23948sdkhjf

Kæde har succes med salg af babyudstyr

| Af Af redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Ifølge BabySam har et samspil mellem den gode kundeoplevelse, digitale løsninger, indbydende butikker og værdifuld rådgivning sikret kæden omsætningsvækst for fjerde år i træk

Det har været et godt regnskabsår for den danske kæde BabySam. Kæden løftede nemlig omsætningen 5 procent til 500 mio. kr. (477 mio. kr.) drevet af investeringer i at skabe et stærkt samspil mellem koncernens fysiske butikker og digitale kanaler, skriver BabySam i en pressemeddelelse.

 Fortsat optimering af butiksnetværket medførte butiksåbninger i Rødovre Centrum, Horsens og Sønderborg samt renovering af adskillige butikker, ligesom indsatsen online og over for de professionelle kunder blev styrket i årets løb.

Det normaliserede driftsresultat før engangsomkostninger steg 9 procent til 34 mio. kr. (31 mio. kr.) som følge af salgsfremgangen, der var positivt påvirket af en vækst på 29 procent i onlinesalget og 10 procent i salget til det professionelle segment, samt fortsat optimering af omkostningsniveauet med særligt fokus på at sikre opdaterede butikker på færre kvadratmeter.

Opskriften er fundet
Ifølge BabySam sikrede kædens finansielle position og betydelige likvide beholdninger fleksibiliteten til at videreudvikle koncernen og investere et tocifret millionbeløb i salgsplatformene i regnskabsåret.

 - Vi har fundet opskriften på den gode kundeoplevelse i samspillet mellem digitale løsninger, indbydende butikker og værdifuld rådgivning fra medarbejdere, der er veluddannede og brænder for at levere personlig service. Stadig flere kunder orienterer sig i vores webshop, inden de booker en rådgiver, der står klar i butikken til at hjælpe med at træffe de rette valg ved større beslutninger som valg af barnevogn eller autostol. Når kunderne har fået en god serviceoplevelse i en moderne butik, er de selvfølgelig også mere tilbøjelige til at købe det tøj, legetøj og andet udstyr, de alligevel står og mangler, siger Kenneth Nørgaard, administrerende direktør i BabySam-koncernen, i pressemeddelelsen.

 Fremgangen i onlinesalget øgede andelen af Click & Collect-ordrer til over 50 procent. Når kunderne køber varerne derhjemme og henter dem i nærmeste butik, øger det aktivitetsniveauet og salget i de fysiske butikker markant, oplyser BabySam i pressemeddelelsen.

Markedsposition skal udbygges
I pressemeddelelsen lyder det desuden, at fortsatte investeringer i web-platform, økonomisystem og digitale løsninger i butikkerne skal styrke omnichannel-salget yderligere og udbygge BabySams førende markedsposition i de kommende år, hvor antallet af nyfødte ifølge BabySam forventes at stige.

Derudover skal væksten drives af fortsat udbredelse af koncernens services, blandt andet 365 dages returret og ’Book en rådgiver’ samt events i butikkerne.

 - BabySam skal altid være relevant for vores kunder og tilbyde et attraktivt produktudbud til skarpe priser online og i butikkerne. Derfor arbejder vi benhårdt med at tilpasse og udvide vores sortiment, ligesom vi konstant justerer vores kampagner, så de er både konkurrencedygtige og lønsomme. Samtidig giver vi kunderne den gode og trygge oplevelse af, at vi har både tiden og evnerne til at levere ordentlig rådgivning på et område, hvor vi er eksperter, siger Kenneth Nørgaard i pressemeddelelsen.

BabySam oplyser desuden i pressemeddelelsen, at den positive udvikling er fortsat i første kvartal af indeværende regnskabsår, og BabySam forventer fortsat fremgang i omsætning og indtjening i 2018/19 med afsæt i koncernens markedsposition.

