23948sdkhjf

Nespresso vil tættere på de danske kunder

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Nespresso har fravalgt supermarkeder til fordel for egne "boutiques" og loyalitetsprogrammer. Nu forsøger virksomheden en ny strategi med pop up-shops forskellige steder i Danmark.

Et kaffeprodukt, som du aldrig finder på hylderne i supermarkedet, er Nespressos portionsbaserede kaffe, som Georg Clooney repræsenterede i de populære reklamer.

Læs også: IC Group sælger Designers Remix

Det kvalitetsbevidste kaffebrand sælger udelukkende kaffevarianter i egne såkaldte "boutiques" og i webshop, men nu satser Nespresso på at komme tættere på de danske kaffedrikkere med pop-up-formater i mindre danske byer.

Disse pop-ups skal pleje eksisterende kunder og skabe nye Nespresso-entusiaster ud fra et princip om højt serviceniveau, vidensdeling og bæredygtighed, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse. 

- Hos Nespresso ser vi ikke kaffe som en almindelig forbrugsvare, men som en livsstilsdrik, der giver exceptionelle kaffeoplevelser. Vi vil gerne servicere vores kunder og møde dem gennem vores fælles passion for kaffebønnen, kaffens historie og bæredygtig kaffeproduktion. Og helt lavpraktisk kan der være langt fra hjemmet og ind til den nærmeste boutique – derfor laver vi pop-ups i mindre byer i hele Danmark, siger Jakob Arnhild, der er national retail manager for Nespresso i Danmark.

Tættere på kunderne i 2019
Nespresso har allerede i år testet deres nye pop-up koncept i byer som Roskilde og Næstved, og Jakob Arnhild afslører, at der kommer flere pop-ups i det nye år.

Læs også: Ikea forsøger med nyt tiltag: Vil tilbyde leasing af møbler

De midlertidige pop-up butikker er et miniunivers af Nespressos butikskoncept og byder på et udvalg af Nespressos kaffe, kaffemaskiner og prøvesmagninger af nye kaffevarianter.

De er samtidig et ekstra ben i Nespressos loyalitetsstrategi, der arbejder ud fra et mål om at bringe Nespresso-brandet og forbrugerne tættere på hinanden.

- Det er intentionen, at pop-up butikkerne skal øge kendskabet til Nespressos kaffeunivers, som sammen med vores originale maskiner og det helt nye Vertuo-system skaber gode kaffeoplevelser og selvfølgelig nye kunder. Vi ønsker naturligvis at give danskerne en nærværende og kaffekompetent service, der udspringer af kærlighed til kaffe og nysgerrighed efter mere viden, siger Jakob Arnhild.

Et af Nespressos varemærker er fordelsprogrammet Nespresso & You, der skal styrke relationen mellem brandet og kunderne.

Læs også: Meny skærer ned på tilbudskampagner

Medlemmerne opnår fordele efter anciennitet og forbrug og inviteres for eksempel til master classes og forpremierer på særlige kaffer.

- Det er endnu en vej til at komme helt tæt på vores kunder og give dem mulighed for at blive dygtige hverdags-baristaer, siger Jakob Arnhild.

Kaffeglade borgere i Vanløse kan for øjeblikket besøge Nespressos pop-up i shoppingcentret Kronen, der holder åbent frem til den 28. februar 2019.

Koldingensere har desuden samme mulighed i Nespressos pop-up i Kolding Storcenter, der åbner den 22. november.

Nespressos pop-up butikker afsløres løbende forskellige steder i Danmark i løbet af 2019.

 

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu
5

Ekspert: Føtex-reaktion virker helt ude af proportioner

Føtex kommer til at virke som en brutal arbejdsgiver efter fyring, siger ekspert.

Madklubben vil nu også lave måltidskasser

Købmanden i Gudme lancerer app og levering til døren

Nu skal de tabte kunder vindes tilbage.

