23948sdkhjf

Ny kædedirektør: Vi skal have en større bid af markedet

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Søren Pedersen, der for nyligt tiltrådte som administrerende direktør hos Nyt Syn, har omgående skruet op for opbakningen til de lokale butiksejere.

Øget lokal forankring, branchens stærkeste faglighed og gennemsigtighed i forholdet mellem pris og kvalitet er den kurs, som Nyt Syn ifølge direktør Søren Pedersen fremadrettet skal pejle efter.

Læs også: Bang & Olufsen åbner butik på Fisketorvet i København

Optikerkæden består af 55 butikker fordelt udover hele landet, men ifølge den netop tiltrådte administrerende direktør har Nyt Syn potentiale til betydeligt flere butikker inden for få år.

– Kunderne stiller større krav end tidligere og forventer en høj faglighed og professionalisme hos optikeren, der i stigende grad ses som en sundhedsfaglig person, som leverer kvalificeret og ærlig rådgivning, fremfor en brillesælger. Det er en udvikling, der rammer direkte ind i vores kernekompetencer, og som vi skal profitere på, siger Søren Pedersen.

Søren Pedersen kommer med stor brancheerfaring.

Han er uddannet optiker og har en fortid hos Hans Laursen Optik, Carl Zeiss og senest som senior head of product hos Specsavers, der blandt andet ejer optikerkæden Louis Nielsen.

- Vi skal vise fuld transparens og være tydelige over for kunderne omkring sammenhængen mellem kvalitet og pris. På det område er vi klar til at levere kvalitet for pengene i højere grad end mange af vores branchekollegaer, siger Søren Pedersen.

Lokal ekspertise skal vinde kunder
I modsætning til kapitalkæderne i optikbranchen ejes og drives en Nyt Syn-butik af indehaveren, der typisk har en meget stærk tilknytning til lokalområdet.

Ifølge direktør Søren Pedersen betyder det meget for kunderne at have et tillidsforhold til deres optiker, og derfor giver han de enkelte butikker endnu stærkere opbakning til den lokale indsats.

– Det er essentielt for os, at de enkelte butikker er rigtig godt forankret i lokalmiljøet. Over hele landet kommer Nyt Syn-butikkerne til at mærke, at vi øger fokus på lokal markedsføring, der bliver særligt tilpasset de enkelte optikeres behov. Vi har stor succes med at hjælpe nye butikker i opstartsfasen med alt fra administration til markedsføring og finansiering. Vi går målrettet efter at få fat i optikere, der ønsker at bestemme over egen butik, og samtidig vil være kendt i lokalmiljøet for sundhedsfaglig kapacitet, personligt værtsskab og et spændende udvalg, fortæller han.



Hold dig opdateret med RetailNews

Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Driller konkurrenten: Sælger parfumer for 20 kroner i en time

I weekenden måtte Matas trække tusindvis af ordrer tilbage på grund af en fejl, og det har fået konkurrenten Nicehair i drillehumør.

Forbrugervagthund anmelder webbutikker for vildledning

Billigere medicin sparer regioner for over 400 millioner

Eftertragtet stik: Rigtigt mange lader sig influenzavaccinere i år

Kaos i Matas - 2800 kunders ordrer annulleret

Salget står i stampe hos Matas

Matas mærker hård konkurrence fra Normal og har svært ved at få kunderne til at bruge flere penge.

Nyhedsbrev

Farum får en flottere Louis Nielsen

Ny og større Matas på vej i Ringkøbing

Succes med online-apotek

Nyt apoteksudsalg i Fredericia

Ny Sportmaster i Nykøbing

Ny Friluftsland-butik i Randers

Novo Nordisk sætter tal på massefyring

Helsam indfører betalingsposer af genbrugsplast

Blodtryksmedicin øger risiko for visse typer hudkræft

Investorer løber storm på dansk cannabis-producent

Stenocare var den første virksomhed med tilladelse til at importere medicinsk cannabis til danske apoteker. Virksomheden har sagt nej til 400 mio. kr.

Sundhedsplatformen: Fejl kan have givet forkert doseringslabel på medicin

1

Kendt sportsbrand åbner sit andet outlet i Danmark

Sportsforretning lukker efter kun et halvt år

Center står klar med nye pop-up butikker

90'er nostalgi giver rygstød til klassisk skomærke

Tobakskompagni nedlægger op mod 120 stillinger

Op mod 120 funktionærstillinger nedlægges globalt hos Scandinavian Tobacco Group.

Nye rygter: Amazon på vej

Svensk medie sætter gang i nye rygter og fortæller, at Amazon er i gang med at forberede indtoget i Norden. Ikke alle frygter dog giganten.

Friis Shoppingcenter klar med to nye koncepter

Ny Jysk åbner nær sjællandsk hovedby

Coca-Cola undersøger muligheder for cannabis-drik

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Vær med og få mere viden til dit arbejde - uden beregning

Ferske kalkuner til Thanksgiving den 22. november

Implementering af AMCS Intelligent Optimering software til ruteplanlægning gennemført hos CNC

Så er vi igang på FoodTech messen - kig forbi!

Elsikkerhed og EMC i ét og samme hoved

Velkommen til Gs1 Denmarks julekalender 2018

Opret jobannonce nemt og gratis på Jobnet for Arbejdsgivere

Kontanter er forsat et væsentligt og betydeligt betalingsmiddel

Oplev PALOMAT® på dette års FoodTech messe

Har I også udfordringer med manuelle tunge løft?

Kursus 6.2.19: Forebyg og håndter stress

Mød os på Foodtech 2018

Sikker rekrutteringsproces på Jobnet for Arbejdsgivere

Har I også udfordringer med manuelle tunge løft?

Webinar: Bliv knivskarp på dimensioneringssoftwaren Ecodial

Sverige indfører obligatorisk elektronisk fakturering

JEROS opdatere deres velkendte kassevasker

Jarle er udlært elektriker hos EL:CON i Viborg - og ekspert i solceller

November er Spar-penge-måned

Sikring mod skadedyr v/supermarked

Har I også udfordringer med manuelle tunge løft?

Sådan står alle døre åbne for dig

Transformation af lagerstyring og omsorgskultur på hospital

JEROS A/S på FoodTech 2018

Schneider Electric lancerer ny UPS: Kompakt og effektiv

Send til en kollega

0.305