23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Detailhandlen overser købestærke kunder

Ny analyse beskriver "de idealistiske forbrugere".

De "idealistiske" forbrugere er villige til at betale mere for varerne, hvis der er tale om for eksempel kvalitet, økologi og bæredygtighed. 

Men de bliver ofte overset som forbrugergruppe, og de oplever tit, at de ikke kan få de varer, de efterspørger, skriver Dansk Handelsblad med udgangspunkt i en ny analyse fra brancheorganisationen Landbrug & Fødevarer. 

– ’Idealisterne’ er typisk plus 36, velstående og bor oftest i topersoners husstande. ’Idealisterne’ udgør en måske lidt overset gruppe af forbrugere, fordi de ikke tilhører det vigtige segment af unge ’millennials’. Analysen viser dog, at ’idealisterne’ er særligt værdifulde og dermed attraktive for fødevaresektoren, siger Mette Jasper Gammicchia, der er leder i afdelingen for afsætning, ernæring & markedsudvikling hos Landbrug & Fødevarer.

Hun mener, at idealisterne som gruppe vil vokse og blive toneangivende i forhold til fødevareindkøb i fremtiden. 

Læs mere om idealisterne hos Dansk Handelsblad (kræver abonnement). 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.171