Klima ved køledisken: Sociologistuderende skal undersøge danskernes indkøbsvaner

Arla hælder milliarder i danske fabrikker

Safterne stiger på Thisted Bryghus

Tendens fra caféer og restaurationer får nu bryghuset til at kaste sig over andet og mere end øl

Nyhedsbrev

Politiet rykkede ud til masseslagsmål ved Bazar Vest

Prisvindende Rema-mand får betroet Rema-opgave

18-årig ansat fyret for at spise kanelsnegl i Føtex

Lurpak og sydlandsk ost giver fremgang for Arla

BR's nye chef vil begejstre med oplevelser

Legetøjskæden BR har fundet sin nye chef. Første opgave bliver at sætte de gode oplevelser i centrum og genskabe legetøjets magi, fortæller Salling Group

Detailgiganten Walmart øger salg i butikker og på nettet

Irma inviterer København til byens største madfest

Stigende interesse for at møde menneskene bag maden får Irma til at holde messe i Forum for de københavnske forbrugere

Så meget betyder Michelinstjernerne for producenter

Forskere udvikler nyt våben der kan afsløre kopivarer

Forskere fra Københavns Universitet har opfundet et kemisk fingeraftryk, der kan afsløre en kopivare.

Vestfyen siger farvel til direktør

Mange udskiftninger i ledelsen gør efterforskning af Top-Toy vanskelig

Top-Toys konkurs er under kulegravning, men en hæsblæsende udskiftning i toppen vanskeliggør forløbet.

Matas slår to butikker sammen i Fredericia

Ny Matas rykker ind i Fætters BR's gamle lokaler.

Tyske Lidl vil åbne over 100 nye butikker i Danmark

Over de næste år vil den tyske supermarkedskæde Lidl næste fordoble antallet af butikker i Danmark.

Frellsen tilbage på det sjove chokoladespor

Både Flammen og Ilden scorer millioner på grillbuffeter

Ny, dansk mad-app vil indtage Norden

I Canada giver de bøder for fejl

Ekspert argumenterer for, at kæderne skal indføre en bødeordning ved prisfejl.

1

Netto-chef fyret: Gav storkunde særbehandling

Flere drikker Coca-Cola: Overskuddet stryger i vejret

Fastfoodkæde dømt for diskrimination

S ved stadig ikke hvad en pakke cigaretter skal koste

Dyrere øl sender Heinekens salg i vejret

Coop glad for emballage-stramning

Barbie-dukker sikrer Legokonkurrent bedre regnskab end ventet

Stort flertal af danskerne vil hæve cigaretpris til 60 kroner

Håndværkere gjorde historisk fund under gulv i bryghus

Netto åbner butik i Sæby

Interflora giver halv million til ensomme danskere

Tenax tilbagekalder sild

Skal spare 350 millioner: Danish Crown skærer 400 stillinger

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Oste Sommelier

NYHED I KALU: Økologisk Ellevang-gris

CO2 neutralt website

Velkommen til vores køberdatabase "Søgeagenten"

Intelligent sous vide-udstyr giver mere sikre fødevarer

RollDolly fra DT Rullecontainer

Status på dag 1 på LogiMAT: FANTASTISK

Twister - den farverige spot

Selvhjælp til din GS1-faktura?

Sous vide produktion med integreret sikkerhedsberegner

Pop-Up væg (tekstil)

Extramultus - elastiske bånd til fødevareindustrien

Kø nummersystem hos Bruun Rasmussen Auktioner

SSI Schäfer leverer automationsløsning til PostNord og Stadium

Tak til alle som besøgte os på vores stand på Stockholm furniture fair 2019

Mød PALOMAT® på LogiMAT 2019

Flemming fejrer 25 år som »Brandmand« i EL:CON

Danish IP Fair 2019 - The Next Big Thing

Konkurrence for studerende: Hvad er din vildeste idé til fremtidens grønne smart-cities?

Er din virksomhed forberedt på en hård Brexit?

Opdateret facadebelysning

For mindre end kr. 25 om dagen opnås højere indtjening og besparelse af CIT...

Michael er udlært elektriker hos EL:CON – og ser frem mod nye projekter

Jakob er lærling hos EL:CON i Viborg – og fortsætter som udlært elektriker ...

Overskudsvarme fra køleanlæg bruges som fjernvarme

Send til en kollega

0.166