23948sdkhjf

Ny kædedirektør: Vi skal have en større bid af markedet

Søren Pedersen, der for nyligt tiltrådte som administrerende direktør hos Nyt Syn, har omgående skruet op for opbakningen til de lokale butiksejere.

Øget lokal forankring, branchens stærkeste faglighed og gennemsigtighed i forholdet mellem pris og kvalitet er den kurs, som Nyt Syn ifølge direktør Søren Pedersen fremadrettet skal pejle efter.

Optikerkæden består af 55 butikker fordelt udover hele landet, men ifølge den netop tiltrådte administrerende direktør har Nyt Syn potentiale til betydeligt flere butikker inden for få år.

– Kunderne stiller større krav end tidligere og forventer en høj faglighed og professionalisme hos optikeren, der i stigende grad ses som en sundhedsfaglig person, som leverer kvalificeret og ærlig rådgivning, fremfor en brillesælger. Det er en udvikling, der rammer direkte ind i vores kernekompetencer, og som vi skal profitere på, siger Søren Pedersen.

Søren Pedersen kommer med stor brancheerfaring.

Han er uddannet optiker og har en fortid hos Hans Laursen Optik, Carl Zeiss og senest som senior head of product hos Specsavers, der blandt andet ejer optikerkæden Louis Nielsen.

- Vi skal vise fuld transparens og være tydelige over for kunderne omkring sammenhængen mellem kvalitet og pris. På det område er vi klar til at levere kvalitet for pengene i højere grad end mange af vores branchekollegaer, siger Søren Pedersen.

Lokal ekspertise skal vinde kunder
I modsætning til kapitalkæderne i optikbranchen ejes og drives en Nyt Syn-butik af indehaveren, der typisk har en meget stærk tilknytning til lokalområdet.

Ifølge direktør Søren Pedersen betyder det meget for kunderne at have et tillidsforhold til deres optiker, og derfor giver han de enkelte butikker endnu stærkere opbakning til den lokale indsats.

– Det er essentielt for os, at de enkelte butikker er rigtig godt forankret i lokalmiljøet. Over hele landet kommer Nyt Syn-butikkerne til at mærke, at vi øger fokus på lokal markedsføring, der bliver særligt tilpasset de enkelte optikeres behov. Vi har stor succes med at hjælpe nye butikker i opstartsfasen med alt fra administration til markedsføring og finansiering. Vi går målrettet efter at få fat i optikere, der ønsker at bestemme over egen butik, og samtidig vil være kendt i lokalmiljøet for sundhedsfaglig kapacitet, personligt værtsskab og et spændende udvalg, fortæller han.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.204