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Sjællandsk møbelbutik går konkurs

Ilse Jacobsen slæber tøjkæde i retten

Danmarks billigste byggemarked – igen

Salling Group trækker t-shirts tilbage efter kopianklager

Købmænd vil presse Nets på dankortgebyr efter milliardordning

Ny Netto på ’Bryggen’

Nyhedsbrev

Mørke skyer fra udlandet dæmper ikke forbrugeroptimisme

Irma indfører nyt våben mod prisfejl

Bornholmsk brillebutik med vokseværk

Efter dundrende underskud: Dansk milliardær vil afvikle butikskæde

JKE må se drømmen smuldre: Satser nu på sorte tal

Skarpe genstande fundet i pølser

EU-Domstolen nægter Adidas eneret til tre striber

Coop Sveriges opkøb af svenske Netto-butikker er godkendt

Jysk kæde køber Optimera fra fransk gigant

Med overtagelsen af Optimera bliver Davidsen Tømmerhandel fordoblet i størrelse og den 3. største kæde på det professionelle marked

Fire 7-Eleven pop-up butikker skal servicere 25.000 metalfans

Pandora-direktør: Vi har forsømt vores brand

- Hvis jeg havde købt aktier til kurs 1000, der kun er en femtedel værd i dag, ville jeg også være frustreret, siger Alexander Lacik.

Tre forbrugertendenser kan forandre din forretning i 2019

Virksomhederne skal øge fokus på den kræsne og aktivistiske forbruger.

Skagenfood: Ægtepar sælger endnu en bid

Dansk køkkenfirma vil plante flag i Sverige

Ikea åbner showroom på Vesterbro

Åbningen bliver startskuddet til Ikeas indtog i København, der også omfatter et varehus på Kalvebod Brygge.

Lagkagehuset åbner butik i Espergærdecentret

Hæder til vestjysk køkkenbutik efter vellykket generationsskifte

Trods bøvl: Rema vil stadig åbne butik i Helsinge inden jul

Grønland lemper lov om alkohol og udvider salgstiderne

Coop kalder hummus tilbage efter fund af metalstykker

Cirka tre procent af nye biler er el- eller pluginhybridbiler

Pandora ramte bunden i rødt eliteindeks

To mænd idømt fængsel og millionbøde for snyd med ølafgifter

Nyt, fynsk ølsamarbejde

Rema 1000 går sammen med boligforening imod madspild

Nu er det slut med gratis plasticposer i Flüggers egne butikker

Bornholmske Coop-butikker går online

Salling Fondene donerer millioner til ny festivalplads

Dansk madspildspioner modtager international pris

Power på jagt efter 50 nye medarbejdere i Aalborg

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Nyt update-magasin til medicinal.- og kosmetikbranchen

GS1 Denmarks sommerquiz

Indstilling til Danish Retail Award 2019

Nye lovkrav i Polen

Deltag i matchmaking til DanFish International 2019

Jeannett vender tilbage til Fagerhult

Tid til at stoppe wardrobing

Mange nye HR-funktioner med seneste Dynamics 365 for Talent - Måske du allerede har adgang

Stabelgitter - smuk og effektiv tyverisikring

Ubro SystemPac introducerer en ny biobaseret strækfilm

Interesseret i materialeteknologi? Og testfaciliteter?

Kvalitetes emballage til billige priser

Teknologi og innovation på folkemødet

Medlem af GS1Trade Sync? Få en komplet billedpakke med marketing- og planogramfotos for kun 100 kr

Dansk Energirådgivning deltager i innovative energioptimeringsprojekter i samarbejde med DAMRC

Holdbar emballageløsning til Eplehuset

Krydderier bliver til fjernvarme

Flotte displays i naturmaterialer

Miljø og kvalitet er i højsædet hos Filippa K

Opgør med hypen: Det her er blockchain

Kvalitet og smag frem for alt

Tid til at tænke leasing

Forbo præsenterer CO2 neutralt linoleum til møbler

Acne Studios' kamp for miljøet med miljøvenlig emballage

Fremtidens ruteoptimering til nutidens flåder

Send til en kollega

0.158