23948sdkhjf

Analytiker: Pandora har svært ved at fange kunderne uden tilbud

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Pandoras kunder har været vant til at købe smykker på tilbud. Det er et problem, mener analytiker.

Selv om Pandora er et kendt smykkemærke, har selskabet ikke været god nok til at udvikle nye smykker, og alt for mange armbånd og halskæder er blevet solgt på tilbud. 

Læs også: Fra vådservietter til oksemørbrad: Kunder siger 'ja tak' på Facebook

Sådan lyder vurderingen fra aktieanalytiker Søren Løntoft Hansen fra Sydbank, efter at smykkeselskabet tirsdag morgen har sat punktum for et meget udfordrende 2018. 

- Pandora er prismæssigt i den lave ende af smykkesektoren, og der er forbrugerne mere tilbøjelige til at forlade brandet frem for de helt dyre mærker. 

- Det stiller krav til at være innovativ og sende nye koncepter på markedet, der rammer forbrugernes smag. Og det har Pandora ikke været i stand til de seneste år, siger han. 

Pandoras salg lød på 22,8 milliarder kroner sidste år. Det er dermed ikke vokset det seneste år. Det er uvant for smykkeselskabet, der er vokset i raketfart siden 2012. 

Læs også: Meny skærer ned på tilbudskampagner

Pandora erkender i sit årsregnskab, at det har manglet en skarp identitet og gennem de seneste år har solgt for mange produkter i forbindelse med kampagner. 

Selskabet varsler derfor, at der bliver skruet ned for tilbuddene, og at der kommer et nyt koncept for Pandoras armbånd i 2019. 

- Forbrugerne har været vant til, at de på nogle tidspunkter af året har kunnet gå ned i deres lokale Pandora-butik og købe smykker på tilbud. 

- Forbrugerne er generelt tilbudsdrevne, men har i særdeleshed været det hos Pandora, og det er ikke godt for ens brand.

Læs også: Matas slår to butikker sammen i Fredericia

- Det skal gerne være så stærkt, at forbrugerne vil forbi butikkerne uanset hvad, siger Søren Løntoft Hansen.

Han peger desuden på, at Pandora - på linje med detailsektoren generelt - er ramt af en ændring i den måde, forbrugerne bruger penge på. 

De bruger i højere grad end tidligere flere penge på restaurantbesøg, rejser og oplevelser frem for materielle goder. 

Samtidig bliver der i højere grad købt ind på nettet frem for de fysiske butikker.

Læs også: Alexander Lacik bliver ny topchef i Pandora

Men selv om Pandora er udfordret, vurderer Søren Løntoft Hansen, at smykkeselskabet har en stærk platform til at vende billedet.

- Pandora har et stærkt brand, som mange forbrugere kender. Og så har Pandora en meget effektiv produktion og er langt bedre til at tjene penge end sektoren generelt, siger Søren Løntoft Hansen.

/ritzau/

Mere om: Pandora | strategi | tilbud
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Sportmaster henter ny direktør fra modefirma

Butikken Taste i Ry har fået en søster i Randers

Regnskab mærket af ejendomshandel og solskin

Nyt men genkendeligt: Deichmann slog dørene op til ny-renoveret butik

Ny direktør vil blande online handel og offline butikker

Noa Noa vil sælge sit domicil

Nyhedsbrev

Forskere udvikler nyt våben der kan afsløre kopivarer

Forskere fra Københavns Universitet har opfundet et kemisk fingeraftryk, der kan afsløre en kopivare.

Modejournalist: Lagerfeld arbejdede til det sidste

Matas slår to butikker sammen i Fredericia

Ny Matas rykker ind i Fætters BR's gamle lokaler.

Direktør i Tiger of Sweden træder tilbage

Tonsvis af plastik ender i havet: Dansk firma smelter det om til regntøj

EU strammer grebet om platformsgiganter

Natten til torsdag blev Kommissionen, Rådet og Parlamentet enige om at indføre nye krav til online platforme som for eksempel Amazon og booking.com.

Sport 24 bygger nyt hovedkvarter

Gucci på mode i Kina: Milliardfremgang for modemærket

Alexander Lacik bliver ny topchef i Pandora

Pandora har nu sat navn på sin nye administrerende direktør. Alexander Lacik tiltræder hurtigst muligt.

Masai åbner på Fisketorvet

Politi undersøger eksplosion ved tøjbutik på Christiania

Åbner ny modebutik

Butik med modetøj til større kvinder åbner i Næstved bymidte.

Eksplosiv nethandel booster Boozt

Matas øger julesalg men tjener ikke flere penge på det

Se billederne: Formland Spring 2019

Vi har været på interiørmesse i Herning, hvor 390 udstillere kappedes om de besøgendes opmærksomhed.

Pandora skal spare milliarder efter svært år

Smykkevirksomheden Pandora vil forsøge at finde besparelser på 1,2 milliarder kroner efter udfordrende 2018.

Analytiker: Pandora har svært ved at fange kunderne uden tilbud

Pandoras kunder har været vant til at købe smykker på tilbud. Det er et problem, mener analytiker.

1

Her er hvad danskerne helst og nødigst vil købe brugt

216.000 kr. fra Skoringens butikker til Støt Brysterne

Dansk firma beholder Ronaldo som undertøjsmodel trods dom

Danskerne skal kunne styre uden om farlige kopivarer

Sportskæde flytter tættere på shoppingcenter

Butik med navneskift på vej til midtby

Vig får endnu mere garn

Ombygning: Glæder sig over butikscenters udvikling

3

Ejer får bøde for at dele tyveribillede på Facebook

Butikscenter har endelig fuldt udlejet

Vestager kaster sig over Nikes skattevilkår i Holland

Femte gang på kort tid: Tøjbutik lukker i Kolding

Varer strømmer ind fra Kina trods manglende sikkerhed

Se alle Medlemmernes egne nyheder

CO2 neutralt website

Velkommen til vores køberdatabase "Søgeagenten"

Intelligent sous vide-udstyr giver mere sikre fødevarer

RollDolly fra DT Rullecontainer

Status på dag 1 på LogiMAT: FANTASTISK

Twister - den farverige spot

Selvhjælp til din GS1-faktura?

Sous vide produktion med integreret sikkerhedsberegner

Pop-Up væg (tekstil)

Extramultus - elastiske bånd til fødevareindustrien

Kø nummersystem hos Bruun Rasmussen Auktioner

SSI Schäfer leverer automationsløsning til PostNord og Stadium

Tak til alle som besøgte os på vores stand på Stockholm furniture fair 2019

Mød PALOMAT® på LogiMAT 2019

Flemming fejrer 25 år som »Brandmand« i EL:CON

Danish IP Fair 2019 - The Next Big Thing

Konkurrence for studerende: Hvad er din vildeste idé til fremtidens grønne smart-cities?

Er din virksomhed forberedt på en hård Brexit?

Opdateret facadebelysning

For mindre end kr. 25 om dagen opnås højere indtjening og besparelse af CIT/bank omkostninger

Michael er udlært elektriker hos EL:CON – og ser frem mod nye projekter

Jakob er lærling hos EL:CON i Viborg – og fortsætter som udlært elektriker ...

Overskudsvarme fra køleanlæg bruges som fjernvarme

Internet of Things: Logistik bliver aldrig det samme igen

Det bliver obligatorisk for dig at sende elektroniske fakturaer til den off...

Send til en kollega

0.164