Black Friday og julen fik nethandelen til at eksplodere for Boozt, skriver Dagbladet Børsen.
Vækst på 38 procentSelskabet har oplevet en vækst i nettoomsætningen på 38 procent til 2,8 mia. svenske kroner eller lidt under 2 mia. danske kroner.
Hermann Haraldsson, adm. direktør i boozt.com, peger blandt andet på en mere effektiv og hurtigere levering som årsag til succesen.
- For bare et år siden mente mange, at det var besværligt at handle på nettet, fordi man skal vente på sine varer, og at det kan være bøvlet at returnere, siger han til Børsen og henviser til, at investeringer i 50 lagerrobotter har betydet en forkortelse af leveringstiden.
På driften (ebit) blev resultatet et plus på 68,1 mio. svenske kroner. (48,4 mio. kr.), hvilket er ganske meget over resultatet for 2017, der landede på et minus 69,8 mio. svenske kr. (49,6 mio. kr.).
Det resultat kommer til trods for, at årets tredje kvartal var lidt af en bet med et driftsresultat på minus 28,9 mio. svenske kr. (knap 20 mio. kr). Det var især den fysiske butik på Strøget i København, der træk tænder ud dengang, skriver Børsen.