23948sdkhjf

Kæde har succes med salg af babyudstyr

| Af Af redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Ifølge BabySam har et samspil mellem den gode kundeoplevelse, digitale løsninger, indbydende butikker og værdifuld rådgivning sikret kæden omsætningsvækst for fjerde år i træk

Det har været et godt regnskabsår for den danske kæde BabySam. Kæden løftede nemlig omsætningen 5 procent til 500 mio. kr. (477 mio. kr.) drevet af investeringer i at skabe et stærkt samspil mellem koncernens fysiske butikker og digitale kanaler, skriver BabySam i en pressemeddelelse.

 Fortsat optimering af butiksnetværket medførte butiksåbninger i Rødovre Centrum, Horsens og Sønderborg samt renovering af adskillige butikker, ligesom indsatsen online og over for de professionelle kunder blev styrket i årets løb.

Det normaliserede driftsresultat før engangsomkostninger steg 9 procent til 34 mio. kr. (31 mio. kr.) som følge af salgsfremgangen, der var positivt påvirket af en vækst på 29 procent i onlinesalget og 10 procent i salget til det professionelle segment, samt fortsat optimering af omkostningsniveauet med særligt fokus på at sikre opdaterede butikker på færre kvadratmeter.

Opskriften er fundet
Ifølge BabySam sikrede kædens finansielle position og betydelige likvide beholdninger fleksibiliteten til at videreudvikle koncernen og investere et tocifret millionbeløb i salgsplatformene i regnskabsåret.

 - Vi har fundet opskriften på den gode kundeoplevelse i samspillet mellem digitale løsninger, indbydende butikker og værdifuld rådgivning fra medarbejdere, der er veluddannede og brænder for at levere personlig service. Stadig flere kunder orienterer sig i vores webshop, inden de booker en rådgiver, der står klar i butikken til at hjælpe med at træffe de rette valg ved større beslutninger som valg af barnevogn eller autostol. Når kunderne har fået en god serviceoplevelse i en moderne butik, er de selvfølgelig også mere tilbøjelige til at købe det tøj, legetøj og andet udstyr, de alligevel står og mangler, siger Kenneth Nørgaard, administrerende direktør i BabySam-koncernen, i pressemeddelelsen.

 Fremgangen i onlinesalget øgede andelen af Click & Collect-ordrer til over 50 procent. Når kunderne køber varerne derhjemme og henter dem i nærmeste butik, øger det aktivitetsniveauet og salget i de fysiske butikker markant, oplyser BabySam i pressemeddelelsen.

Markedsposition skal udbygges
I pressemeddelelsen lyder det desuden, at fortsatte investeringer i web-platform, økonomisystem og digitale løsninger i butikkerne skal styrke omnichannel-salget yderligere og udbygge BabySams førende markedsposition i de kommende år, hvor antallet af nyfødte ifølge BabySam forventes at stige.

Derudover skal væksten drives af fortsat udbredelse af koncernens services, blandt andet 365 dages returret og ’Book en rådgiver’ samt events i butikkerne.

 - BabySam skal altid være relevant for vores kunder og tilbyde et attraktivt produktudbud til skarpe priser online og i butikkerne. Derfor arbejder vi benhårdt med at tilpasse og udvide vores sortiment, ligesom vi konstant justerer vores kampagner, så de er både konkurrencedygtige og lønsomme. Samtidig giver vi kunderne den gode og trygge oplevelse af, at vi har både tiden og evnerne til at levere ordentlig rådgivning på et område, hvor vi er eksperter, siger Kenneth Nørgaard i pressemeddelelsen.

BabySam oplyser desuden i pressemeddelelsen, at den positive udvikling er fortsat i første kvartal af indeværende regnskabsår, og BabySam forventer fortsat fremgang i omsætning og indtjening i 2018/19 med afsæt i koncernens markedsposition.

