23948sdkhjf

H&M vinder frem hos forbrugerne efter god sommer

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Den svenske tøjkæde H & M har været udfordret på salget gennem 2018, men havde fremgang i sommermånederne.

Den svenske tøjkæde H&M har haft kvaler med at vokse i år, men i sommermånederne har selskabet vundet frem hos forbrugerne. 

Læs også: B&O-aktier falder 27 procent efter skuffende salgsmelding

Salget steg i juni, juli og august med ni procent til 40,1 milliarder kroner. Det viser selskabets regnskab for tredje kvartal, der er offentliggjort torsdag morgen. 

Det højere salg dækker over fremgang på store markeder i Tyskland, Sverige, Rusland og Kina, mens salget i Danmark også er gået frem. 

I Danmark har H&M samlet øget salget med otte procent i tredje kvartal i kædens 106 butikker. 

- Vi fortsætter med at stå stærkt og tage markedsdele på det danske marked, siger Christel Friis-Mikkelsen, der er landechef for H&M i Danmark, i en skriftlig kommentar. 

Læs også: Skuffende salg fører til nedjustering hos Bang & Olufsen

Det svenske selskab har gennem de seneste år været udfordret af, at forbrugerne i stigende grad køber tøj på nettet, hvilket har ramt salget i de fysiske butikker. 

I tredje kvartal voksede H&M's salg på nettet med 32 procent. Tøjkæden er i gang med at åbne for onlinesalg i flere lande end de 47 lande, hvor det er tilgængeligt i dag. 

Selv om der overordnet set har været fremgang for H&M i sommermånederne, har der dog også været problemer, da et nyt logistiksystem har givet kvaler. 

Store markeder som USA, Frankrig og Italien og Belgien har været ramt af problemerne. 

Læs også: Topchef drømmer om H&M-tøj i Kvickly

H&M har derfor været nødsaget til at bruge omkring 215 millioner kroner for at få styr på logistikken. Det har påvirket selskabets indtjening negativt. 

Det svenske selskab måtte se overskuddet dykke omkring 20 procent til 2,86 milliarder kroner i tredje kvartal. 

H&M har samlet mere end 4800 butikker på verdensplan.

Ud over mærket H&M har selskabet også mærkerne COS, & Other Stories, Monki, Weekday, ARKET og Afound.

/ritzau/

Mere om: H&M | regnskab
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Her er Danmarks bedst omtalte varemærker

Supermarkedskæde holder skansen som Danmarks bedst omtalte varemærke, men der er også nyheder i top 10.

Danskerne skal kunne styre uden om farlige kopivarer

Salget af Magasin er lagt på hylden

Aalborg får ny butik uden personale

Sportskæde flytter tættere på shoppingcenter

Ecco: Bekæmpelse af kopivarer er mere presserende end nogensinde

Nyhedsbrev

Skidt nyt fra USA giver Pandora endnu en øv-dag

Butik med navneskift på vej til midtby

Seeds flytter efter årrække med underskud

Vig får endnu mere garn

Ombygning: Glæder sig over butikscenters udvikling

Storcenter får flere ledige butikker

Dårlig økonomi: Kæde lukker 15 butikker

Butiksåbning: - Det er op til os at gøre noget ekstra

Brugs fejrer 100-års jubilæum med ny lege- og børnetøjsbutik

Dansk smykkevirksomhed forhandler om salg

3

Ejer får bøde for at dele tyveribillede på Facebook

1

Salling Group og Coop melder sig ind i kampen for Visadankortet

Kaufhaus Martin Stolz når ikke denne sæson i Blåvand

Kæde har succes med salg af babyudstyr

Ifølge BabySam har et samspil mellem den gode kundeoplevelse, digitale løsninger, indbydende butikker og værdifuld rådgivning sikret kæden omsætningsvækst for fjerde år i træk

Butiksrenovering: Skal være mere lækker og moderne

Modebutik overlevede ikke ejerskifte

200 sjællandske butikker skal samles på én handelsplatform

Hygge er en del af ny brilleforretnings koncept

Butikscenter har endelig fuldt udlejet

Vestager kaster sig over Nikes skattevilkår i Holland

Femte gang på kort tid: Tøjbutik lukker i Kolding

Varer strømmer ind fra Kina trods manglende sikkerhed

Nu klapper fælden i kopisager

Sportigan i Assens lukker

Mænd vrimler til kjolebutik: Øl og kjoler går hånd i hånd

Modebutik i Ringsted konkurs

Russisktalende mand tilstår Rolex-røveri i Illum

Optiker holder lukket – bygger om

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Billy Regnskabsprogram tilbyder automatisk årsregnskab og selvangivelse

Gerflor DLW leverer 25.000 m2 linoleum til nyt psykiatrisk center i DNU

GEPIR – Stregkodernes gratis telefonbog

Pressemeddelelse: AMCS overtager Recy Systems

Forlæng levetiden og sikkerheden på din betalingsterminal - tjek: www.ctcoinshop.dk

Fokus på sourcingstrategi giver endnu flere kundefordele...

NYHED! Prolink Serie 13-0 CTP og Serie 13-34 FLT

600 mio. kr. skal give et teknologisk boost

Træt af madspild?

NRF 2019: Nye teknologier i den fysiske butik

3 x hurtigere pallehåndtering = spar tid

Bliv opdateret på det seneste nye om bioplast

NRF 2019: Online tracking i den fysiske butik

Må du genbruge dine stregkoder?

NRF 2019: Customer Experience

Effektiv, sikker og let kontanthåndtering

Torsdag den 31. januar: Kom til Festival for selvstændige helt gratis

Gerflor er officiel sponser for VM I HERREHÅNDBOLD 2019

Årets økologiske lancering

Find vej til danske testfaciliteter

Nyhed: Få de basale bogføringsværktøjer helt gratis med Billy Basic

Hvordan overvinder butikkerne udfordringen med at møde kunderne både offlin...

Strategi for din messe.

Et nyt og spændende år i vente hos PALOMAT®

Flere netbutikker får fokus på genbrug

Send til en kollega

0.156