23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Meny skærer ned på tilbudskampagner

Det koster mange ressourcer at køre kampagner, så Meny har slanket udbuddet.

Danskerne er glade for tilbud og for butikkernes tilbudsaviser, men det koster mange ressourcer at køre kampagner, så derfor har Meny valgt at skære ned på antallet. 

Det fortæller Dansk Handelsblad. 

Dels koster tilbudsavisen penge at lave, og derudover skal købmændene stå for det store arbejde med at ændre prisskilte, aktivere tilbud, opstille og fjerne udstillinger og så videre. 

Dagrofas kæder har tilsammen reduceret sideantallet i tilbudsaviserne fra 2017 til 2018 med godt 10 pct., og antallet af markedsførte dagligvarer med tilsvarende 10 pct.

For Meny gælder det, at der er sket en reduktion i sideantal på godt 16 pct. og i markedsførte dagligvarer på 14,6 pct.

– Det handler om at vælge de helt rigtige tilbud og sætte den helt rigtige pris, så tilbuddene fortsat kan virke som magneter. Og vores resultater viser, at det virker, for vores omsætning er steget, og det er vores salg af tilbudsvarer også, siger Kenneth Holmen Pedersen, der er kædedirektør i Meny.

Læs mere hos Dansk Handelsblad (kræver abonnement). 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125