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Nyt city-byggemarked skal opfylde lejlighedsejernes behov

Fredag 18. januar slår Silvan dørene op for et af landets mindste butikker for gør-det-selv-folket

Storcenter får flere ledige butikker

Ny direktør: - Vi kan kun øge danskernes bevidsthed om Fairtrade-mærket, hvis detailhandlen er med

Dårlig økonomi: Kæde lukker 15 butikker

Tonsvis af ulovlig krudt sendes til Danmark med posten

Medie: Salling opkøber resterne af Fætter BR

Nyhedsbrev

Tidligere bosætningskonsulent bliver ny citychef

Ombygning: Glæder sig over butikscenters udvikling

DI: Håber på alternativ Brexit-løsning efter nej til aftale

Kæde er tættere på første butik på Bornholm

Brugs fejrer 100-års jubilæum med ny lege- og børnetøjsbutik

2

Ejer får bøde for at dele tyveribillede på Facebook

Manden bag thansen fylder 50 år

Bent Jensen rundede et halv århundrede mandag 14. januar.

1

Salling Group og Coop melder sig ind i kampen for Visadankortet

1

Danskerne grænsehandler på livet løs

2

Magien i børnehøjde er ikke helt død: Legekæden vil overtage Fætter BR’s lokaler

Flere kunder efter Top-Toys konkurs

200 sjællandske butikker skal samles på én handelsplatform

Efter to år i Aarhus: Stort byggemarked lukker for gør-det-selv-folk

Direktør om vokseværk i Stark: - Jeg er meget imponeret

Finansdirektør Sisse Fjelsted er godt tilfreds koncernens vokseværk i en svær tid

Kæde har succes med salg af babyudstyr

Ifølge BabySam har et samspil mellem den gode kundeoplevelse, digitale løsninger, indbydende butikker og værdifuld rådgivning sikret kæden omsætningsvækst for fjerde år i træk

Coop energicertificerer 800 butikker

Ugens grin: EDB-problemer

Butikscenter har endelig fuldt udlejet

Ny Jem & Fix er klar til foråret

Vestager kaster sig over Nikes skattevilkår i Holland

Regeringen vil sikre Dankortets fremtid

Legetøj tilbagekaldes - risiko for kvælning

Jysk skaber 200 nye jobs i Irland

Bang & Olufsens salg krympet det sidste halve år

Nu kommer tv-skærmen der kan rulles sammen

Senior-boom i onlinehandel

Døende BR holder udvalgte butikker åbne til udsalg

Ledigheden faldt marginalt i november og holder lavt niveau

Torsdag blev værste børsdag for Apple i syv år

Grønt lys: Bygma opkøber konkurrenten

Se alle Medlemmernes egne nyheder

600 mio. kr. skal give et teknologisk boost

Træt af madspild?

NRF 2019: Nye teknologier i den fysiske butik

3 x hurtigere pallehåndtering = spar tid

Bliv opdateret på det seneste nye om bioplast

NRF 2019: Online tracking i den fysiske butik

Må du genbruge dine stregkoder?

NRF 2019: Customer Experience

Effektiv, sikker og let kontanthåndtering

Torsdag den 31. januar: Kom til Festival for selvstændige helt gratis

Gerflor er officiel sponser for VM I HERREHÅNDBOLD 2019

Årets økologiske lancering

Find vej til danske testfaciliteter

Nyhed: Få de basale bogføringsværktøjer helt gratis med Billy Basic

Hvordan overvinder butikkerne udfordringen med at møde kunderne både offline og online?

Strategi for din messe.

Et nyt og spændende år i vente hos PALOMAT®

Flere netbutikker får fokus på genbrug

Skal du med helt gratis til Festival for selvstændige i Januar?

Flotte svendeprøvekarakterer til Jonathan fra EL:CON i Hornslet

TrueCommerce udnævnt som Challenger i Gartners Magic Quadrant!

Medalje til Mikkel - udlært elektriker hos EL:CON i Viborg

3 tips til stabilt internet på arbejdspladsen

Ingmars er udlært elektriker hos EL:CON - med to flotte 12-taller

Start året med ny viden og inspiration til jeres CSR-indsatser - gratis

Send til en kollega

0.152