23948sdkhjf

Ny kædedirektør: Vi skal have en større bid af markedet

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Søren Pedersen, der for nyligt tiltrådte som administrerende direktør hos Nyt Syn, har omgående skruet op for opbakningen til de lokale butiksejere.

Øget lokal forankring, branchens stærkeste faglighed og gennemsigtighed i forholdet mellem pris og kvalitet er den kurs, som Nyt Syn ifølge direktør Søren Pedersen fremadrettet skal pejle efter.

Læs også: Direktør i Næstved Storcenter pludselig fratrådt

Optikerkæden består af 55 butikker fordelt udover hele landet, men ifølge den netop tiltrådte administrerende direktør har Nyt Syn potentiale til betydeligt flere butikker inden for få år.

– Kunderne stiller større krav end tidligere og forventer en høj faglighed og professionalisme hos optikeren, der i stigende grad ses som en sundhedsfaglig person, som leverer kvalificeret og ærlig rådgivning, fremfor en brillesælger. Det er en udvikling, der rammer direkte ind i vores kernekompetencer, og som vi skal profitere på, siger Søren Pedersen.

Søren Pedersen kommer med stor brancheerfaring.

Han er uddannet optiker og har en fortid hos Hans Laursen Optik, Carl Zeiss og senest som senior head of product hos Specsavers, der blandt andet ejer optikerkæden Louis Nielsen.

- Vi skal vise fuld transparens og være tydelige over for kunderne omkring sammenhængen mellem kvalitet og pris. På det område er vi klar til at levere kvalitet for pengene i højere grad end mange af vores branchekollegaer, siger Søren Pedersen.

Lokal ekspertise skal vinde kunder
I modsætning til kapitalkæderne i optikbranchen ejes og drives en Nyt Syn-butik af indehaveren, der typisk har en meget stærk tilknytning til lokalområdet.

Ifølge direktør Søren Pedersen betyder det meget for kunderne at have et tillidsforhold til deres optiker, og derfor giver han de enkelte butikker endnu stærkere opbakning til den lokale indsats.

– Det er essentielt for os, at de enkelte butikker er rigtig godt forankret i lokalmiljøet. Over hele landet kommer Nyt Syn-butikkerne til at mærke, at vi øger fokus på lokal markedsføring, der bliver særligt tilpasset de enkelte optikeres behov. Vi har stor succes med at hjælpe nye butikker i opstartsfasen med alt fra administration til markedsføring og finansiering. Vi går målrettet efter at få fat i optikere, der ønsker at bestemme over egen butik, og samtidig vil være kendt i lokalmiljøet for sundhedsfaglig kapacitet, personligt værtsskab og et spændende udvalg, fortæller han.

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Matas introducerer abonnement

Apoteker åbner "Løvens Hule" i Faaborg

108 år gammelt apotek i Hjørring på vej mod lukning.

Giftige fluorstoffer i kosmetik

Styrelse advarer gravide mod ingefær: Kan føre til abort

Nye undersøgelser tyder på, at et stort indtag af ingefær hos gravide kan øge risikoen for abort.

Magasin du Nords britiske ejer overgiver sig til kreditorer

Kreditorerne i britiske Debenhams sætter selskabet under administration og til salg i håb om at få penge hjem.

Nyhedsbrev

Politiet måtte løslade butikstyv: Kunne ikke skaffe tolk

I sidste uge trådte ny tolkeordning i kraft. Mandag blev en butikstyv løsladt, da man ikke kunne skaffe tolk.

Superstjernen Beyoncé skal lave sneakers og tøj med Adidas

1384 borgere fik sidste år udskrevet medicinsk cannabis

I takt med at antallet af produkter er øget, er der udskrevet flere recepter på medicinsk cannabis.

Stærkt regnskab: Trendsales og Tradono bliver nu til én stor markedsplads

Ny Matas-konceptbutik i Herning

Sport 24 åbner i Grindsted

Erfarne optikere åbner Nyt Syn i Vejle

Storcenter-administrator løfter omsætningen

Deas-koncernen driver blandt andet Friis Shoppingcenter og Frederiksberg Centret.

Sådan undgår du skadelige kopivarer

Det gælder om at kigge på pris, hjemmeside og læse det med småt, hvis du vil undgå at købe skadelige kopivarer på nettet.

Vestager straffer Nike for at styre salg af fodboldtrøjer

Magasins ejer er i knibe - får købstilbud på danske centre

Utilfredse tyve efterlod seddel til apoteker

"Næste gang må I godt have noget i bilen, vi kan bruge, tak."

Skoringen står bag populær tradition hos børnefamilierne

Her er vinderne af årets Detailforum Pris

Nu sættes der loft over apotekernes medicinpriser

Fremgang i USA og Asien giver Ecco rekordresultat

Ecco nærmer sig et årligt salg på ti milliarder kroner. Det europæiske marked er dog på tilbagetog.

Flere danskere køber kopivarer på internettet

Tusindvis følger apotek på arabisk: Politiker frygter glidebane

På Djursland har apotekskæde fået over 6000 medlemmer på en Facebook-gruppe, hvor en ansat rådgiver kunderne på arabisk.

Adidas løber fremgang hjem i Nordamerika og Kina

Optiker på Fisketorvet hyldet for voldsom vækst

Torvet blev bilfrit - og så måtte Ryttershoppen lukke

Sportsfirmaet bag Forza og Kilmanock er gået konkurs

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Se Kärcher innovative BR 35/12 C gulvvasker

Hop op i HCS lastbilen og besøg BIO CITY

Gratis webinar: Få et større overskud ved hjælp af en cloud-baseret løsning til ruteoptimering

Kan shuttlesystemer optimere dit lager?

Nyt bestyrelsesmedlem i FlexPOS ApS

Sikring af Spillearkaden i Tivoli

Emballagedesign i e-handel er effektiv branding

NYHED! West Greenland hellefisk – en ægte delikatesse

Undgå usalgbare varer med en fornuftig palletering

Mors Dag

Råt og feminint

Bæreposen der giver trafik til ARK Boghandels website

Undgå bøder for fejlbehæftede pallelabels: Tag et gratis online lynkursus

Aalborg Byrådssal og medborgerhus

42.000 m2 gulv fra Gerflor DLW til Herlev Hospital

Elteknisk totalleverandør går forrest med grønne arbejdsbiler

Husk den 14. juni 2019

Fokus på arbejdsmiljø og ergonomi

Svævende lysende øer

Gratis forretningsrejser til Elbląg, Poland for de danske virksomheder

Dansk Halbyggeri: On-site løsninger i komplekst projekt

Branding: Sådan vælger du det rigtige gavepapir

Lamelafskærmning på nyt byggeri i Kolding

Ny web til HCS

Ny web til HCS

Send til en kollega

0.158