23948sdkhjf

Populær butikstrend nu også udbredt i provinsen

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

- Fænomenet startede i de større byer og i en verden hvor forbrugermønstre rejser hurtigt igennem de sociale medier og andre digitale platforme, bliver det mere og mere relevant, forklarer ekspert.

Den opmærksomme borger i Varde vil have opdaget, at apoteket i Vestergade 3 er udvidet til også at være et helt nyt pop-up hørecenter sammen med Audika, Oticons kæde.

Læs også: Apoteker vil hjælpe Hus Forbi-sælgere

Konceptet betyder, at hørecentret har åbent hver mandag og derved er en af de stærkeste butikstrends - nemlig pop up-butikker - nået til Varde, fortæller Audika i en pressemeddelelse. 

- Pop up-butikker kan have mange fordele. Fænomenet startede i de større byer og i en verden hvor forbrugermønstre rejser hurtigt igennem de sociale medier og andre digitale platforme, bliver det mere og mere relevant også at lave pop-up butikker i mindre byer, hvor det dels er billigere og desuden være placeret i større nærhed af selve brandet, så man fra tæt hold kan følge salg, forbrugeradfærd med videre. I et lokalsamfund kan det også ofte give nyt liv til den ellers hårdt ramte detailhandel, siger retail-ekspert Peter Bur Andersen, som er direktør i Briq. 

Varde er særdeles aktive for at fremme udviklingen af bymiljøet og har indviede den 28. september for en stor områdefornyelse.

I front for Vardes pop-up butik står den lokale Mathias Davidsen, der er hørespecialist og han er yderst tilfreds med den modtagelse, konceptet allerede har fået i Varde:

Læs også: Lukkede storcentre giver faldende salg hos Bilka og Føtex

- Nu har jeg været hørespecialist i 6 år og det er første gang, at jeg oplever så stor interesse og så mange tilkendegivelser fra mennesker, der gerne vil have testet deres hørelse gratis på så kort tid eller foretage en af de vigtige justeringer af deres høreapparater. Jeg har set meget frem til åbningen af Audikas første pop up butik her i Varde og med tanke på, hvordan responsen allerede er, går vi da med tanker om potentielt at udvide, siger han. 

Peter Bur Andersen anerkender, at fænomenet fortsat har sin berettigelse som en del af en retail-strateg og peger netop på, at lokal kendskab og kontekst kan tilføre værdifuld viden til udvikling eller ekspansion:

- Det kan have en fordel fremfor at teste i kundefokusgrupper eller satse hele sin indsats med en reel udrulning. For forbrugerne har det også fordelen, at man kan få lov til at købe varer, der er fx mere relevante i en bestemt sæson (læs: jul, påske, sommer etc.). Det er desuden en rimelig kosteffektiv måde at kommunikere på. Fænomenet startede jo i de større byer og siden 1990’erne er der stort set ingen nye produkter eller produktgrupper der er lanceret, som ikke på et eller andet tidspunkt er blevet testet igennem en eller anden form for pop-up. 

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)

JOB i FOKUS

Forsiden lige nu
1

Butikskæder raser over manglende kompensation: "Det er ret skandaløst"

Apoteker vil hjælpe Hus Forbi-sælgere

Hånddesinfektion kaldes tilbage: Der er ingen dokumenteret effekt

Digitalt Salg: Få nøglen til fremtidens detailhandel

Apotekerne vaccinerer gratis mod lungebetændelse til efteråret

Genåbner sportsbutik: Har ikke råd til at holde lukket

Nyhedsbrev

13.072 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Se det seneste nyhedsbrev. Annoncér i nyhedsbrevet

Apoteker: Betal med kort og undgå kontanter

Ulovlige forhandlere sælger selvtests og medicin på nettet

1

Spiritusproducent vil lave enorm produktion af håndsprit

Flydende panodil kan nu kun købes på recept

Nettet flyder med forfalsket medicin fra ulovlige netbutikker

Smoke-It får lov til at genåbne butikker

Rygerne skal sikres mindre skadelige alternativer under coronakrisen.

Gammel skoklassiker hitter hos Nike i periode med corona

Converse er med til at give et større salg hos Nike, som omvendt må se salget i Kina falde på grund af corona.

Storcenter må aflyse koncerter og stort påskesalg

Paragraf kan komme kriseramte erhvervslejere til undsætning

City Vejle har skabt en handelsplatform til den hårde tid

Butikker forsøger sig med Facetime og levering under coronakrisen

Produktion og handel af blomster er hårdt ramt

Udlejere vil redde butikkerne ved at sænke huslejen

Detailhandel går ind til coronakrisen med rekordhøj tomgang

Normal blev corona-lukket - nu åbner butikkerne op igen

Aldi trækker planlagt håndsprit-kampagne tilbage

Fitnesskæde lukker og spærrer for opsigelser under coronakrise

Matas kæmper for at følge med

Efterspørgslen er eksploderet fortæller direktør Gregers Wedell-Wedellsborg.

Apotekerne har travlt, men har medicin nok

Coronavirus koster Adidas stort milliardbeløb i Kina

Januar-salget overgår sidste år

Byens oplevelser skal skabe salg i forretningerne, fortæller direktør

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Certifikatet på RC-certificerede sikringsløsninger udstedt

Udnyt muligheden for at være i god tid

Kvalitet og kundetilfredshed går hånd i hånd

Sådan skal du som selvstændig forholde dig til coronavirus

Ny forsendelse af iPad Pro - Den perfekte arbejdstablet

Super smart startkit til din næste messe

Optimal arbejdsplads- og hånd hygiejne

Bliv opkvalificeret i salgsteknik online og få godtgørelse

Måske verdens bedste forretningsform for vækst?

Expression er flyttet ind hos ByMakers i Skanderborg

Nu tester GTS-institut værnemidler 24 timer i døgnet

Ny ordre til Stender

Sådan forholder du dig til coronavirus, som virksomhedsejer

PALOMAT® holder påskeferie

Netto forbygger mod dyre driftstop med serviceaftale til 518

Fra smugkig til ny kassevasker

En usikker tid for design- og modevirksomheder

Schneider Electric lancerer nye LK designstikdåser i høj kva

Sådan arbejder du hjemmefra uden besvær

Ubro SystemPac holder produktionen igang

Hold afstand – bare ikke når det gælder dialog og ledelse

10 ting du bør overveje, når du skal vælge EDI-leverandør

EuroShop var en stor succes for CTcoin

Har du kunder i Nordtyskland?

Virtuelt tekstil event maj 2020

Send til en kollega

0.171