23948sdkhjf

H&M vinder frem hos forbrugerne efter god sommer

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Den svenske tøjkæde H & M har været udfordret på salget gennem 2018, men havde fremgang i sommermånederne.

Den svenske tøjkæde H&M har haft kvaler med at vokse i år, men i sommermånederne har selskabet vundet frem hos forbrugerne. 

Læs også: Lakrids by Bülow med sit første underskud nogensinde

Salget steg i juni, juli og august med ni procent til 40,1 milliarder kroner. Det viser selskabets regnskab for tredje kvartal, der er offentliggjort torsdag morgen. 

Det højere salg dækker over fremgang på store markeder i Tyskland, Sverige, Rusland og Kina, mens salget i Danmark også er gået frem. 

I Danmark har H&M samlet øget salget med otte procent i tredje kvartal i kædens 106 butikker. 

- Vi fortsætter med at stå stærkt og tage markedsdele på det danske marked, siger Christel Friis-Mikkelsen, der er landechef for H&M i Danmark, i en skriftlig kommentar. 

Læs også: Bang & Olufsen nedjusterer for tredje gang på et halvt år

Det svenske selskab har gennem de seneste år været udfordret af, at forbrugerne i stigende grad køber tøj på nettet, hvilket har ramt salget i de fysiske butikker. 

I tredje kvartal voksede H&M's salg på nettet med 32 procent. Tøjkæden er i gang med at åbne for onlinesalg i flere lande end de 47 lande, hvor det er tilgængeligt i dag. 

Selv om der overordnet set har været fremgang for H&M i sommermånederne, har der dog også været problemer, da et nyt logistiksystem har givet kvaler. 

Store markeder som USA, Frankrig og Italien og Belgien har været ramt af problemerne. 

Læs også: Joe & The Juice når milliardsalg - men ekspansion giver tab

H&M har derfor været nødsaget til at bruge omkring 215 millioner kroner for at få styr på logistikken. Det har påvirket selskabets indtjening negativt. 

Det svenske selskab måtte se overskuddet dykke omkring 20 procent til 2,86 milliarder kroner i tredje kvartal. 

H&M har samlet mere end 4800 butikker på verdensplan.

Ud over mærket H&M har selskabet også mærkerne COS, & Other Stories, Monki, Weekday, ARKET og Afound.

/ritzau/

Mere om: H&M | regnskab
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Pandora ramte bunden i rødt eliteindeks

Kopivarer koster milliardtab i salg og 3800 danske job

Kendt tøjkæde lukker ned for alle aktiviteter i Danmark

Kriseramte Abercrombie & Fitch har lukket sin flagskibsbutik på Købmagergade i København.

2

Bestseller udskyder byggeriet af tårn på 320 meter

Tøjkoncernen Bestseller skruer ned for tempoet med byggeriet af 320 meter højt tårn i Brande.

Færre tøjkøb lægger dæmper på detailsalget i Danmark

Matas køber succesfuldt dansk makeup-brand for 135 millioner kroner

Nyhedsbrev

Krise: Modegigant lukker alle butikker i i USA

Matas-rival har tredoblet omsætningen: Satser nu på udenlandske kunder

Skokæde øger omsætningen med 30 procent på et år

Strategisk satsning giver Quint et forspring i tøjbranchen

En af landets ældste tøjbutikker er dygtigst til at kombinere fysisk salg med netsalg.

Modemilliardær og stifter vil købe tøjkoncern tilbage

H&M og Bestseller afviser anklager om greenwashing

Tøjgiganter afviser forskeres anklager om, at modebranchen bruger bæredygtigt tøj som et markedsføringstrick til at holde tøjforbruget oppe.

Forskere: Modens klimatopmøde skaber misvisende billede af branchen

Bestseller og Salling Group går sammen i kampen mod Amazon

Hummel åbner 100 nye butikker i Asien

Efter mange års uafbrudt fremgang er omsætningen faldet for hummel. Men der er fremgang i resultatet og nye butikker på vej.

2

Udenlandsk gigant åbner sin første butik i Danmark

Tøjsalget lider hos Tiger of Sweden

IC Group, der ejer Tiger of Sweden og By Malene Birger, har måttet se salget falde ni procent i år.

Kopivarer: Meget mere bliver taget i tolden

Nye tal: Større konkurrence i tøjbranchen holder prisstigningerne nede

Dansk tøjfirma lukker efter tysk storkundes kollaps

Firmaet bag mærkerne Solid og Tailored & Originals må lukke, efter tysk storkunde er gået under.

Medie: Kapitalfond vil sælge Sportmaster

Pandora mister en tiendedel af salget fra starten af 2019

Smykkevirksomheden Pandora glæder sig over fremgang med spareplan, mens salget i gået i bakgear.

Adidas sætter turbo på indtjening og salg

Flere pakker med kopivarer bliver fanget i tolden

Zalando starter 2019 med vækst

Dansk smykkefirma er begæret konkurs efter 29 år

Taskebutik i Kalundborg lukker og slukker

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Indstilling til Danish Retail Award 2019

Nye lovkrav i Polen

Deltag i matchmaking til DanFish International 2019

Jeannett vender tilbage til Fagerhult

Tid til at stoppe wardrobing

Mange nye HR-funktioner med seneste Dynamics 365 for Talent - Måske du allerede har adgang

Stabelgitter - smuk og effektiv tyverisikring

Ubro SystemPac introducerer en ny biobaseret strækfilm

Interesseret i materialeteknologi? Og testfaciliteter?

Kvalitetes emballage til billige priser

Teknologi og innovation på folkemødet

Medlem af GS1Trade Sync? Få en komplet billedpakke med marketing- og planogramfotos for kun 100 kr

Dansk Energirådgivning deltager i innovative energioptimeringsprojekter i samarbejde med DAMRC

Holdbar emballageløsning til Eplehuset

Krydderier bliver til fjernvarme

Flotte displays i naturmaterialer

Miljø og kvalitet er i højsædet hos Filippa K

Opgør med hypen: Det her er blockchain

Kvalitet og smag frem for alt

Tid til at tænke leasing

Forbo præsenterer CO2 neutralt linoleum til møbler

Acne Studios' kamp for miljøet med miljøvenlig emballage

Fremtidens ruteoptimering til nutidens flåder

Medlemsdag i Odense for alle GS1 medlemmer

Nye efterårshold på Ejerlederuddannelsen

Send til en kollega

0.167