23948sdkhjf

Populær butikstrend nu også udbredt i provinsen

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

- Fænomenet startede i de større byer og i en verden hvor forbrugermønstre rejser hurtigt igennem de sociale medier og andre digitale platforme, bliver det mere og mere relevant, forklarer ekspert.

Den opmærksomme borger i Varde vil have opdaget, at apoteket i Vestergade 3 er udvidet til også at være et helt nyt pop-up hørecenter sammen med Audika, Oticons kæde.

Læs også: Manglende tillid: Forbrugere dropper deres yndlingsbrands

Konceptet betyder, at hørecentret har åbent hver mandag og derved er en af de stærkeste butikstrends - nemlig pop up-butikker - nået til Varde, fortæller Audika i en pressemeddelelse. 

- Pop up-butikker kan have mange fordele. Fænomenet startede i de større byer og i en verden hvor forbrugermønstre rejser hurtigt igennem de sociale medier og andre digitale platforme, bliver det mere og mere relevant også at lave pop-up butikker i mindre byer, hvor det dels er billigere og desuden være placeret i større nærhed af selve brandet, så man fra tæt hold kan følge salg, forbrugeradfærd med videre. I et lokalsamfund kan det også ofte give nyt liv til den ellers hårdt ramte detailhandel, siger retail-ekspert Peter Bur Andersen, som er direktør i Briq. 

Varde er særdeles aktive for at fremme udviklingen af bymiljøet og har indviede den 28. september for en stor områdefornyelse.

I front for Vardes pop-up butik står den lokale Mathias Davidsen, der er hørespecialist og han er yderst tilfreds med den modtagelse, konceptet allerede har fået i Varde:

Læs også: Regeringen vil redde landapoteker med Robin Hood-model

- Nu har jeg været hørespecialist i 6 år og det er første gang, at jeg oplever så stor interesse og så mange tilkendegivelser fra mennesker, der gerne vil have testet deres hørelse gratis på så kort tid eller foretage en af de vigtige justeringer af deres høreapparater. Jeg har set meget frem til åbningen af Audikas første pop up butik her i Varde og med tanke på, hvordan responsen allerede er, går vi da med tanker om potentielt at udvide, siger han. 

Peter Bur Andersen anerkender, at fænomenet fortsat har sin berettigelse som en del af en retail-strateg og peger netop på, at lokal kendskab og kontekst kan tilføre værdifuld viden til udvikling eller ekspansion:

- Det kan have en fordel fremfor at teste i kundefokusgrupper eller satse hele sin indsats med en reel udrulning. For forbrugerne har det også fordelen, at man kan få lov til at købe varer, der er fx mere relevante i en bestemt sæson (læs: jul, påske, sommer etc.). Det er desuden en rimelig kosteffektiv måde at kommunikere på. Fænomenet startede jo i de større byer og siden 1990’erne er der stort set ingen nye produkter eller produktgrupper der er lanceret, som ikke på et eller andet tidspunkt er blevet testet igennem en eller anden form for pop-up. 

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

App skal give halv milliard forbrugere viden om skadelig kemi

Forbrugere i Europa kan med appen "Tjek Kemien" opbygge vidensbank om varer, der indeholder skadelig kemi.

Falsk medejer i Sport 24 var en fejl

Manden forklarer, at han ikke vidste, hvad et CVR-nummer er.

Regeringen vil redde landapoteker med Robin Hood-model

Sundhedsminister vil hjælpe de nødlidende apoteker i landområderne med penge fra byapoteker med overskud.

Pludselig fik Sport 24 en falsk medejer

- Vi er rystede over, at dette kan ske. Det er virkelig en mærkelig sag, siger direktør for kæden.

Truede landapoteker kan øge ulighed i sundhed

Den nuværende økonomimodel for apoteksdriften truer med at trække tæppet væk under landapotekerne.

Planen virker stadig: Matas vokser 84 procent på onlinehandel

Nyhedsbrev

Erfaren lokal optiker tager over hos Nyt Syn Ringsted

Et stort ønske om at blive selvstændig er gået i opfyldelse for John Maglemose.

Matas opjusterer efter fantastisk julesalg

Brillekæde uddeler briller for millioner til socialt udsatte

Fairtrade-produkter buldrer frem

Ny chef skal styrke kommerciel udvikling af shoppingcentre

Sportmaster bliver solgt til selskab fra Singapore

H&M-chefer samlede følsom data på medarbejdere i hemmelig mappe

H&M risikerer bøde på 20 millioner euro.

Apoteker melder om fordobling af salg af cremer mod fnat

Britisk fitnesskæde køber Fitness World

PureGym har offentliggjort en købsaftale på den største fitnesskæde i Danmark, Fitness World.

Danskerne køber mere bæredygtigt sexlegetøj

Sportmaster vil udfordre danskerne med ny app

Salling Group og Matas er med til at bekæmpe digital svindel

Flere detailvirksomheder deltager i samarbejdet om ny anti-svindel-app sammen med blandt andet Politiet og Nets.

1

Lokal Sport 24 vil stoppe misforståelser: Vi får ingen penge fra nethandel

Matas: 100 nyansættelser på rekordtid

Black friday: Hvert fjerde tilbud er falsk

Der snydes især med kogeplader og grilltilbehør. Se Pricerunners statistikker for black friday indtil videre.

Coop køber kæmpe logistik-center til over en halv milliard

Brillekæde vil skabe "Netflix for briller"

Få glitrende briller nytårsaften og røde briller til jul. Landsdækkende optikerkæde introducerer nu Netflix for briller.

Byggemarked knopskyder: Åbner tøjbutik med fodboldunivers

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Hvad skal din virksomhed investere i i 2020?

Kom Til Stor Åbningsfest Hos Kärcher

Leasing af genbrugt IT - forbedrer jeres likviditet

HOLIDAY WORLD international tourism trade fairs 2020

Samarbejde om innovation med udspring i testfaciliteter

Vil kan hjælp dig med at lave en plan for din næste messedeltagelse!

Tøj brand med historie søger partner

Er I parate til at konvertere til ISO 45001:2018.

De nominerede til Detailforum Awards 2020

Virksomhed tilbyder skibsdele

CTcoin deltager på EuroShop, Düsseldorf 16-20 februar, 2020

Gør noget for miljøet og din egen pengepung med Tracking

Alusteel: Hos ASSA ABLOY en en port ikke bare er en port

Have møbel producent tilbyder produktionsaftale.

Ansøg et rejselegat på 15.000 kr.

Fremtidens BR

God kvalitetesemballage til priser, der er skarpe

Mangler din virksomhed forskellige tape løsninger?

Amager Centrets forvandling

GS1-nyhed: Miljøbilleder

Tacho management i nye klæder

DSV Solutions opnår en årlig besparelse på kr. 80.000!

Ny salgssupporter hos Alux

TrueCommerce driver nyt strategisk initiativ i EESPA

Mangler i nyt til jeres dametøjsforretning?

Send til en kollega

0.251