23948sdkhjf

Nyt tøjnetværk går sammen mod giganter

Fem designer bag en håndfuld nystiftede tøjmærker er gået sammen for at hjælpe hinanden i en branche præget af modegiganter.

Læs også: Designchef forlader B&O

Sammen har de dannet et netværk, hvor de deler stofprøver, tips og tricks. Netværket har fået lokaler i iværksætterhuset Stjerneskibet i Odense.

Det skriver Fyens.dk.

Håbet er, at de sammen kan knækket koden til at ændre forbrugernes købevaner, så de kan finde deres plads i branchen.

- Folk køber tryghed. De store giganter har sat sig på 97 procent af markedet. Der har været og er en tendens til, at de store mærker overtager mere og mere, forklarer Morten Underbjerg, der står bag tøjmærket Le Pirol og er en af netværkets fem medlemmer.

Han har som strategi fravalgt samarbejde med butikker og webshops, der ville øge prisen på hans tøj. Alt sammen for at ramme den bredere befolkning, fortæller han til avisen.

Netværkets medlemmer:

  • Morten Underbjerg med tøjmærket Le Pirol
  • Nanna Sloth Christensen med tøjmærket Chosen Skin
  • Bára Ástvaldsdóttir med tøjmærket Barabara
  • Tina Søgaard-Pedersen der er ved at skabe sportstøj af genbrugt plastik fra havet
  • Kæresteparret Camilla Guldborg og Lars Neslund der vil skabe nænsomt tøj af bambus
Kommenter på artiklen
Tip redaktionen
Redaktionen anbefaler

Send til en kollega

0.094