23948sdkhjf

Copenhagen Fashion Week har fundet sin nye direktør

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Efter en længevarende proces kan Copenhagen Fashion Week nu offentliggøre sin nye adm. direktør.

Efter en grundig ansættelsesproces, hvor mange dygtige ansøgere meldte deres kandidatur, har bestyrelsen i Copenhagen Fashion Week nu fundet en ny direktør, som dermed overtager ansvaret for driften og videreudviklingen af Københavns modeuge.

Læs også: B&O henter ny mand til direktionen

Det skriver brancheforeningen Dansk Mode & Textil i en pressemeddelelse. 

Det bliver 35-årige Cecilie Thorsmark, som senest 1. november tiltræder som Copenhagen Fashion Weeks adm. direktør.

Hun kommer fra en stilling som kommunikationsdirektør i Global Fashion Agenda, ligesom hun tidligere har været presse- og kommunikationschef i Danish Fashion Institute og netop Copenhagen Fashion Week.

- Det har været en god ansættelsesproces, og jeg er meget imponeret over det stærke ansøgerfelt. Jeg er dog ikke et sekund i tvivl om, at Cecilie Thorsmark har den helt rette profil til at videreføre det flotte arbejde, hendes forgængere har udført for Copenhagen Fashion Week. Derudover har det i hele ansættelsesprocessen stået krystalklart, at Cecilie har store ambitioner for Copenhagen Fashion Week, og at hun har en klar plan for at føre dem ud i livet. Jeg glæder mig meget over, at Cecilie har sagt ja til at vende tilbage til Copenhagen Fashion Week, siger Cecilie Ingdal, chefredaktør for ELLE Danmark og bestyrelsesmedlem i Copenhagen Fashion Week.

Læs også: Jensens Bøfhus henter direktør hos konkurrent

Cecilie Thorsmark har et indgående kendskab til modebranchen, som har været omdrejningspunktet for hele hendes karriere.

Derudover har hun et vidtforgrenet netværk i både ind- og udland og omfattende erfaring med at arbejde med mange forskelligartede interessenter.

- Cecilie Thorsmark har dyb indsigt i, hvad det vil sige at drive en modeuge, ligesom hun besidder gode kommunikative evner og har en stærk international profil. Hun er vant til at arbejde i en international organisation, taler flere sprog flydende og har en imponerende historik, når det kommer til at tiltrække international interesse for events på dansk grund. Copenhagen Fashion Week er allerede en international begivenhed, men jeg er overbevist om, at Cecilie kan bidrage til at styrke den position yderligere, siger Thomas Klausen, adm. direktør i brancheorganisationen Dansk Mode & Textil og næstformand i Copenhagen Fashion Weeks bestyrelse.

Copenhagen Fashion Week er Nordens største modeuge, som afholdes to gange årligt.

Læs også: Søstrene Grene har ingen planer om en netbutik - for nu

Copenhagen Fashion Week gennemgik i 2017 en større strategiproces med henblik på at udbygge den position, og her kommer den nye adm. direktør til at spille en nøglerolle. En opgave hun ser frem til.

- Jeg er henrykt for at vende tilbage til Copenhagen Fashion Week. Jeg glæder mig meget til at påtage mig det store ansvar, der ligger i at videreudvikle, styrke og fremtidssikre modeugen. Jeg mener, at Copenhagen Fashion Week har et endnu større potentiale, og derfor vil jeg blandt andet arbejde for at styrke modeugens bæredygtige profil og skabe en international platform med skandinavisk mode som drivkraft, siger Cecilie Thorsmark.

Cecilie Thorsmark er uddannet Cand.merc. i Marketing Communications Management fra Copenhagen Business School og har de seneste to år været kommuniaktionsdirektør I Global Fashion Agenda.

Parallelt med offentliggørelsen af den nye adm. direktør udtræder bestyrelsesformand Jacob Kampp Berliner af bestyrelsen.

Han erstattes af den nuværende næstformand Thomas Klausen, som vil fungere som bestyrelsesformand indtil den kommende generalforsamling.

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Aalborg får ny butik uden personale

Sportskæde flytter tættere på shoppingcenter

Skidt nyt fra USA giver Pandora endnu en øv-dag

Ecco: Bekæmpelse af kopivarer er mere presserende end nogensinde

Seeds flytter efter årrække med underskud

Butik med navneskift på vej til midtby

Nyhedsbrev

Ombygning: Glæder sig over butikscenters udvikling

Vig får endnu mere garn

Storcenter får flere ledige butikker

Dårlig økonomi: Kæde lukker 15 butikker

Butiksåbning: - Det er op til os at gøre noget ekstra

Brugs fejrer 100-års jubilæum med ny lege- og børnetøjsbutik

Dansk smykkevirksomhed forhandler om salg

1

Salling Group og Coop melder sig ind i kampen for Visadankortet

Kaufhaus Martin Stolz når ikke denne sæson i Blåvand

2

Ejer får bøde for at dele tyveribillede på Facebook

Butiksrenovering: Skal være mere lækker og moderne

200 sjællandske butikker skal samles på én handelsplatform

Hygge er en del af ny brilleforretnings koncept

Kæde har succes med salg af babyudstyr

Ifølge BabySam har et samspil mellem den gode kundeoplevelse, digitale løsninger, indbydende butikker og værdifuld rådgivning sikret kæden omsætningsvækst for fjerde år i træk

Modebutik overlevede ikke ejerskifte

Ejer opgiver forretning til fordel for familien

Butikscenter har endelig fuldt udlejet

Vil styrke engagement med omverdenen: Salling Group ansætter public affairs-profil

Vestager kaster sig over Nikes skattevilkår i Holland

Femte gang på kort tid: Tøjbutik lukker i Kolding

Varer strømmer ind fra Kina trods manglende sikkerhed

Nu klapper fælden i kopisager

Sportigan i Assens lukker

Mænd vrimler til kjolebutik: Øl og kjoler går hånd i hånd

Modebutik i Ringsted konkurs

Russisktalende mand tilstår Rolex-røveri i Illum

Optiker holder lukket – bygger om

Se alle Medlemmernes egne nyheder

NYHED! Prolink Serie 13-0 CTP og Serie 13-34 FLT

600 mio. kr. skal give et teknologisk boost

Træt af madspild?

NRF 2019: Nye teknologier i den fysiske butik

3 x hurtigere pallehåndtering = spar tid

Bliv opdateret på det seneste nye om bioplast

NRF 2019: Online tracking i den fysiske butik

Må du genbruge dine stregkoder?

NRF 2019: Customer Experience

Effektiv, sikker og let kontanthåndtering

Torsdag den 31. januar: Kom til Festival for selvstændige helt gratis

Gerflor er officiel sponser for VM I HERREHÅNDBOLD 2019

Årets økologiske lancering

Find vej til danske testfaciliteter

Nyhed: Få de basale bogføringsværktøjer helt gratis med Billy Basic

Hvordan overvinder butikkerne udfordringen med at møde kunderne både offline og online?

Strategi for din messe.

Et nyt og spændende år i vente hos PALOMAT®

Flere netbutikker får fokus på genbrug

Skal du med helt gratis til Festival for selvstændige i Januar?

Flotte svendeprøvekarakterer til Jonathan fra EL:CON i Hornslet

TrueCommerce udnævnt som Challenger i Gartners Magic Quadrant!

Medalje til Mikkel - udlært elektriker hos EL:CON i Viborg

3 tips til stabilt internet på arbejdspladsen

Ingmars er udlært elektriker hos EL:CON - med to flotte 12-taller

Send til en kollega

0.153