23948sdkhjf

Nespresso vil tættere på de danske kunder

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Nespresso har fravalgt supermarkeder til fordel for egne "boutiques" og loyalitetsprogrammer. Nu forsøger virksomheden en ny strategi med pop up-shops forskellige steder i Danmark.

Et kaffeprodukt, som du aldrig finder på hylderne i supermarkedet, er Nespressos portionsbaserede kaffe, som Georg Clooney repræsenterede i de populære reklamer.

Læs også: Tesla satser på ny købekultur med salg af ny elbil

Det kvalitetsbevidste kaffebrand sælger udelukkende kaffevarianter i egne såkaldte "boutiques" og i webshop, men nu satser Nespresso på at komme tættere på de danske kaffedrikkere med pop-up-formater i mindre danske byer.

Disse pop-ups skal pleje eksisterende kunder og skabe nye Nespresso-entusiaster ud fra et princip om højt serviceniveau, vidensdeling og bæredygtighed, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse. 

- Hos Nespresso ser vi ikke kaffe som en almindelig forbrugsvare, men som en livsstilsdrik, der giver exceptionelle kaffeoplevelser. Vi vil gerne servicere vores kunder og møde dem gennem vores fælles passion for kaffebønnen, kaffens historie og bæredygtig kaffeproduktion. Og helt lavpraktisk kan der være langt fra hjemmet og ind til den nærmeste boutique – derfor laver vi pop-ups i mindre byer i hele Danmark, siger Jakob Arnhild, der er national retail manager for Nespresso i Danmark.

Tættere på kunderne i 2019
Nespresso har allerede i år testet deres nye pop-up koncept i byer som Roskilde og Næstved, og Jakob Arnhild afslører, at der kommer flere pop-ups i det nye år.

Læs også: Efter mere end 100 butikslukninger: Nu vil Fakta ekspandere igen

De midlertidige pop-up butikker er et miniunivers af Nespressos butikskoncept og byder på et udvalg af Nespressos kaffe, kaffemaskiner og prøvesmagninger af nye kaffevarianter.

De er samtidig et ekstra ben i Nespressos loyalitetsstrategi, der arbejder ud fra et mål om at bringe Nespresso-brandet og forbrugerne tættere på hinanden.

- Det er intentionen, at pop-up butikkerne skal øge kendskabet til Nespressos kaffeunivers, som sammen med vores originale maskiner og det helt nye Vertuo-system skaber gode kaffeoplevelser og selvfølgelig nye kunder. Vi ønsker naturligvis at give danskerne en nærværende og kaffekompetent service, der udspringer af kærlighed til kaffe og nysgerrighed efter mere viden, siger Jakob Arnhild.

Et af Nespressos varemærker er fordelsprogrammet Nespresso & You, der skal styrke relationen mellem brandet og kunderne.

Læs også: Fakta-direktør sat på plads af Peter Høgsted

Medlemmerne opnår fordele efter anciennitet og forbrug og inviteres for eksempel til master classes og forpremierer på særlige kaffer.

- Det er endnu en vej til at komme helt tæt på vores kunder og give dem mulighed for at blive dygtige hverdags-baristaer, siger Jakob Arnhild.

Kaffeglade borgere i Vanløse kan for øjeblikket besøge Nespressos pop-up i shoppingcentret Kronen, der holder åbent frem til den 28. februar 2019.

Koldingensere har desuden samme mulighed i Nespressos pop-up i Kolding Storcenter, der åbner den 22. november.

Nespressos pop-up butikker afsløres løbende forskellige steder i Danmark i løbet af 2019.

 

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Statsministeren deltager ved første spadestik til nyt Lidl-lager

Schulstads lastbiler lister sig gennem natten

Handelsformand raser mod politiets manglende opklaringsarbejde

Vil du være købmand på en lille ø? Nu har du chancen

S vil hæve afgifter på chokolade, te og kaffe

Som en del af Socialdemokratiets økonomiske 2025-udspil skal skattestoppet på punktafgifter skrottes. Det vil betyde afgiftsstigninger på bl.a. kaffe, te og chokolade.

