23948sdkhjf

Ny direktør: - Vi kan kun øge danskernes bevidsthed om Fairtrade-mærket, hvis detailhandlen er med

Camilla Erika Lerberg, 46 år, er i januar tiltrådt som ny direktør hos Fairtrade-mærket i Danmark, skriver Fairtrade i en pressemeddelelse. Hun kommer fra en stilling som afdelingschef hos Red Barnet, hvor hun har haft ansvar for kommercielle partnerskaber og CSR.

 I sin nye stilling kommer hun til at stå i spidsen for Fairtrade-mærket i Danmark og får blandt andet ansvar for at øge sortimentet og salget af mærkningsordningens produkter i dansk detailhandel, der sidste år solgte for mere end 1 mia. kr. Fairtrade-mærkede produkter.

 - Valget er faldet på Camilla Erika Lerberg, da hun med sin solide ledelseserfaring, kommercielle tæft og flair for god kommunikation kan være med til at gøre Fairtrade-mærket til meget mere end bare et mærke på bananer og kaffe. Det kræver, at vi bliver endnu bedre til at samarbejde med eksisterende partnere og finde nye samarbejdspartnere, der kan hjælpe os til endnu større succes. Og så skal forbrugerne i højere grad engageres og ikke være i tvivl om, hvad Fairtrade-mærket arbejder for ude i verden. Jeg er overbevist om, at Camilla er den helt rigtige til at løse den opgave, siger Judith Kyst, formand for Fairtrade-mærket Danmarks bestyrelse, i pressemeddelelsen.

 Detailhandlen skal med
Camilla Erika Lerberg glæder sig til at påbegynde arbejdet med at styrke Fairtrade-mærkets relevans over for detailhandlen og de danske forbrugere. En af ambitionerne er, at flere forbrugere skal få øjnene op for den konkrete forskel, de kan være med til at gøre i verden, hvis de putter mærkeordningens produkter i indkøbskurven.

 - Fairtrade-mærket skal være mere nærværende, relevant og vedkommende for den enkelte dansker. Flere skal blive bevidste om, at de med Fairtrade-mærket både får lækre produkter samtidig med, at de gør en konkret økonomisk, miljø- og klimamæssig forskel i nogle af verdens fattigste lande. En forskel, der også direkte påvirker vores hverdag i Danmark, siger Camilla Erika Lerberg, som fortsætter:

 - Vi kan kun øge danskernes bevidsthed om Fairtrade-mærket, hvis detailhandlen er med. Derfor skal vi også blive bedre til at gøre købmændene opmærksom på, at de med Fairtrade-mærkede produkter både kan opnå nye kundegrupper, tjene penge og sætte et utal af flueben i deres CSR-strategi, siger Camilla Erika Lerberg i pressemeddelelsen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094