23948sdkhjf

Dansk hi-fi-kæde vender tilbage til rødderne med digital satsning

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

HiFi Klubben investerer massivt i digital transformation, der med tiden forandrer butikker til showrooms på samme måde som afsættet for næsten 40 år siden.

HiFi Klubben 3.0. Sådan har landets største hi-fi-kæde døbt målet med den digitaliseringsstrategi, som lydspecialisterne har iværksat i hele kæden.

Læs også: Telia taber danske mobilkunder i konkurrencepræget marked

Transformationen indebærer store investeringer, som på samme tid moderniserer og bringer virksomheden tilbage til rødderne.

HiFi Klubben blev nemlig stiftet som et centralt postordrefirma med en række showrooms, hvor kunder kunne opleve bastryk og gåsehud, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse. 

– Vi tror på de fysiske butikker, men de skal have en ny rolle i fremtiden. De skal i højere grad være showrooms, hvor medarbejderne præsenterer vilde lydoplevelser, vejleder kunderne og herefter hjælper dem med at bestille over nettet. Samtidig er vi ved at skabe et digitalt univers, som fortæller meget mere om hvad HiFi-Klubben står for, fortæller Christoffer Arensbach, der er CEO i HiFi Klubben.

Digitaliseringen er en del af en større strategiplan, hvor kæden vil styrke sig på flere væsentlige områder.

Læs også: Wupti skal ikke længere konkurrere med Amazon

På sigt bliver kasseapparater fjernet og lokale lagre minimeret eller helt sløjfet ude i butikkerne, hvilket giver mere plads til lytterum og store oplevelser. Målet er, at alle varer handles via HiFi Klubbens website - også inde i butikkerne.

Derudover vil virksomheden kommunikere mere i øjenhøjde med kunderne – et tiltag der søsættes med et nyt slogan kaldet ”Welcome Listeners”, samt en større kampagne, der handler om det at lytte.

Glæder sig til Amazon
HiFi Klubbens digitale rejse skal ruste virksomheden til at konkurrere mod de store, internationale kæder. Og ikke mindst internetgiganten Amazon, der snart rykker ind på det danske marked.

– Vi er ydmyge over for Amazon, men vi er ikke bange. Vi kan tilbyde noget helt andet, end de kan. Vores sælgere elsker virkelig musik og god lyd, og passionen ude i butikkerne er vores helt store styrke. Denne ekspertise skal vi have til at skinne igennem på alle platforme! Og så glæder vi os faktisk bare til konkurrencen, og alt det spændende der sker i vores branche, forklarer Christoffer Arensbach, der takket være den langsigtede plan forventer, at virksomheden på sigt accelererer væksten.
Investeringer og priskonkurrence koster indtjening.

HiFi Klubbens moderselskab Audionord International, der ejer alle 103 butikker i Danmark, Norge, Sverige, Tyskland og Holland, har netop offentliggjort årsregnskab for 2017/2018.

Tallene vidner om en stabil udvikling på omsætningen, mens indtjeningen er dalet med ni procent til 32,7 millioner kroner.

– Vi kan og må ikke være tilfredse med at holde toplinjen i status quo. Vi skal vokse år for år. Til gengæld er det faktisk ok, at bundlinjen er faldet lidt i et år, hvor vi har holdt priserne skarpe og samtidig investeret massivt. Både i at få os gjort præcise i kommunikationen og i at binde butik og web helt sammen, så vi kan spille med i den digitale superliga. Vi skal jo så bare sikre os, at investeringerne tjener sig ind de kommende år, forklarer Christoffer Arensbach, og fortsætter:

– Vores mission er at bevæge mennesker gennem musik. Og den mission har et stort vækstpotentiale i hele Europa. Ønsket om dedikeret og ærlig vejledning samt masser af gode musikoplevelser er større end nogensinde før.

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

3 fortsætter med at lokke flere kunder ind i butikken

Telia taber danske mobilkunder i konkurrencepræget marked

Selv om Telia Danmark har oplevet et mindre fald i antallet af mobilkunder, bekymrer det ikke topchefen.

