23948sdkhjf

Dansk hi-fi-kæde vender tilbage til rødderne med digital satsning

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

HiFi Klubben investerer massivt i digital transformation, der med tiden forandrer butikker til showrooms på samme måde som afsættet for næsten 40 år siden.

HiFi Klubben 3.0. Sådan har landets største hi-fi-kæde døbt målet med den digitaliseringsstrategi, som lydspecialisterne har iværksat i hele kæden.

Læs også: Tabt retssag tærer på resultatet hos Flügger

Transformationen indebærer store investeringer, som på samme tid moderniserer og bringer virksomheden tilbage til rødderne.

HiFi Klubben blev nemlig stiftet som et centralt postordrefirma med en række showrooms, hvor kunder kunne opleve bastryk og gåsehud, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse. 

– Vi tror på de fysiske butikker, men de skal have en ny rolle i fremtiden. De skal i højere grad være showrooms, hvor medarbejderne præsenterer vilde lydoplevelser, vejleder kunderne og herefter hjælper dem med at bestille over nettet. Samtidig er vi ved at skabe et digitalt univers, som fortæller meget mere om hvad HiFi-Klubben står for, fortæller Christoffer Arensbach, der er CEO i HiFi Klubben.

Digitaliseringen er en del af en større strategiplan, hvor kæden vil styrke sig på flere væsentlige områder.

Læs også: H&M reducerer planer om flere butikker

På sigt bliver kasseapparater fjernet og lokale lagre minimeret eller helt sløjfet ude i butikkerne, hvilket giver mere plads til lytterum og store oplevelser. Målet er, at alle varer handles via HiFi Klubbens website - også inde i butikkerne.

Derudover vil virksomheden kommunikere mere i øjenhøjde med kunderne – et tiltag der søsættes med et nyt slogan kaldet ”Welcome Listeners”, samt en større kampagne, der handler om det at lytte.

Glæder sig til Amazon
HiFi Klubbens digitale rejse skal ruste virksomheden til at konkurrere mod de store, internationale kæder. Og ikke mindst internetgiganten Amazon, der snart rykker ind på det danske marked.

– Vi er ydmyge over for Amazon, men vi er ikke bange. Vi kan tilbyde noget helt andet, end de kan. Vores sælgere elsker virkelig musik og god lyd, og passionen ude i butikkerne er vores helt store styrke. Denne ekspertise skal vi have til at skinne igennem på alle platforme! Og så glæder vi os faktisk bare til konkurrencen, og alt det spændende der sker i vores branche, forklarer Christoffer Arensbach, der takket være den langsigtede plan forventer, at virksomheden på sigt accelererer væksten.
Investeringer og priskonkurrence koster indtjening.

HiFi Klubbens moderselskab Audionord International, der ejer alle 103 butikker i Danmark, Norge, Sverige, Tyskland og Holland, har netop offentliggjort årsregnskab for 2017/2018.

Tallene vidner om en stabil udvikling på omsætningen, mens indtjeningen er dalet med ni procent til 32,7 millioner kroner.

– Vi kan og må ikke være tilfredse med at holde toplinjen i status quo. Vi skal vokse år for år. Til gengæld er det faktisk ok, at bundlinjen er faldet lidt i et år, hvor vi har holdt priserne skarpe og samtidig investeret massivt. Både i at få os gjort præcise i kommunikationen og i at binde butik og web helt sammen, så vi kan spille med i den digitale superliga. Vi skal jo så bare sikre os, at investeringerne tjener sig ind de kommende år, forklarer Christoffer Arensbach, og fortsætter:

– Vores mission er at bevæge mennesker gennem musik. Og den mission har et stort vækstpotentiale i hele Europa. Ønsket om dedikeret og ærlig vejledning samt masser af gode musikoplevelser er større end nogensinde før.

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Indehaver gennem 15 år sælger sin forretning

Udrensning i B&O’s butiksnetværk

B&O's overskud tager stort dyk efter svært år

Det seneste år har været skuffende for Bang & Olufsen, der må se overskuddet falde 77 procent

Cykeliværksættere sprinter sig til kometvækst og ny investor

Kapitalindsprøjtningen skal sikre flere unikke cykelprodukter fra professionelle hold.

Danskerne køber mere brugt: Her er de populære varer

Forbrugerombudsmand: Power skal betale spam-bøde

Nyhedsbrev

Dansk sommerhede blæser gang i ventilator-salget

Endnu et trecifret millionminus

Cirka tre procent af nye biler er el- eller pluginhybridbiler

Power åbner i Esbjerg

HiFi Klubben vil charmere kunderne med unik sanseoplevelse

Studier viser, at smagen af mad ændrer sig i forhold til musikken.

Power på jagt efter 50 nye medarbejdere i Aalborg

Louis Poulsen sparker til væksten

Den ikoniske belysningsproducent kan fejre sit 145. år med fremgang på alle fronter

Bang & Olufsen får tæsk på børsen efter ny nedjustering

Bang & Olufsen nedjusterer for tredje gang på et halvt år

Bang & Olufsen forventer, at salget det seneste år er faldet med 13-14 procent. Det knirker særligt i Europa.

Ny storaktionær i B&O

Bilforhandler overså Ai Weiwei-kunstværk på foto af bil

Kunsthaldirektør: Weiwei-sag handler om ophavsret

10-4 til omsætningen i byggekæde

Milliardopkøb: Stark Group køber sig til dobbelt størrelse

Får 10.000 ansatte og kommer til at drive mere end 400 byggecentre

Elgiganten-chef fratræder øjeblikkeligt

Elgigantens chef for varehuset i Esbjerg er fratrådt med øjeblikkelig virkning. Ledelsen har ingen kommentarer.

Verdenskendt kunstner hiver dansk bilforhandler i retten

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Gratis online lynkursus: Få GS1-128 pallelabels der virker

Hjalte er udlært elektriker hos EL:CON

Skal du på sommerferie i udlandet?

Bor I i et sølvbryllupskvarter?

VINDenergi i rivende vækst

D 14. udgave af EU-China Business and Technology Cooperation Fair i Chengdu og Qingdao

Har du overvejet en SUV som firmabil?

PALOMAT® sidder klar hele ferien

Ny udgivelse: Performanceregnskab for GTS-net 2019 

Succesfuld rekrutteringsvirksomhed udvider ejerkredsen

Tid til ny firmabil?

Pressemeddelelse: Succesfuld rekrutteringsvirksomhed udvider ejerkredsen

Jonna Jensen fejrer 25 års jubilæum hos EL:CON

De nominerede butiks- og varehuschefer er nu fundet.

Omlastestation sparer kommune for ca. 1 mio. kroner årligt

Ole Gregers Jensen fejrer 25 års jubilæum hos EL:CON

Forhandlere søges!

Elastiske fødevaregodkendte PU remme fra Forbo Siegling

Bip-bip Hurra: GS1-stregkoden har fødselsdag

Plastbøtte til mikrobølgeovn kan mindske madspild

Danskerne aner ikke, at de kan få tilskud til at energioptimere boligen

Uge 26 og 27 har vi solstik ☀️

Min Købmand på Godthåbsvej løfter salget med 65%

Expression har designet nogle super smarte fleksible messekit løsninger :)

Nye omlastestationer reducerer restaffaldet med 40-50 procent

Send til en kollega

0.195