23948sdkhjf

Kinesisk indtog medvirker til stor fremgang hos Nike

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Det amerikanske tøjselskab Nike vinder frem på det kinesiske marked og sælger en stigende del på nettet.

Nike vinder frem på det kinesiske marked, hvor forbrugerne i stigende grad har kastet deres kærlighed over sko og tøj fra det amerikanske selskab. 

Læs også: Coronavirus hindrer PostNord i at sende pakker til Kina

Det har været til at sikre stor fremgang for Nike i første halvdel af regnskabsåret, der sluttede ved udgangen af november.

Salget steg med ti procent til 19,3 milliarder dollar - 126 milliarder kroner. 

På det kinesiske marked kunne Nike fremvise en vækst på 26 procent. Både sko og tøj tegner sig for en stor del af fremgangen, og samlet lød salget i Kina på 15,2 milliarder kroner. 

Men også de amerikanske forbrugere har brugt flere penge hos Nike, der selv fremhæver en markant stigning i salget på nettet.

Læs også: Pandora lukker 53 butikker i Kina efter virusudbrud

- Nikes ambitiøse digitale transformation driver de stærke resultater og vores momentum i Nordamerika og på de internationale markeder, siger topchef Mark Parker i en kommentar til regnskabet. 

Det amerikanske selskab har på seks måneder tjent 12,6 milliarder kroner. En stigning på 13 procent over det seneste år. 

Nike har ifølge Reuters på det seneste ryddet op i sin organisation, så det hurtigere kan sende nye kollektioner og sko ud i butikkerne. 

Det har betydet, at Nike i mindre grad end tidligere har været nødsaget til at give rabatter. 

Læs også: Saudi-Arabien afviser at have hacket Amazons Jeff Bezos

Det var selskabet nødt til at gøre sidste år for at kunne hamle op med den tyske rival Adidas. 

De to giganter dominerer sammen verdensmarkedet for sportstøj og sportssko. 

Nikes regnskab var bedre, end analytikerne på aktiemarkedet havde forventet, og aktien er steget med omkring otte procent efter regnskabet. 

/ritzau/

Mere om: eksport | Kina | Nike | udland
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (1)
Forsiden lige nu

27-årig dansker sælger hårelastikker for treciftret millionbeløb

Ny rekord: Dansk e-handel stiger til 146 milliarder

Coronafrygt har kostet verdenshandel milliarder

Danske virksomheder kan savne leverancer som følge af coronaudbrud i Kina, vurderer Dansk Erhverv.

Tiltale: Snød H&M for en halv million

Brødre får fængsel for at misbruge kendte logoer på tøj

Over 30.000 stykker tøj blev importeret med falske mærker som Hugo Boss, Calvin Klein og Ralph Lauren.

Økologisk tøj kan sagtens indeholde kemikalier

Nyhedsbrev

Indbrud i butik gør "ekstremt ondt" på lille smykkedesigner

Hjerneforsker: En nedtælling på hjemmesiden får folk til at købe dyrere

Hos guldhandleren Vitus Guld tælles der ned, til smykker forsvinder for altid, og det pirrer folks købelyst.

Magasin har vilde ekspansionsplaner

Magasin går mod strømmen i et presset marked, hvor stormagasiner falder på stribe,

Pandora kæmper med at sælge sine smykker på globalt plan

Pandora går tilbage på salg og indtjening. Et allerede igangsat program skal hjælpe med at rette op på det.

Broen Shopping vil have 20 procent flere kunder

Magasin vokser minimalt, men direktør er tilfreds

Røde Kors i Ribe får mere plads til tøj og møbler

13. februar slår Røde Kors i Ribe dørene op til en ny butik, der skal gøre besøget mere overskueligt for gæsterne

Pandora lukker 53 butikker i Kina efter virusudbrud

H&M skifter direktøren ud

Den svenske modegigant H&M gennemfører en større rokade i toppen.

Ecco køber 250 russiske butikker for over en milliard

Modeuge vil møde tøjbranchen med krav om bæredygtighed

1

Bestseller udskyder plan om 320 meter højt byggeri

Projektet kræver løbende grundige overvejelser, siger projektleder om planen om Vesteuropas højeste bygning.

Sportmaster-direktør stopper efter salg: Min opgave er afsluttet

Kendte kvinder udvikler bæredygtige re-designs i samarbejde med Trendsales

Grundlægger af optikerkæden Louis Nielsen er død

Louis Nielsen blev landskendt for optikervirksomheden af samme navn. Han blev 75 år.

Tøjkæde tjener millioner med udgangspunkt i traditionelle dyder

Aaskov Modetøj minder om noget fra Matador. Senest gik kæden ud med 8,3 millioner kroner i overskud.

App skal give halv milliard forbrugere viden om skadelig kemi

Forbrugere i Europa kan med appen "Tjek Kemien" opbygge vidensbank om varer, der indeholder skadelig kemi.

Falsk medejer i Sport 24 var en fejl

Manden forklarer, at han ikke vidste, hvad et CVR-nummer er.

Ny chef skal styrke kommerciel udvikling af shoppingcentre

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Genbrug og den digitale forbruger

Bog & idé flytter ind i centralt lejemål i Vejle

Fint messekit, til en god pris :)

4 facts om digitaliseringen i detail og produktionsbranchen!

US Energy Export 2020 i USA

Forvirring omkring korrekt brandgodkendelse

Få plads til flere varer med fødevaregodkendte reoler.

Overvejer du at lave en Laudrup?

Flådestyring TTC: Tacho Tracking Canbus

Thorsman arbejdslampe vinder guld

SMART 2020 i Shanghai

Ny type papirbægre skal erstatte plastik til mælkeprodukter

Minibox - et nyt design

Hør mere om EU'S støttepuljer

Sæt pris på dine produkter med prismærkepistoler fra METO

Prøv den nye energiberegner fra ASSA ABLOY

Moderne og tidsrigtigt butiks/bagerikoncept på vej til DK

JEROS på Euroshop 2020

Opnå en 100% automatiseret og fuldt integreret forretning

Checkpoint Systems på EuroShop 2020

Spansk virksomhed søger produktion af solcelle-system

Partner til multimedieudstyr søges

Økologi på fremmarch hos Kryta

Vind i den fysiske butik!

Produktnyhed fra PALOMAT®

Send til en kollega

0.687