Pusher dømt for at vise falske lønsedler til bilforhandler

RetailNews tester de store elektronikforretninger online

Vi tester Power, Elgiganten, Wupti, Komplett, MM Vision og Proshop.

Næste Playstation-konsol lanceres op til julen 2020

Matas er højdespringer på popularitetsliste blandt de unge

Rema 1000 er kæden med den bedste "word of mouth"-placering blandt unge mellem 18 og 34.

Nyhedsbrev

Ny B&O-direktør er vant til kriser

Analytiker: Det er et meget svært job at være B&O-direktør

Et dusin nøglemedarbejdere har forladt Silvan efter direktørskifte

Bang & Olufsens direktør ønskede selv at gå

Elgiganten lancerer kundeklub

- Det er vigtigere end nogensinde før at ramme rigtigt så tidligt som muligt i købsprocessen, fortæller direktør.

Bang & Olufsen får ny administrerende direktør

Sverige har bygget verdens første genbrugsshoppingcenter

Det er vigtigt, at butikkerne ikke ligner klassiske genbrugsbutikker, siger centerchef.

Ny storaktionær har fuld tiltro til B&O

Ny direktør skrotter pyntepude-strategi i Silvan

Topchef i Silvan tager opgør med forgængerens strategi

Wupti skal ikke længere konkurrere med Amazon

Salling Group lægger ambitiøse planer på hylden. Nu skal Wupti koncentrere sig om elektroniksalg igen.

Hvidevare-iværksættere bliver en del af landsdækkende kæde

Fisketorvet slår dørene op til stor gaming-festival

B&O taber 30 procent af omsætningen

Ny XL-Byg i Roskilde inviterer til rejsegilde

Medie: Silvan fyrer topchef efter 60 dage

Garant-butik lukket med øjeblikkelig virkning

El-center får kædefordel

Computersalg i ny rekord

Med over en halv milliard kroner i omsætning har Borup-virksomheden femdoblet sin omsætning på fem år.

Otte gange større risiko for skader på løbehjul end cykel

Fond bliver storaktionær i B&O

Finansloven skal hjælpe forbrugerne til at blive grønnere

B&O-boss takker nej til bonus efter svært år

1

B&O-formand: To primære grunde til skuffende år

3 åbner ny butik i Esbjerg

Bilfirma går til landsretten i opgør med Ai Weiwei

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Bliv klar til Halloween med gratis skabeloner fra Avery!

VKST i front for landbrugets CO2 kamp med nyt solcelleanlæg

Formiddagsevent:Effektiv samhandel ml. kunder & leverandører

UT 20U-14 Fstr/Fbrc Sort/Blp

Støb fundamentet for succes med en tryg, planlagt overgang fra projekt til drift

PALOMAT® 5 – stabling og nedstabling af 1-5 paller

Papkasser i alle størrelser

Resultatorienterede og værdiskabende løsninger i pakkeriet

Den industrielle kontor pendel

Spar mange penge på CTcoin bonruller

Gaveindpakning: 3 gode råd kædekontoret bør overveje

Se videoen og se hvordan du nemt undgår tyveri

UDSALG: PALOMAT® 5 til stabling og nedstabling af 1-5 paller

BRUG FOR AT BLIVE VÆRDSAT? - bliv kunde hos os

Tre ting du skal overveje, når du skifter til solceller

Emballagekatalog til julen 2019 – den bæredygtige jul

BRØNDSHOLM´S EFTERÅR/VINTER brochure for 2019 er på gaden

Gerflor Acoustic Plus 19 dB. Forbedret produkt - større fleksibilitet

Synlighed - Synlighed - Synlighed

Bedside-scanning kræver kulturændring

Oprydningssalg. Gadeskilte med stor rabat.

Danish Retail Award 2019

(Plast)affald i havet – de rigtige løsninger er det vigtigste

Oprydningssalg - skiltepylon til under halv pris

Hvor stor en nøgle giver du din medarbejder den første dag?

Send til en kollega

0.177