisk, så danskerne kan vælge bæredygtigt, når de handler fisk og skaldyr.

Den kendte kok, Jesper Vollmer, har kreeret fire nye fiskeretter til kampagnen.

- Jeg har sammensat fire nye fiskeretter til MSC's kampagne, fordi jeg mener, det er vigtigt, at vi tænker bæredygtigt, når vi køber fisk. Jeg elsker selv at spise fisk, og de fire nye fiskeretter, jeg har lavet, har masser af farver og er ment som inspiration til at tænke kreativt, næste gang man køber fisk og skaldyr, siger han. 

Årets kampagne kommer til at køre i mange af landets supermarkeder med skilte, bannere og med konkurrencer på sociale medier.

Kampagnen er i år centreret om "farver" og farverige lækre fiske- og skaldyrsretter. 

Jesper Vollmer har kreeret fire smukke fiske- og skaldyrsretter, som i denne uge danner blikfang på blandt andet Københavns metrostationer og på byplakater landet over.

Til fiskens dag lørdag 15. september kan børn komme forbi og bygge en bæredygtig fiskeburger hos Timm Vladimirs Madskole i MSC Danmarks telt på Rådhuspladsen i København.

 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.112