Just-Eat går 12 millioner kroner frem

Nyhedsbrev

22 Jamie Oliver-restauranter lukker - 1000 stillinger ryger

Aldi Nord giver ny kæmpe kapitalindsprøjtning til Aldi Danmark

Burger King lancerer helt ny type kødfri burger i Sverige

Thy har fundet nøglen til at bremse butiksdøden

Gratis butikleje, håndværkerhælp, iværksætterrådgivning, bank og revisor - sågar bolig og socialt netværk. Det er nogle af de midler, der med succes bremser butiksdøden i Thy.

Lego kører op mod 50 kopisager om året

Tyve jagtede cigaretter på Køge-egnen

Rekordmange tilmeldte til Coops "Sol over Gudhjem"

Kageglade danskere trækker Lagekagehuset over milliarden

Chokoladefabrik blev narret af internetsvindler

Valgkamp ikke velkommen foran Aldi og Lidl

Svensk tobakslov forbyder e-cigaretter ved udeserveringer

Målet om et såkaldt røgfrit Sverige er sat til 2025. Omfattende udendørs rygeforbud er et skridt på vejen.

Mette Frederiksen overvejer at hæve cigaretpriser for unge

Mød Coop på Naturmødet 23.-25. maj 2019

Aggressiv butikstyv viste sig at være eftersøgt gaderøver

Østjyllands Politi har bedt om hjælp til at finde mand, der har brugt kniv ved røverier mod tilfældige.

Bestseller og Salling Group går sammen i kampen mod Amazon

"Ta' mig jeg er single": Dagligvarebutik redder 18.000 bananer fra skraldespanden

Nudging guider kunderne til bæredygtig adfærd med ’kærlige skub’.

Kvickly åbner nyt varehus i Vejle

Efter tragisk dødsfald: Fiskefirma præsenterer topregnskab

Seminar: Sådan måler man madspild

Cigaretpriser skal ikke hæves for pengenes skyld

Bryghus får gymnasiehjælp til at udvikle alkoholfri drikke

Svipser giver risiko for alt for gammel laks

Billig slik og chokolade holder prisstigninger i ro

Netto åbner ny butik i Valby

Bryghus nyder godt af Liverpools succes

To ofre mistede Rolex-ur og guldsmykker ved røveri på tankstation

Rekordmange flasker og dåser gik gennem pantsystemet i 2018

Risiko for blåt plast i hakket oksekød

Flere danskere styrer mod økologi i grøntafdelingen

Fakta klar igen i Agerbæk

Se alle Medlemmernes egne nyheder

En købsoplevelse udover det sædvanlige

Kan plast forhindre madspild?

Gratis guide til EDI

Moderne røgeovn giver bedre arbejdsgange

Total emballageløsning til VÆRSGO

Nyt fra GS1 standarden til alle brancher

Nye marinader

Tre nye kollegaer hos SSI SCHÄFER

Gratis medlemsdag for alle GS1 medlemmer

HCS klarer dit ekstra tunge læs - og vi har selv trucken med

Sæson for sommerbuk

Apotea automatiserer med SSI SCHÄFER

Mini krydderiposer til måltidskasser

Alux sætter ny standard for solscreens

Vejen til ERP i skyen går over hostingcentret

Stormberg opnår besparelser på emballage gennem nyt samarbejde

Quiz - Er du en ørn til stregkoder?

Skovlprofiler - Prolink Serie 6.1

Forbedret indeklima øger medarbejderpræstationer

Pommes Frites krydderi

Robotterne skal klædes på til livet udenfor fabriksgulvet

Brøndsholm´s naturtro, kunstige planter, holder hele året rundt uden så meg...

Matcher dine digitale produktdata emballagen?

Øg kapaciteten i pakkeriet - og spar en masse tid og penge

Virksomheder opnår bedre resultater med skræddersyet digital markedsføring

Send til en kollega

0.179