23948sdkhjf

3 fik 19.000 nye kunder i 4. kvartal 2018

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

I sidste kvartal af 2018 satte teleselskabet 3 slutspurten ind og lykkedes med at byde 19.000 nye kunder velkommen.

Læs også: Samfundssind: Matas betaler lønkompensation tilbage til staten

Kundebasen voksede således i hele 2018 med 57.000 nye kunder svarende til en stigning på 4,5 pct. fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

Dermed har 3 nu i alt 1.331.000 kunder.

- Jeg er godt tilfreds med udviklingen i kundebasen, som er drevet af, at vi gør dét, som vi er bedst til. Nemlig effektiv marketing som medfører, at mange starter en ny kunderejse hos os. Samtidig har vi et benhårdt fokus på kundeservice. Det skal være nemt og bekymringsfrit at være kunde her. Branchen er kendt for, at kunderne flyder frem og tilbage mellem selskaberne. Men vi har en ambition om, at vi skal fjerne alle gode grunde til, at kunderne vil forlade os. Og på det punkt er vi også rigtig godt på vej, siger Morten Christiansen, CEO for 3 og fortsætter:

- I 4. kvartal såvel som i hele 2018 er vores omsætning en anelse mindre end i 2017. Dette skyldes et lavere salg af hardware. Vi ser en tendens til, at kunderne beholder deres smartphones længere, og derfor har vi haft ekstra fokus på fortsat udvikling af 3LikeHome-konceptet. Kvartalets driftsresultat på 137 mio. kr. er lidt lavere end sædvanligt pga. omkostninger forbundet med strategiske projekter. Hvis man korrigerer regnskabet for denne ekstraordinære post, så ser det i mine øjne ganske fornuftigt ud, og jeg noterer mig, at vi fortsat driver en god, stabil forretning, siger Morten Christiansen fra 3.

3 kommer ud af 4. kvartal af 2018 med en omsætning på 719 mio. kr. og deraf en serviceomsætning på 433 mio. kr. Driftsresultatet før afskrivninger endte på 137 mio. kr.

Erhvervsdivision i vækst
Når teleselskabet 3 fremlægger sin opgørelse af kundebasen, så dækker tallene en samlet fremgang for både privat- og erhvervskunder samt lavprisselskabet OiSTER, som er ejet af 3.

Udover fokus på effektiv marketing og kundeservice, så er 4. kvartals kundevækst ifølge Morten Christiansen også båret frem af en turnaround i erhvervsdivisionen.

- I løbet af 2018 er vi virkelig lykkedes med at få vind i sejlene og skabe fremgang i erhvervsforretningen. Min mand på sagen, erhvervsdirektør Sigurd Leth, har gjort et fremragende stykke arbejde med at få sat et godt hold og fokuseret indsatsen yderligere, så vi for alvor kan tage kampen op. Senest bevist ved at Carlsberg i efteråret valgte os som teleleverandør, siger Morten Christiansen.

Nøgletal fra 3’s opgørelse af kundebasen i 4. kvartal af 2018 

  • 19.000 nye kunder
  • Samlet kundebase: 1.331.000 kunder
  • Omsætning: 719 mio. kr.
  • Serviceomsætning: 433 mio. kr.
  • Driftsresultat før afskrivninger: 137 mio. kr.
Mere om: 3 | regnskab
Hold dig opdateret med RetailNews

Ja, jeg accepterer Nordiske Mediers betingelser og kommunikationsvilkår

Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Grevinde Alexandra bliver ansat i Bang & Olufsen

Kurator regner med hurtigt salg af konkursramte Libratone

Corona blev sidste søm i Libratones konkurs

Dansk højttalervirksomhed konkurs

Massiv vækst i salget af berøringsfri produkter under coronakrisen

B&O bløder penge under coronakrise - skal skaffe 400 millioner

Bang & Olufsen er i en alvorlig situation. Selskabet vil sælge nye aktier, og ledelsen går ned i løn.

Nyhedsbrev

13.126 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Annoncér i nyhedsbrevet
Se det seneste nyhedsbrev.

DI: Danskerne elsker elektronik i hjemmet

Coronavirus rammer bilsalget - laveste siden finanskrisen

Der blev indregistreret 10.201 biler i april. Det er det laveste antal på en måned siden februar 2010.

Apples salg af Iphone overrasker i coronaramt kvartal

Elektronikgiganten Apple øgede salget i det seneste kvartal, men topchef Tim Cook tør ikke spå om fremtiden.

Tre webbutikker er blevet politianmeldt for at vildlede om abonnementer

Detailhandlen i Herning er vokset – men kun i udkanten

Detailsalget har oplevet det største fald i mindst 20 år

Specialbutikker i Odense bliver reddet af nethandel

Det vil vi bruge flere penge på efter krisen

Danskernes måde at forbruge på vil ændre sig markant, viser ny undersøgelse.

Nyt regnestykke giver Telia 22.000 flere mobilkunder

Teleselskaberne Telia og 3 har begge hentet lidt over 20.000 nye mobilkunder i starten af 2020.

Ingen hjælp til genbrugsbutikker

Kirkens Korshær og Danmission efterlyser politisk handling.

1

Butikskæder raser over manglende kompensation: "Det er ret skandaløst"

Designvirksomhed giver coronastøtte til den lokale detailhandel

Presset B&O kan blive nødt til at hente frisk kapital

B&O hyrer ny europæisk chef

B&O fremlægger redningsplan

Presset B&O kan blive nødt til at hente frisk kapital

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Håndspritstander incl håndsprit - se her ;)

COVID-19: Standarder er essentielle for værnemiddel-logistik

Stender Entreprise bygger ungdomsboliger i Slagelse

Nem frokostordning

3D-print faciliteter baner vejen for grønnere fremstilling

Når der ikke må gå fisk i maskineriet

Brancheorganisationen EESPA: Vi skal holde handlen i gang

Unboxing – Er din indpakning værd at pakke ud?

Tal med medarbejderne om den nye hverdag

6 myter om lagerautomatisering

Spar 90% CO2 på dine transporter

Bannere i god kvalitet til en god pris

Butikker skal tage imod kontanter - også under Corona krisen

Skal du udveksle EDI med en eller flere detailkæder?

Miljørigtig emballage - nøglen til din e-handelssucces

Hvorfor skal du vælge refurbished, når du køber IT?♻

Messekit med spritstander U/B

Danmarks eneste producent af RC4-certificeret sikring

10 År SolutionWeb - Tak!

Med fokus på accessoires

ASSA ABLOY berøringsfri kontakt

Giv dit input til den teknologiske udvikling

HCS tilbyder fossilfri transport

Nyt katalog: Forsendelsesemballage til din webshop

Guld messekit, nu med håndspritstander u/b

Send til en kollega

0.156