23948sdkhjf

Populær butikstrend nu også udbredt i provinsen

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

- Fænomenet startede i de større byer og i en verden hvor forbrugermønstre rejser hurtigt igennem de sociale medier og andre digitale platforme, bliver det mere og mere relevant, forklarer ekspert.

Den opmærksomme borger i Varde vil have opdaget, at apoteket i Vestergade 3 er udvidet til også at være et helt nyt pop-up hørecenter sammen med Audika, Oticons kæde.

Læs også: Digitale indfødte kunder stiller nye krav til butikkerne

Konceptet betyder, at hørecentret har åbent hver mandag og derved er en af de stærkeste butikstrends - nemlig pop up-butikker - nået til Varde, fortæller Audika i en pressemeddelelse. 

- Pop up-butikker kan have mange fordele. Fænomenet startede i de større byer og i en verden hvor forbrugermønstre rejser hurtigt igennem de sociale medier og andre digitale platforme, bliver det mere og mere relevant også at lave pop-up butikker i mindre byer, hvor det dels er billigere og desuden være placeret i større nærhed af selve brandet, så man fra tæt hold kan følge salg, forbrugeradfærd med videre. I et lokalsamfund kan det også ofte give nyt liv til den ellers hårdt ramte detailhandel, siger retail-ekspert Peter Bur Andersen, som er direktør i Briq. 

Varde er særdeles aktive for at fremme udviklingen af bymiljøet og har indviede den 28. september for en stor områdefornyelse.

I front for Vardes pop-up butik står den lokale Mathias Davidsen, der er hørespecialist og han er yderst tilfreds med den modtagelse, konceptet allerede har fået i Varde:

Læs også: Salling Group lægger afstand til Coop

- Nu har jeg været hørespecialist i 6 år og det er første gang, at jeg oplever så stor interesse og så mange tilkendegivelser fra mennesker, der gerne vil have testet deres hørelse gratis på så kort tid eller foretage en af de vigtige justeringer af deres høreapparater. Jeg har set meget frem til åbningen af Audikas første pop up butik her i Varde og med tanke på, hvordan responsen allerede er, går vi da med tanker om potentielt at udvide, siger han. 

Peter Bur Andersen anerkender, at fænomenet fortsat har sin berettigelse som en del af en retail-strateg og peger netop på, at lokal kendskab og kontekst kan tilføre værdifuld viden til udvikling eller ekspansion:

- Det kan have en fordel fremfor at teste i kundefokusgrupper eller satse hele sin indsats med en reel udrulning. For forbrugerne har det også fordelen, at man kan få lov til at købe varer, der er fx mere relevante i en bestemt sæson (læs: jul, påske, sommer etc.). Det er desuden en rimelig kosteffektiv måde at kommunikere på. Fænomenet startede jo i de større byer og siden 1990’erne er der stort set ingen nye produkter eller produktgrupper der er lanceret, som ikke på et eller andet tidspunkt er blevet testet igennem en eller anden form for pop-up. 

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Brillebranchens førstemand: Uden modet ender vi som alle de andre

Brillekæden Louis Nielsen blev ekskluderet fra branchen i 90’erne - men har i dag overhalet samtlige konkurrenter ved at gå nye veje.

Sportmaster henter ny direktør fra modefirma

Ny direktør vil blande online handel og offline butikker

Regnskab mærket af ejendomshandel og solskin

Forskere udvikler nyt våben der kan afsløre kopivarer

Forskere fra Københavns Universitet har opfundet et kemisk fingeraftryk, der kan afsløre en kopivare.

Matas slår to butikker sammen i Fredericia

Ny Matas rykker ind i Fætters BR's gamle lokaler.

Nyhedsbrev

Direktør i Tiger of Sweden træder tilbage

EU strammer grebet om platformsgiganter

Natten til torsdag blev Kommissionen, Rådet og Parlamentet enige om at indføre nye krav til online platforme som for eksempel Amazon og booking.com.

Sport 24 bygger nyt hovedkvarter

Flyttedag for Vejle-apotek

Matas øger julesalg men tjener ikke flere penge på det

1

Her er hvad danskerne helst og nødigst vil købe brugt

Der er nikkel og krom i allergivenlig makeup

Højere udgifter tærer på overskuddet hos H&M

Tøjkæden H&M mærker presset fra nethandel og må se overskuddet faldet med 22 procent.

Matas tester nyt "blåt" butikskoncept

Haderslev bliver den første by, der får lov til at prøve den nye Matas-variant med fokus på oplevelser og grønne planter i indretningen.

Flere end forventet får udleveret medicinsk cannabis på apoteket

Stormagasin lukkede alle butikker: Skulle nå hjem til håndboldkamp

Helsam lukker butik: Esbjergs handelsliv er præget af turbulens

Broen Shopping har vendt op og ned på det hele i Esbjerg, fortæller Helsam-kædechef.

Normal har hyret ny landechef fra Salling Group

Her er Danmarks bedst omtalte varemærker

Supermarkedskæde holder skansen som Danmarks bedst omtalte varemærke, men der er også nyheder i top 10.

Danskerne skal kunne styre uden om farlige kopivarer

Salget af Magasin er lagt på hylden

Sportskæde flytter tættere på shoppingcenter

Skidt nyt fra USA giver Pandora endnu en øv-dag

Ombygning: Glæder sig over butikscenters udvikling

Butik får flere kvadratmeter for pengene

Lørdagsarbejde skal mindske ventetid på høreapparater

Butikscenter har endelig fuldt udlejet

To er med i dysten om apotekerbevilling

Salg af lægemidler til at kvitte smøgerne er røget i vejret

Varer strømmer ind fra Kina trods manglende sikkerhed

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Oste Sommelier

NYHED I KALU: Økologisk Ellevang-gris

CO2 neutralt website

Velkommen til vores køberdatabase "Søgeagenten"

Intelligent sous vide-udstyr giver mere sikre fødevarer

RollDolly fra DT Rullecontainer

Status på dag 1 på LogiMAT: FANTASTISK

Twister - den farverige spot

Selvhjælp til din GS1-faktura?

Sous vide produktion med integreret sikkerhedsberegner

Pop-Up væg (tekstil)

Extramultus - elastiske bånd til fødevareindustrien

Kø nummersystem hos Bruun Rasmussen Auktioner

SSI Schäfer leverer automationsløsning til PostNord og Stadium

Tak til alle som besøgte os på vores stand på Stockholm furniture fair 2019

Mød PALOMAT® på LogiMAT 2019

Flemming fejrer 25 år som »Brandmand« i EL:CON

Danish IP Fair 2019 - The Next Big Thing

Konkurrence for studerende: Hvad er din vildeste idé til fremtidens grønne smart-cities?

Er din virksomhed forberedt på en hård Brexit?

Opdateret facadebelysning

For mindre end kr. 25 om dagen opnås højere indtjening og besparelse af CIT...

Michael er udlært elektriker hos EL:CON – og ser frem mod nye projekter

Jakob er lærling hos EL:CON i Viborg – og fortsætter som udlært elektriker ...

Overskudsvarme fra køleanlæg bruges som fjernvarme

Send til en kollega

0.183