23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Ny analyse viser tendenserne inden for julehandel

Det er især rødvin, slik og appelsiner, der bliver langet over disken i supermarkederne i juleperioden, men også gløgg er ikke overraskende en særlig sællert i julen. 

Nye tal fra analysebureauet Nielsen viser, at julen i sandhed er en stor højtid for dagligvarehandlen, fortæller Dansk Handelsblad. 

Sidste år toppede julehandlen i uge 51, hvor salget lå næsten en tredjedel højere end i en gennemsnitsuge. 

Og efter julen kommer nytåret, hvor det især er vigtigt at have fyldt op på hylderne med champagne eller mousserende vin. 

– Salget af mousserende vin som eksempelvis champagne stiger ikke overraskende op til nytår i uge 52, så det er vigtigt at være synlig ude i butikkerne i netop den periode, lyder anbefalingen i analysen fra Nielsen.

Læs mere hos Dansk Handelsblad (kræver abonnement). 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.169