23948sdkhjf

Lidl sætter 300 nye produkter på hylderne

Discountbutikkerne og supermarkederne nærmer sig hinanden på flere parametre, og det kommer kunderne til gode, fortæller detailekspert Dorte Wimmer.

”Større udvalg. Små priser. Endnu mere til dig”. Sådan er overskriften for dagligvarekæden Lidls seneste udvidelse af varesortimentet med 300 nye produkter, så sortimentet nu tæller ca. 2.100 varer fast på hylderne.

Tilføjelsen af de nye produkter sker som led i Lidls vision om at blive danskernes foretrukne indkøbssted. Det indebærer blandt andet, at kunderne kan gøre hele deres ugentlige indkøb i Lidl – et budskab, som Lidl gerne vil have bredt endnu mere ud, forklarer CCO fra Lidl, Mikko Forsström, i en pressemeddelelse. 

- Vi har udvidet vores sortiment for at understrege, at kunderne altid kan få et bredt udvalg i vores butikker. Det skal ikke gøre en forskel, om man foretrækker økologi, gourmet eller den billigste vare – eller gerne vil have produkter, der opfylder alle tre kriterier. Det er muligt for alle at gøre hele sit indkøb i Lidl, og med de nye tilføjelser er der endnu flere kvalitetsprodukter at vælge imellem for kunderne, siger han.

- Vi ved, at mange nye kunder bliver overraskede over vores vareudvalg og ofte ender med at putte mere i kurven end planlagt, fordi de ikke regnede med, at de rent faktisk kunne få det hele i Lidl, fortæller han. 

I øjeblikket er der stor innovationsvilje i branchen, og kampen om kurven er intensiveret. Grænserne mellem formaterne bliver mere utydelige, og intet er helligt i kampen om kurven.

Det fortæller detailekspert og direktør i Retail Institute Scandinavia, Dorte Wimmer.

- Der er et skifte i gang i dagligvarebranchen, hvor formaterne udvikles i nye retninger end tidligere, siger hun.

Private labels i fremgang
De nye varer i Lidl er løbende tilføjet til sortimentet fra februar i 2018 og frem til nu og omfatter vidt forskellige produkter fra alle kategorier i varesortimentet.

Mange af produkterne er fra Lidls egne private label-mærker, som fx gourmetserien WH, kødmærket Vilstrupgård og mejerimærket Milbona, mens andre produkter er kendte, danske mærkevarer i form af blandt andet Tulip Bacon, Den originale 3-Stjernet salami, Toms Guldkarameller og mejeriprodukter fra Arla.

Det er ikke tilfældigt, siger Mikko Forsström:

- I Lidl vil vi redefinere dansk discount, og det gør vi ved altid at tilbyde kunderne den bedste kvalitet til den bedste pris og ved fortsat at hæve barren for kvalitet gennem vores private label-produktserier. Vi har over de sidste år også oplevet en stigende interesse for vores egne mærker, både de danske og dem, der introducerer specialiteter fra mange steder i verden, forklarer han. 

Dorte Wimmer bekræfter betydningen af private label-produkter:

- Private labels bliver i højere og højere grad brugt til positionering af kæderne i kampen om kunderne, siger hun. 

Lidl lancerer tilføjelserne til sortimentet med fire nye reklamefilm. Filmene har fokus på henholdsvis en børnefamilie, en kvalitetsbevidst familie, en familie, der er fuld af fordomme om Lidl, samt en økologibevidst familie.

Alle familier udfordres til at handle ind en hel uge i Lidl. De fire reklamefilm sættes i rotation i takt med, at de sidste nye produkter lander på hylderne i kædens 117 butikker landet over.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11