23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Supermarkeder går i krig med Tiger og Normal

Konkurrenter har ædt sig ind på supermarkedernes nonfood-kategori. Nu skal det tabte erobres tilbage.

Kæder som Normal, Søstrene Grene, Flying Tiger Copenhagen og Matas æder en stadig større del af supermarkedernes salg af nonfood-produkter. 

Det får nu blandt andet Lidl og SuperBrugsen til at opruste i kampen om at vinde kunderne tilbage, skriver Jyllands-Posten. 

- Vi har nok i kampen om fødevarerne og i en tid med øget nethandel haft for lidt fokus på nonfood, så der skruer vi nu op. Vi skal have vundet omsætning tilbage i de kategorier, som især for os er produkter op til ca. 100 kr i udsalgspris, og dermed nonfood, som forbrugerne anvender dagligt, siger kædedirektør Jesper K. Andersen i Superbrugsen. 

Administrerende direktør i brancheforeningen Mærkevareleverandørerne, Niels Jensen, kalder det en tydelig trend blandt supermarkederne. 

Han fortæller til Jyllands-Posten, at efter finanskrisen blev fokus først og fremmest lagt på fødevarekvalitet, men at det billede er ved at ændre sig nu. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.156|instance-web01