23948sdkhjf

Ny kædedirektør: Vi skal have en større bid af markedet

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Søren Pedersen, der for nyligt tiltrådte som administrerende direktør hos Nyt Syn, har omgående skruet op for opbakningen til de lokale butiksejere.

Øget lokal forankring, branchens stærkeste faglighed og gennemsigtighed i forholdet mellem pris og kvalitet er den kurs, som Nyt Syn ifølge direktør Søren Pedersen fremadrettet skal pejle efter.

Læs også: B&O henter ny mand til direktionen

Optikerkæden består af 55 butikker fordelt udover hele landet, men ifølge den netop tiltrådte administrerende direktør har Nyt Syn potentiale til betydeligt flere butikker inden for få år.

– Kunderne stiller større krav end tidligere og forventer en høj faglighed og professionalisme hos optikeren, der i stigende grad ses som en sundhedsfaglig person, som leverer kvalificeret og ærlig rådgivning, fremfor en brillesælger. Det er en udvikling, der rammer direkte ind i vores kernekompetencer, og som vi skal profitere på, siger Søren Pedersen.

Søren Pedersen kommer med stor brancheerfaring.

Han er uddannet optiker og har en fortid hos Hans Laursen Optik, Carl Zeiss og senest som senior head of product hos Specsavers, der blandt andet ejer optikerkæden Louis Nielsen.

- Vi skal vise fuld transparens og være tydelige over for kunderne omkring sammenhængen mellem kvalitet og pris. På det område er vi klar til at levere kvalitet for pengene i højere grad end mange af vores branchekollegaer, siger Søren Pedersen.

Lokal ekspertise skal vinde kunder
I modsætning til kapitalkæderne i optikbranchen ejes og drives en Nyt Syn-butik af indehaveren, der typisk har en meget stærk tilknytning til lokalområdet.

Ifølge direktør Søren Pedersen betyder det meget for kunderne at have et tillidsforhold til deres optiker, og derfor giver han de enkelte butikker endnu stærkere opbakning til den lokale indsats.

– Det er essentielt for os, at de enkelte butikker er rigtig godt forankret i lokalmiljøet. Over hele landet kommer Nyt Syn-butikkerne til at mærke, at vi øger fokus på lokal markedsføring, der bliver særligt tilpasset de enkelte optikeres behov. Vi har stor succes med at hjælpe nye butikker i opstartsfasen med alt fra administration til markedsføring og finansiering. Vi går målrettet efter at få fat i optikere, der ønsker at bestemme over egen butik, og samtidig vil være kendt i lokalmiljøet for sundhedsfaglig kapacitet, personligt værtsskab og et spændende udvalg, fortæller han.

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Her er Danmarks bedst omtalte varemærker

Supermarkedskæde holder skansen som Danmarks bedst omtalte varemærke, men der er også nyheder i top 10.

Normal har hyret ny landechef fra Salling Group

Danskerne skal kunne styre uden om farlige kopivarer

Salget af Magasin er lagt på hylden

Sportskæde flytter tættere på shoppingcenter

Skidt nyt fra USA giver Pandora endnu en øv-dag

Nyhedsbrev

Apotekerforening ser frem til en styrket rolle

Dårlig økonomi: Kæde lukker 15 butikker

Storcenter får flere ledige butikker

Ombygning: Glæder sig over butikscenters udvikling

Ny robot sørger for mere tid til kunden

Butik får flere kvadratmeter for pengene

1

Salling Group og Coop melder sig ind i kampen for Visadankortet

200 sjællandske butikker skal samles på én handelsplatform

Hygge er en del af ny brilleforretnings koncept

Lørdagsarbejde skal mindske ventetid på høreapparater

Ejer opgiver forretning til fordel for familien

Butikscenter har endelig fuldt udlejet

Vil styrke engagement med omverdenen: Salling Group ansætter public affairs-profil

To er med i dysten om apotekerbevilling

1

Forbrugerombudsmand advarer mod netbutik med mystisk bagmand

Matas har succes online - og på Black Friday

Robot udløser apoteks-flytning i Fredericia

Drømmen om at blive selvstændig går i opfyldelse

Salg af lægemidler til at kvitte smøgerne er røget i vejret

Varer strømmer ind fra Kina trods manglende sikkerhed

Sportigan i Assens lukker

Medier: Medicinsk udstyr skyld i mange patientskader

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Gerflor DLW leverer 25.000 m2 linoleum til nyt psykiatrisk center i DNU

GEPIR – Stregkodernes gratis telefonbog

Pressemeddelelse: AMCS overtager Recy Systems

Forlæng levetiden og sikkerheden på din betalingsterminal - tjek: www.ctcoinshop.dk

Fokus på sourcingstrategi giver endnu flere kundefordele...

NYHED! Prolink Serie 13-0 CTP og Serie 13-34 FLT

600 mio. kr. skal give et teknologisk boost

Træt af madspild?

NRF 2019: Nye teknologier i den fysiske butik

3 x hurtigere pallehåndtering = spar tid

Bliv opdateret på det seneste nye om bioplast

NRF 2019: Online tracking i den fysiske butik

Må du genbruge dine stregkoder?

NRF 2019: Customer Experience

Effektiv, sikker og let kontanthåndtering

Torsdag den 31. januar: Kom til Festival for selvstændige helt gratis

Gerflor er officiel sponser for VM I HERREHÅNDBOLD 2019

Årets økologiske lancering

Find vej til danske testfaciliteter

Nyhed: Få de basale bogføringsværktøjer helt gratis med Billy Basic

Hvordan overvinder butikkerne udfordringen med at møde kunderne både offlin...

Strategi for din messe.

Et nyt og spændende år i vente hos PALOMAT®

Flere netbutikker får fokus på genbrug

Skal du med helt gratis til Festival for selvstændige i Januar?

Send til en kollega

0.203