23948sdkhjf

3 fik 19.000 nye kunder i 4. kvartal 2018

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

I sidste kvartal af 2018 satte teleselskabet 3 slutspurten ind og lykkedes med at byde 19.000 nye kunder velkommen.

Læs også: Lakrids by Bülow med sit første underskud nogensinde

Kundebasen voksede således i hele 2018 med 57.000 nye kunder svarende til en stigning på 4,5 pct. fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

Dermed har 3 nu i alt 1.331.000 kunder.

- Jeg er godt tilfreds med udviklingen i kundebasen, som er drevet af, at vi gør dét, som vi er bedst til. Nemlig effektiv marketing som medfører, at mange starter en ny kunderejse hos os. Samtidig har vi et benhårdt fokus på kundeservice. Det skal være nemt og bekymringsfrit at være kunde her. Branchen er kendt for, at kunderne flyder frem og tilbage mellem selskaberne. Men vi har en ambition om, at vi skal fjerne alle gode grunde til, at kunderne vil forlade os. Og på det punkt er vi også rigtig godt på vej, siger Morten Christiansen, CEO for 3 og fortsætter:

- I 4. kvartal såvel som i hele 2018 er vores omsætning en anelse mindre end i 2017. Dette skyldes et lavere salg af hardware. Vi ser en tendens til, at kunderne beholder deres smartphones længere, og derfor har vi haft ekstra fokus på fortsat udvikling af 3LikeHome-konceptet. Kvartalets driftsresultat på 137 mio. kr. er lidt lavere end sædvanligt pga. omkostninger forbundet med strategiske projekter. Hvis man korrigerer regnskabet for denne ekstraordinære post, så ser det i mine øjne ganske fornuftigt ud, og jeg noterer mig, at vi fortsat driver en god, stabil forretning, siger Morten Christiansen fra 3.

3 kommer ud af 4. kvartal af 2018 med en omsætning på 719 mio. kr. og deraf en serviceomsætning på 433 mio. kr. Driftsresultatet før afskrivninger endte på 137 mio. kr.

Erhvervsdivision i vækst
Når teleselskabet 3 fremlægger sin opgørelse af kundebasen, så dækker tallene en samlet fremgang for både privat- og erhvervskunder samt lavprisselskabet OiSTER, som er ejet af 3.

Udover fokus på effektiv marketing og kundeservice, så er 4. kvartals kundevækst ifølge Morten Christiansen også båret frem af en turnaround i erhvervsdivisionen.

- I løbet af 2018 er vi virkelig lykkedes med at få vind i sejlene og skabe fremgang i erhvervsforretningen. Min mand på sagen, erhvervsdirektør Sigurd Leth, har gjort et fremragende stykke arbejde med at få sat et godt hold og fokuseret indsatsen yderligere, så vi for alvor kan tage kampen op. Senest bevist ved at Carlsberg i efteråret valgte os som teleleverandør, siger Morten Christiansen.

Nøgletal fra 3’s opgørelse af kundebasen i 4. kvartal af 2018 

  • 19.000 nye kunder
  • Samlet kundebase: 1.331.000 kunder
  • Omsætning: 719 mio. kr.
  • Serviceomsætning: 433 mio. kr.
  • Driftsresultat før afskrivninger: 137 mio. kr.
Mere om: 3 | regnskab
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Endnu et trecifret millionminus

Cirka tre procent af nye biler er el- eller pluginhybridbiler

Power åbner i Esbjerg

Power på jagt efter 50 nye medarbejdere i Aalborg

HiFi Klubben vil charmere kunderne med unik sanseoplevelse

Studier viser, at smagen af mad ændrer sig i forhold til musikken.

Louis Poulsen sparker til væksten

Den ikoniske belysningsproducent kan fejre sit 145. år med fremgang på alle fronter

Nyhedsbrev

Bang & Olufsen får tæsk på børsen efter ny nedjustering

Bang & Olufsen nedjusterer for tredje gang på et halvt år

Bang & Olufsen forventer, at salget det seneste år er faldet med 13-14 procent. Det knirker særligt i Europa.

Ny storaktionær i B&O

Bilforhandler overså Ai Weiwei-kunstværk på foto af bil

Kunsthaldirektør: Weiwei-sag handler om ophavsret

10-4 til omsætningen i byggekæde

Milliardopkøb: Stark Group køber sig til dobbelt størrelse

Får 10.000 ansatte og kommer til at drive mere end 400 byggecentre

Elgiganten-chef fratræder øjeblikkeligt

Elgigantens chef for varehuset i Esbjerg er fratrådt med øjeblikkelig virkning. Ledelsen har ingen kommentarer.

Verdenskendt kunstner hiver dansk bilforhandler i retten

Kopivarer: Meget mere bliver taget i tolden

Power-åbning tiltrak endnu engang massive køer

Det overgik alle forventninger, da Power åbnede i Køge, fortæller direktør.

Flere pakker med kopivarer bliver fanget i tolden

Elektronikgigant åbner 1000 kvadratmeter i Køge

Apples salg af iPhones fortsætter med at falde

Telenor varsler offensiv efter tab af 36.000 kunder

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Bip-bip Hurra: GS1-stregkoden har fødselsdag

Plastbøtte til mikrobølgeovn kan mindske madspild

Danskerne aner ikke, at de kan få tilskud til at energioptimere boligen

Uge 26 og 27 har vi solstik ☀️

Min Købmand på Godthåbsvej løfter salget med 65%

Expression har designet nogle super smarte fleksible messekit løsninger :)

Nye omlastestationer reducerer restaffaldet med 40-50 procent

CO2 neutralt website

Dennis scorer 12-taller – og er nu udlært elektriker hos EL:CON

Nyt update-magasin til medicinal.- og kosmetikbranchen

GS1 Denmarks sommerquiz

Indstilling til Danish Retail Award 2019

Nye lovkrav i Polen

Deltag i matchmaking til DanFish International 2019

Jeannett vender tilbage til Fagerhult

Tid til at stoppe wardrobing

Mange nye HR-funktioner med seneste Dynamics 365 for Talent - Måske du allerede har adgang

Stabelgitter - smuk og effektiv tyverisikring

Ubro SystemPac introducerer en ny biobaseret strækfilm

Interesseret i materialeteknologi? Og testfaciliteter?

Kvalitetes emballage til billige priser

Teknologi og innovation på folkemødet

Medlem af GS1Trade Sync? Få en komplet billedpakke med marketing- og plano...

Dansk Energirådgivning deltager i innovative energioptimeringsprojekter i s...

Holdbar emballageløsning til Eplehuset

Send til en kollega

0.21