23948sdkhjf

Kæde har succes med salg af babyudstyr

| Af Af redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Ifølge BabySam har et samspil mellem den gode kundeoplevelse, digitale løsninger, indbydende butikker og værdifuld rådgivning sikret kæden omsætningsvækst for fjerde år i træk

Det har været et godt regnskabsår for den danske kæde BabySam. Kæden løftede nemlig omsætningen 5 procent til 500 mio. kr. (477 mio. kr.) drevet af investeringer i at skabe et stærkt samspil mellem koncernens fysiske butikker og digitale kanaler, skriver BabySam i en pressemeddelelse.

 Fortsat optimering af butiksnetværket medførte butiksåbninger i Rødovre Centrum, Horsens og Sønderborg samt renovering af adskillige butikker, ligesom indsatsen online og over for de professionelle kunder blev styrket i årets løb.

Det normaliserede driftsresultat før engangsomkostninger steg 9 procent til 34 mio. kr. (31 mio. kr.) som følge af salgsfremgangen, der var positivt påvirket af en vækst på 29 procent i onlinesalget og 10 procent i salget til det professionelle segment, samt fortsat optimering af omkostningsniveauet med særligt fokus på at sikre opdaterede butikker på færre kvadratmeter.

Opskriften er fundet
Ifølge BabySam sikrede kædens finansielle position og betydelige likvide beholdninger fleksibiliteten til at videreudvikle koncernen og investere et tocifret millionbeløb i salgsplatformene i regnskabsåret.

 - Vi har fundet opskriften på den gode kundeoplevelse i samspillet mellem digitale løsninger, indbydende butikker og værdifuld rådgivning fra medarbejdere, der er veluddannede og brænder for at levere personlig service. Stadig flere kunder orienterer sig i vores webshop, inden de booker en rådgiver, der står klar i butikken til at hjælpe med at træffe de rette valg ved større beslutninger som valg af barnevogn eller autostol. Når kunderne har fået en god serviceoplevelse i en moderne butik, er de selvfølgelig også mere tilbøjelige til at købe det tøj, legetøj og andet udstyr, de alligevel står og mangler, siger Kenneth Nørgaard, administrerende direktør i BabySam-koncernen, i pressemeddelelsen.

 Fremgangen i onlinesalget øgede andelen af Click & Collect-ordrer til over 50 procent. Når kunderne køber varerne derhjemme og henter dem i nærmeste butik, øger det aktivitetsniveauet og salget i de fysiske butikker markant, oplyser BabySam i pressemeddelelsen.

Markedsposition skal udbygges
I pressemeddelelsen lyder det desuden, at fortsatte investeringer i web-platform, økonomisystem og digitale løsninger i butikkerne skal styrke omnichannel-salget yderligere og udbygge BabySams førende markedsposition i de kommende år, hvor antallet af nyfødte ifølge BabySam forventes at stige.

Derudover skal væksten drives af fortsat udbredelse af koncernens services, blandt andet 365 dages returret og ’Book en rådgiver’ samt events i butikkerne.

 - BabySam skal altid være relevant for vores kunder og tilbyde et attraktivt produktudbud til skarpe priser online og i butikkerne. Derfor arbejder vi benhårdt med at tilpasse og udvide vores sortiment, ligesom vi konstant justerer vores kampagner, så de er både konkurrencedygtige og lønsomme. Samtidig giver vi kunderne den gode og trygge oplevelse af, at vi har både tiden og evnerne til at levere ordentlig rådgivning på et område, hvor vi er eksperter, siger Kenneth Nørgaard i pressemeddelelsen.

BabySam oplyser desuden i pressemeddelelsen, at den positive udvikling er fortsat i første kvartal af indeværende regnskabsår, og BabySam forventer fortsat fremgang i omsætning og indtjening i 2018/19 med afsæt i koncernens markedsposition.

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Monki genåbner i Friis Shoppingcenter

Keramiker afviste forlig med Netto i kopisag: Nu kommer retssagen

Ilva åbner bolighus i Holstebro

PostNord vil gøre det nemmere at hente pakker

Et netværk af 10.000 pakkebokse skal bringe pakker tættere på danskernes hjem, lyder det fra PostNord.

