23948sdkhjf

Lidl sætter 300 nye produkter på hylderne

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Discountbutikkerne og supermarkederne nærmer sig hinanden på flere parametre, og det kommer kunderne til gode, fortæller detailekspert Dorte Wimmer.

”Større udvalg. Små priser. Endnu mere til dig”. Sådan er overskriften for dagligvarekæden Lidls seneste udvidelse af varesortimentet med 300 nye produkter, så sortimentet nu tæller ca. 2.100 varer fast på hylderne.

Læs også: Danskerne køber mere brugt: Her er de populære varer

Tilføjelsen af de nye produkter sker som led i Lidls vision om at blive danskernes foretrukne indkøbssted. Det indebærer blandt andet, at kunderne kan gøre hele deres ugentlige indkøb i Lidl – et budskab, som Lidl gerne vil have bredt endnu mere ud, forklarer CCO fra Lidl, Mikko Forsström, i en pressemeddelelse. 

- Vi har udvidet vores sortiment for at understrege, at kunderne altid kan få et bredt udvalg i vores butikker. Det skal ikke gøre en forskel, om man foretrækker økologi, gourmet eller den billigste vare – eller gerne vil have produkter, der opfylder alle tre kriterier. Det er muligt for alle at gøre hele sit indkøb i Lidl, og med de nye tilføjelser er der endnu flere kvalitetsprodukter at vælge imellem for kunderne, siger han.

- Vi ved, at mange nye kunder bliver overraskede over vores vareudvalg og ofte ender med at putte mere i kurven end planlagt, fordi de ikke regnede med, at de rent faktisk kunne få det hele i Lidl, fortæller han. 

I øjeblikket er der stor innovationsvilje i branchen, og kampen om kurven er intensiveret. Grænserne mellem formaterne bliver mere utydelige, og intet er helligt i kampen om kurven.

Læs også: Lidl vil sælge energiprodukter i samarbejde med Rolf Sørensen

Det fortæller detailekspert og direktør i Retail Institute Scandinavia, Dorte Wimmer.

- Der er et skifte i gang i dagligvarebranchen, hvor formaterne udvikles i nye retninger end tidligere, siger hun.

Private labels i fremgang
De nye varer i Lidl er løbende tilføjet til sortimentet fra februar i 2018 og frem til nu og omfatter vidt forskellige produkter fra alle kategorier i varesortimentet.

Mange af produkterne er fra Lidls egne private label-mærker, som fx gourmetserien WH, kødmærket Vilstrupgård og mejerimærket Milbona, mens andre produkter er kendte, danske mærkevarer i form af blandt andet Tulip Bacon, Den originale 3-Stjernet salami, Toms Guldkarameller og mejeriprodukter fra Arla.

Det er ikke tilfældigt, siger Mikko Forsström:

- I Lidl vil vi redefinere dansk discount, og det gør vi ved altid at tilbyde kunderne den bedste kvalitet til den bedste pris og ved fortsat at hæve barren for kvalitet gennem vores private label-produktserier. Vi har over de sidste år også oplevet en stigende interesse for vores egne mærker, både de danske og dem, der introducerer specialiteter fra mange steder i verden, forklarer han. 

Læs også: Åbning af ny Lidl nærmer sig

Dorte Wimmer bekræfter betydningen af private label-produkter:

- Private labels bliver i højere og højere grad brugt til positionering af kæderne i kampen om kunderne, siger hun. 

Lidl lancerer tilføjelserne til sortimentet med fire nye reklamefilm. Filmene har fokus på henholdsvis en børnefamilie, en kvalitetsbevidst familie, en familie, der er fuld af fordomme om Lidl, samt en økologibevidst familie.

Alle familier udfordres til at handle ind en hel uge i Lidl. De fire reklamefilm sættes i rotation i takt med, at de sidste nye produkter lander på hylderne i kædens 117 butikker landet over.

