23948sdkhjf

H&M vinder frem hos forbrugerne efter god sommer

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Den svenske tøjkæde H & M har været udfordret på salget gennem 2018, men havde fremgang i sommermånederne.

Den svenske tøjkæde H&M har haft kvaler med at vokse i år, men i sommermånederne har selskabet vundet frem hos forbrugerne. 

Læs også: Tøjkæde tjener millioner med udgangspunkt i traditionelle dyder

Salget steg i juni, juli og august med ni procent til 40,1 milliarder kroner. Det viser selskabets regnskab for tredje kvartal, der er offentliggjort torsdag morgen. 

Det højere salg dækker over fremgang på store markeder i Tyskland, Sverige, Rusland og Kina, mens salget i Danmark også er gået frem. 

I Danmark har H&M samlet øget salget med otte procent i tredje kvartal i kædens 106 butikker. 

- Vi fortsætter med at stå stærkt og tage markedsdele på det danske marked, siger Christel Friis-Mikkelsen, der er landechef for H&M i Danmark, i en skriftlig kommentar. 

Læs også: Flertallet af forbrugerne vil have lovgivning om bæredygtigt tøj

Det svenske selskab har gennem de seneste år været udfordret af, at forbrugerne i stigende grad køber tøj på nettet, hvilket har ramt salget i de fysiske butikker. 

I tredje kvartal voksede H&M's salg på nettet med 32 procent. Tøjkæden er i gang med at åbne for onlinesalg i flere lande end de 47 lande, hvor det er tilgængeligt i dag. 

Selv om der overordnet set har været fremgang for H&M i sommermånederne, har der dog også været problemer, da et nyt logistiksystem har givet kvaler. 

Store markeder som USA, Frankrig og Italien og Belgien har været ramt af problemerne. 

Læs også: Bang & Olufsen mister omsætning og taber penge

H&M har derfor været nødsaget til at bruge omkring 215 millioner kroner for at få styr på logistikken. Det har påvirket selskabets indtjening negativt. 

Det svenske selskab måtte se overskuddet dykke omkring 20 procent til 2,86 milliarder kroner i tredje kvartal. 

H&M har samlet mere end 4800 butikker på verdensplan.

Ud over mærket H&M har selskabet også mærkerne COS, & Other Stories, Monki, Weekday, ARKET og Afound.

/ritzau/

Mere om: H&M | regnskab
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Tøjkæde tjener millioner med udgangspunkt i traditionelle dyder

Aaskov Modetøj minder om noget fra Matador. Senest gik kæden ud med 8,3 millioner kroner i overskud.

App skal give halv milliard forbrugere viden om skadelig kemi

Forbrugere i Europa kan med appen "Tjek Kemien" opbygge vidensbank om varer, der indeholder skadelig kemi.

Falsk medejer i Sport 24 var en fejl

Manden forklarer, at han ikke vidste, hvad et CVR-nummer er.

Flertallet af forbrugerne vil have lovgivning om bæredygtigt tøj

Hver fjerde europæer har reduceret deres tøjkøb af etiske grunde, viser ny undersøgelse.

Efter 11 år med underskud: Butikskæde skifter direktør og lukker butikker

Undertøjskæde skifter direktør og lukker butikker

Nyhedsbrev

Overskud falder i dansk modehus

Dansk skofirma taber sag om varemærkeret til Louis Vuitton

Planen virker stadig: Matas vokser 84 procent på onlinehandel

DEAS vinder administration af to nye shoppingcentre

Erfaren lokal optiker tager over hos Nyt Syn Ringsted

Et stort ønske om at blive selvstændig er gået i opfyldelse for John Maglemose.

Brillekæde uddeler briller for millioner til socialt udsatte

Salg af Pandora-smykker i bedring efter reklame-fremstød

Løvens Hule fik skjortesalget til at eksplodere

Årets julesalg giver smykkegigant lys i øjnene

Ny chef skal styrke kommerciel udvikling af shoppingcentre

Sportmaster bliver solgt til selskab fra Singapore

H&M-chefer samlede følsom data på medarbejdere i hemmelig mappe

H&M risikerer bøde på 20 millioner euro.

111 år gammel modebutik angriber B2B-markedet

3

Ulovlig prisaftale koster millionbøde

Pandora rykker et skridt tættere på formandsbytte

Investorer føler sig ført bag lyset: Rebuybaby er gået konkurs

Bestseller-ejer må igen gribe ind over for underskud i Bianco

1

Salling evakueret på Black Friday

Webshop dropper Black Friday – støtter i stedet Autismeforeningen

Forbrugerne holdt på pengene før black friday

Victoria's Secret aflyser årligt show med supermodeller

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Hvad skal din virksomhed investere i i 2020?

Kom Til Stor Åbningsfest Hos Kärcher

Leasing af genbrugt IT - forbedrer jeres likviditet

HOLIDAY WORLD international tourism trade fairs 2020

Samarbejde om innovation med udspring i testfaciliteter

Vil kan hjælp dig med at lave en plan for din næste messedeltagelse!

Tøj brand med historie søger partner

Er I parate til at konvertere til ISO 45001:2018.

De nominerede til Detailforum Awards 2020

Virksomhed tilbyder skibsdele

CTcoin deltager på EuroShop, Düsseldorf 16-20 februar, 2020

Gør noget for miljøet og din egen pengepung med Tracking

Alusteel: Hos ASSA ABLOY en en port ikke bare er en port

Have møbel producent tilbyder produktionsaftale.

Ansøg et rejselegat på 15.000 kr.

Fremtidens BR

God kvalitetesemballage til priser, der er skarpe

Mangler din virksomhed forskellige tape løsninger?

Amager Centrets forvandling

GS1-nyhed: Miljøbilleder

Tacho management i nye klæder

DSV Solutions opnår en årlig besparelse på kr. 80.000!

Ny salgssupporter hos Alux

TrueCommerce driver nyt strategisk initiativ i EESPA

Mangler i nyt til jeres dametøjsforretning?

Send til en kollega

0.188