Mand fængslet for massiv svindel mod byggemarkeder

Medie: Carlsberg risikerer milliardbøde i kartelsag

Nyhedsbrev

Her er vinderne af årets Detailforum Pris

Butikscenter i Aalborg solgt

Det populære og fuldt udlejede butikscenter er solgt til privat investor. Køber vil fortsætte driften med få ændringer.

Ny undersøgelse: Danskerne er vilde med at anmelde produkter

Kunderne er blevet sværere at påvirke med reklamebudskaber, og magtbalancen er ved at skifte til fordel for forbrugerne.

Ægtepar tjener millioner på Aarhus Street Food

Tysk discountkæde vinder Forbrugerrådet Tænks økopristjek

Bæredygtige møbel-iværksættere åbner det første showroom

Endnu et solidt overskud polstrer trælast-kæde mod dårlige tider

Selskaber bag kviklån politianmeldt for vildledende reklamer

Selskaber, der sælger forbrugslån, bryder markedsføringsloven og skal sikre, at kunder kan tilbagebetale lån.

Nu sættes der loft over apotekernes medicinpriser

Dansk Folkeparti vil hæve priserne på cigaretter

Fremgang i USA og Asien giver Ecco rekordresultat

Ecco nærmer sig et årligt salg på ti milliarder kroner. Det europæiske marked er dog på tilbagetog.

Erfarne kræfter træder ind i TCMs top

Kadeau vil sælge smørrebrød ved Hammershus

Supermarkedskæde tjener millioner: Bedste resultat i 10 år

Nyt bryghus lader Facebook-følgere få indflydelse

Bazar-ejere i Næstved anmeldt for bedrageri

Kødkoncern ramt af nyt millionunderskud

Gode råd og guidelines skal gøre forbrugere mere klimavenlige

Salg til kapitalfond skærer stor luns af Nets' overskud

Historisk varm sommer gav Bone's laveste resultat siden 2003

En mand er stukket med kniv i indkøbscenter

Ny formand for De Samvirkende Købmænd

Google finder seks millioner falske annoncer om dagen

Møbelhandler er gået konkurs

Milliardmilepæl gav champagnestemning hos Thise

Arla vil igen lancere 15 nye økoprodukter

Adidas løber fremgang hjem i Nordamerika og Kina

Ikea tilbagekalder Sötsak Skumtopp-flødeboller

Huslejer og kvindetøj trækker inflationen sydover

Optimera når ambitiøs bæredygtig milepæl

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Hvide solceller til administrationsbygning

Bronzepakken - Messeudstyr

HCS overtager Hashøj Biogas

Hvide facader med solceller

Færre sygedage pr. medarbejder

For blot kr. 26 om dagen undgår du kassedifferencer og minimere risikoen for tyveri

JEROS A/S udråbt som Årets virksomhed 2018 i Faaborg Midtfyn kommune

Vidensdeling på tværs af brancher i jagten på intelligent ruteoptimering

Julen varer lige til påske..tra la la!

Kompromisløst sortiment

Undgå den onde, digitale tvilling

Gratis webinar: Digitaliser forsyningskæderne i transporten og opnå en højere effektivitet

FKM uden kompromis

Udlært hos EL:CON - Jonas er elektriker med stort gå-på-mod

Genbrug er fremtiden, og vi er selvfølgelig hoppet med på bølgen!

DT Rullecontainer arbejder til stadighed med sikkerhed og ergonomi

Tæt samarbejde mellem universiteter og GTS-institutter

Thorsman kabeltromle vinder international designpris

Nyhed! Siegling Prolink - Plastmodulbånd Serie 15

Erhvervsministeren lyttede til argumenter for fair betalingsfrister

Kom indenfor og backstage!

Adrian er udlært elektriker hos EL:CON og vil arbejde med projekter

Nye tavlekomponenter til mindre og mellemstore bygninger

Øget efterspørgsel = flere medarbejdere

To nye medarbejdere hos SSI SCHÄFER A/S

Send til en kollega

0.201