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Erhvervskunder i fokus for ekspanderende vinhandler

Fødevare mistænkes for at stå bag sjælden type salmonella

Coop skyder en milliard i 500 butikker

Borgerfinansierede købmænd vinder frem i landsbyerne

Ny købmand i Rema 1000 i Frederikshavn

Coop går over til flergangsplast

Nyhedsbrev

Kaffehus har vokseværk: Vil vokse 100 pct.

Meny gemmer tobakken væk

Ny mand i spidsen for Rema 1000 i Struer

Ny Netto åbner i Thisted

Bageren lokker med andet end blødt brød

1

Netto anker kopisag

Anne Black kan se frem til endnu en tur i retten for at bevise, at Netto og Ronald kopierede hendes keramik. "Tæt på at være chikane," siger fagforeningsformand.

Nye tal: Anti-age produkter til mænd storhitter

Nestlé vil lade forbrugerne spore deres mad via blockchain

Nu kommer Jobpatruljen på kontrolbesøg

Jobpatruljen bruger sommeren på at komme i kontakt med så mange ungarbejdere som muligt.

Menu i røde tal efter ejerskifte

Ægtepar: Derfor solgte vi vores sodavandssucces

Uddeler efter sur smiley og bøde: Det er en hård straf

Næsten hver anden elev i 9. klasse i København har prøvet e-cigaretter

To teenagere sigtet for at sætte ild til børnehave og butik

Kortere åbningstider gav pote: Vestjysk supermarked sætter rekord

ABC Lavpris i Ulfborg har kortere åbningstider end andre dagligvarebutikker, og så er de gode til at holde på medarbejderne.

15-årig kræves fængslet for Netto-brand

Roskilde Festival vil reducere madboders CO2-aftryk

Orkla sælger Glyngøre til Amanda Seafoods

Politiet efterforsker brand i børnehave og Netto som påsat

1

Købmænd efter pantudvidelse: Hvad med de tyske dåser?

Claus Meyer i minus for tredje år i træk

Avis: Lego-familiens pengetank vil tilbagekøbe Legoland

Ambitiøs burgerkæde bøvler med økonomien

Max Burger lancerer veganske milkshakes

Priserne på danske fødevarer er de højeste i EU

Konkurrence giver billigere økovarer i indkøbskurven

Ny Netto på ’Bryggen’

Farvestoffer i maden gav bøde til takeaway-restaurant

Lagkagehuset åbner butik i Espergærdecentret

Grønland lemper lov om alkohol og udvider salgstiderne

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Gratis online lynkursus: Få GS1-128 pallelabels der virker

Hjalte er udlært elektriker hos EL:CON

Skal du på sommerferie i udlandet?

Bor I i et sølvbryllupskvarter?

VINDenergi i rivende vækst

D 14. udgave af EU-China Business and Technology Cooperation Fair i Chengdu og Qingdao

Har du overvejet en SUV som firmabil?

PALOMAT® sidder klar hele ferien

Ny udgivelse: Performanceregnskab for GTS-net 2019 

Succesfuld rekrutteringsvirksomhed udvider ejerkredsen

Tid til ny firmabil?

Pressemeddelelse: Succesfuld rekrutteringsvirksomhed udvider ejerkredsen

Jonna Jensen fejrer 25 års jubilæum hos EL:CON

De nominerede butiks- og varehuschefer er nu fundet.

Omlastestation sparer kommune for ca. 1 mio. kroner årligt

Ole Gregers Jensen fejrer 25 års jubilæum hos EL:CON

Forhandlere søges!

Elastiske fødevaregodkendte PU remme fra Forbo Siegling

Bip-bip Hurra: GS1-stregkoden har fødselsdag

Plastbøtte til mikrobølgeovn kan mindske madspild

Danskerne aner ikke, at de kan få tilskud til at energioptimere boligen

Uge 26 og 27 har vi solstik ☀️

Min Købmand på Godthåbsvej løfter salget med 65%

Expression har designet nogle super smarte fleksible messekit løsninger :)

Nye omlastestationer reducerer restaffaldet med 40-50 procent

Send til en kollega

0.192