23948sdkhjf

Bestseller går for mere bæredygtighed

| Af Katrine Hvitved-Jacobsen | Tip redaktionen om en historie

I 2025 skal 30 procent af den bomuld, som bruges i Bestseller, være økologisk.

Bestseller, der er Danmarks suverænt største i modeindustrien, vil som led i en samlet strategi om større bæredygtighed investere i at øge udbuddet af økologisk dyrket bomuld, som i dag kun udgør en brøkdel af den samlede mængde bomuld på kloden, skriver Børsen.

Ambitiøse mål
Bestseller har en samlet omsætning på over 24 mia. kr., og i 2025 skal altså 30 procent af produktionen være økologisk.

Det er ét af få helt konkrete mål i strategien, og helt overordnet er det langsigtede mål for koncernen, der ejes af en af Danmarks mest velhavende, Anders Holch Povlsen, at nå en position, hvor koncernen har et positivt klimaaftryk og ikke belaster klimaet. Dét mål skal koncernen nu år for år komme nærmere, men der er ikke sat noget årstal på.

Læs også: Kendte mærker hitter: Bestseller sælger som aldrig før

- Vi vil svare på de ændrede krav fra samfundet og kloden og øge hastigheden i omstillingen mod mere bæredygtighed, fastslår Anders Holch i en pressemeddelelse, ifølge Børsen.

Signalværdi
Det er der meget signalværdi i, mener direktør Louise Byg Kongsholm i trendvirksomheden Pejgruppen.

Læs også: Bestseller om ja til kæmpetårn: 'Vi er vitterligt positivt overraskede'

- Lancering af en strategi er en erkendelse af, at man påvirker omverdenen, og af, at man vil gøre noget ved det. Det går heller ikke, at Bestseller som den største i branchen i Danmark kommer som en af de sidste med en bæredygtighedspolitik. Problemet er, at bæredygtighed er så stort og komplekst et emne, at modevirksomhederne ikke kan være særlig konkrete. Men der er virkelig brug for, at alle tager skridt i den retning. Modebranchens grund-dna er brug-og-smid-væk. Og industrien sviner virkelig i mange af sine produktionsprocesser, siger hun til Børsen.



Mere om: Bestseller
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

27-årig dansker sælger hårelastikker for treciftret millionbeløb

Ny rekord: Dansk e-handel stiger til 146 milliarder

Coronafrygt har kostet verdenshandel milliarder

Danske virksomheder kan savne leverancer som følge af coronaudbrud i Kina, vurderer Dansk Erhverv.

Tiltale: Snød H&M for en halv million

Brødre får fængsel for at misbruge kendte logoer på tøj

Over 30.000 stykker tøj blev importeret med falske mærker som Hugo Boss, Calvin Klein og Ralph Lauren.

Økologisk tøj kan sagtens indeholde kemikalier

Nyhedsbrev

Indbrud i butik gør "ekstremt ondt" på lille smykkedesigner

Hjerneforsker: En nedtælling på hjemmesiden får folk til at købe dyrere

Hos guldhandleren Vitus Guld tælles der ned, til smykker forsvinder for altid, og det pirrer folks købelyst.

Magasin har vilde ekspansionsplaner

Magasin går mod strømmen i et presset marked, hvor stormagasiner falder på stribe,

Pandora kæmper med at sælge sine smykker på globalt plan

Pandora går tilbage på salg og indtjening. Et allerede igangsat program skal hjælpe med at rette op på det.

Røde Kors i Ribe får mere plads til tøj og møbler

13. februar slår Røde Kors i Ribe dørene op til en ny butik, der skal gøre besøget mere overskueligt for gæsterne

Broen Shopping vil have 20 procent flere kunder

Magasin vokser minimalt, men direktør er tilfreds

Pandora lukker 53 butikker i Kina efter virusudbrud

H&M skifter direktøren ud

Den svenske modegigant H&M gennemfører en større rokade i toppen.

Ecco køber 250 russiske butikker for over en milliard

Modeuge vil møde tøjbranchen med krav om bæredygtighed

1

Bestseller udskyder plan om 320 meter højt byggeri

Projektet kræver løbende grundige overvejelser, siger projektleder om planen om Vesteuropas højeste bygning.

Sportmaster-direktør stopper efter salg: Min opgave er afsluttet

Kendte kvinder udvikler bæredygtige re-designs i samarbejde med Trendsales

Grundlægger af optikerkæden Louis Nielsen er død

Louis Nielsen blev landskendt for optikervirksomheden af samme navn. Han blev 75 år.

Tøjkæde tjener millioner med udgangspunkt i traditionelle dyder

Aaskov Modetøj minder om noget fra Matador. Senest gik kæden ud med 8,3 millioner kroner i overskud.

App skal give halv milliard forbrugere viden om skadelig kemi

Forbrugere i Europa kan med appen "Tjek Kemien" opbygge vidensbank om varer, der indeholder skadelig kemi.

Falsk medejer i Sport 24 var en fejl

Manden forklarer, at han ikke vidste, hvad et CVR-nummer er.

Ny chef skal styrke kommerciel udvikling af shoppingcentre

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Genbrug og den digitale forbruger

Bog & idé flytter ind i centralt lejemål i Vejle

Fint messekit, til en god pris :)

4 facts om digitaliseringen i detail og produktionsbranchen!

US Energy Export 2020 i USA

Forvirring omkring korrekt brandgodkendelse

Få plads til flere varer med fødevaregodkendte reoler.

Overvejer du at lave en Laudrup?

Flådestyring TTC: Tacho Tracking Canbus

Thorsman arbejdslampe vinder guld

SMART 2020 i Shanghai

Ny type papirbægre skal erstatte plastik til mælkeprodukter

Minibox - et nyt design

Hør mere om EU'S støttepuljer

Sæt pris på dine produkter med prismærkepistoler fra METO

Prøv den nye energiberegner fra ASSA ABLOY

Moderne og tidsrigtigt butiks/bagerikoncept på vej til DK

JEROS på Euroshop 2020

Opnå en 100% automatiseret og fuldt integreret forretning

Checkpoint Systems på EuroShop 2020

Spansk virksomhed søger produktion af solcelle-system

Partner til multimedieudstyr søges

Økologi på fremmarch hos Kryta

Vind i den fysiske butik!

Produktnyhed fra PALOMAT®

Send til en kollega

0.266