23948sdkhjf

Populær butikstrend nu også udbredt i provinsen

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

- Fænomenet startede i de større byer og i en verden hvor forbrugermønstre rejser hurtigt igennem de sociale medier og andre digitale platforme, bliver det mere og mere relevant, forklarer ekspert.

Den opmærksomme borger i Varde vil have opdaget, at apoteket i Vestergade 3 er udvidet til også at være et helt nyt pop-up hørecenter sammen med Audika, Oticons kæde.

Læs også: Danskernes digitale indkøbskurv bugner: Onlineshopping vokser med mere end 7 mia. kr.

Konceptet betyder, at hørecentret har åbent hver mandag og derved er en af de stærkeste butikstrends - nemlig pop up-butikker - nået til Varde, fortæller Audika i en pressemeddelelse. 

- Pop up-butikker kan have mange fordele. Fænomenet startede i de større byer og i en verden hvor forbrugermønstre rejser hurtigt igennem de sociale medier og andre digitale platforme, bliver det mere og mere relevant også at lave pop-up butikker i mindre byer, hvor det dels er billigere og desuden være placeret i større nærhed af selve brandet, så man fra tæt hold kan følge salg, forbrugeradfærd med videre. I et lokalsamfund kan det også ofte give nyt liv til den ellers hårdt ramte detailhandel, siger retail-ekspert Peter Bur Andersen, som er direktør i Briq. 

Varde er særdeles aktive for at fremme udviklingen af bymiljøet og har indviede den 28. september for en stor områdefornyelse.

I front for Vardes pop-up butik står den lokale Mathias Davidsen, der er hørespecialist og han er yderst tilfreds med den modtagelse, konceptet allerede har fået i Varde:

Læs også: Smykkekæde sælger færre Pandora-smykker i USA

- Nu har jeg været hørespecialist i 6 år og det er første gang, at jeg oplever så stor interesse og så mange tilkendegivelser fra mennesker, der gerne vil have testet deres hørelse gratis på så kort tid eller foretage en af de vigtige justeringer af deres høreapparater. Jeg har set meget frem til åbningen af Audikas første pop up butik her i Varde og med tanke på, hvordan responsen allerede er, går vi da med tanker om potentielt at udvide, siger han. 

Peter Bur Andersen anerkender, at fænomenet fortsat har sin berettigelse som en del af en retail-strateg og peger netop på, at lokal kendskab og kontekst kan tilføre værdifuld viden til udvikling eller ekspansion:

- Det kan have en fordel fremfor at teste i kundefokusgrupper eller satse hele sin indsats med en reel udrulning. For forbrugerne har det også fordelen, at man kan få lov til at købe varer, der er fx mere relevante i en bestemt sæson (læs: jul, påske, sommer etc.). Det er desuden en rimelig kosteffektiv måde at kommunikere på. Fænomenet startede jo i de større byer og siden 1990’erne er der stort set ingen nye produkter eller produktgrupper der er lanceret, som ikke på et eller andet tidspunkt er blevet testet igennem en eller anden form for pop-up. 

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Flere store virksomheder dropper udskældte palmeolieleverandører

God pose-idé breder sig fra Haderslev Apotek

Apoteker Tine Klingsten har fået en god idé, der både sparer plast, engagerer kunderne og giver penge til velgørenhed.

Apotekerformand: Uretfærdig ordning går ud over udkantsapoteker

Når apoteker i København sælger mere solcreme, så sættes indtjeningen ned for udkantsapotekerne.

Danskerne er vilde med at købe på abonnement

I dag kan man abonnere på alt fra barbergrej til sexlegetøj, og trenden ser kun ud til at blive større.

Intersport og The Athlete’s Foot åbner i Lyngby

Boom i netsalget sender Matas' omsætning op

Matas' salg på nettet er tredoblet det seneste år, mens salget i de fysiske butikker til gengæld står stille.

Nyhedsbrev

Normal åbner butik på Christianshavn

Nu sælger Louis Nielsen næsten halvdelen af alle briller i Danmark

Optikerkæden Louis Nielsen præsterer optikerbranchens første milliardomsætning og nærmer sig halvdelen af det danske brillesalg.

Adidas sætter turbo på netsalget og hiver flere penge hjem

Tyske Adidas har øget sit salg med omkring fem procent det seneste år med fremgang i Asien og USA.

1

Vi spørger i butikken, men køber på nettet

Mere end hver tredje dansker har prøvet at gå i en butik alene for at teste en vare og derefter købe den online hos en anden virksomhed.

Coop-medlemmer kan nu gå til lægen online og få bonus

Ansatte i sportskæde blev straffet med isvand midt om natten

Nordens største forhandler af skiudstyr og sportstøj sendte ansatte på "krigsskole", hvor de blev straffet med isvand og manglende måltider.

Zalando får kun lidt ud af voldsom salgsvækst

Problemer med medicin i restordre bør kulegraves

Meget tyder på, at problemer med medicin i restordre er stigende.

Se alle Medlemmernes egne nyheder

HCS - din Onestop partner i renovationsløsninger

Hold integrationer og forretning i luften døgnet rundt

Bjarne Emil Jensen fejrer 40 års jubilæum

Forbo udvider populær gulvserie

GS1 Denmark byder velkommen til Matas

Stort potentiale som Master Franchisetager

Hvad er AMS, og hvorfor er det vigtigt for dine IT-investeringer?

HCS tilbyder professionel TV-inspektion af kloaksystemer

Prolink S10-0 PP (polypropylene) med Friktions Top (FRT1).

Kom bakterier og sporer til livs

Machine Learning giver onlinekunderne bedre betjening – og fanger hurtigere svindlerne

Stor serviceaftale mellem Door System og Danish Crown

Skal vi hjæpe dig salgsklar til messen :)

Besøg i Københavns Lufthavn - 23. oktober 2019

Teststudie viser stort potentiale for energioptimering af spåntagningsmaskiner

JEROS A/S deltager på Südback 2019

Er det også en udfordring for dig at holde dig ajour med den nyeste teknologi?

Træt af køer og utilfredse kunder?

Bør jeg rykke til Business Central – og hvordan foregår det i praksis?

Kan du se forskel? Til kamp mod kopivarer

Business Central støber fundamentet under nye produktivitetsgevinster

Brug tid på din nye medarbejder

Steffen er udlært elektriker – og modtager fagets medalje

Sæt brugerrettighederne i system – og mød GDPR, revision og den kritiske CF...

Retail Safari i London med Matthew Brown

Send til en kollega

0.2