23948sdkhjf

Digitale indfødte kunder stiller nye krav til butikkerne

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Det skal være en oplevelse at handle ind, det skal være muligt at få hurtige informationer, og så skal sælgerne kunne matche kundens produktviden.

Læs også: BR's nye chef vil begejstre med oplevelser

Sådan er nogle af kravene fra kunderne i dag, fortæller Klit-Andersen i en pressemeddelelse.

Og kravene fra den nye generation er ikke overraskende.

De er vokset op med internettet som en selvfølge, og det er elementer herfra, de overfører til butikkerne.

På internettet får de inspiration til deres køb via hjemmesiden, og med Google som hjælp, kan de uden problemer finde relevante informationer, om de produkter de har interesse i. Eventuelle spørgsmål får de besvaret stort set her og nu via online chat funktioner.

Læs også: Nu udvider nemlig.com leveringsområde på Fyn og Sjælland

Butikkernes svar på kundernes krav tager afsæt i digitaliseringen. Det er ikke kun et spørgsmål om at automatisere kassesystemerne og eliminere betalingskøen.

Kunderne skal møde digitaliseringen allerede inde i butikken. Deres sanser skal påvirkes gennem interaktive teknologiløsninger, hvor de ligeledes kan få konkrete og relevante produktinformationer, som er baseret på deres interesse for et specifikt produkt.

Som et positivt spin-off kan digitaliseringen også hjælpe brandejeren. Når løsningerne bliver digitale, kan der opsamles data om kundernes interesse for specifikke produkter.

Disse tendenser har firmaet Klit Andersen har lagt til grund for udviklingen af løsningen Digital Sales Assistang and Storyteller.

Læs også: De små butikker har tabt terræn, de mellemstore og store har vundet frem

Det er en digital produktstand med en tilhørende monitor. Når en kunde tager et produkt ud af standen, ændres indholdet på monitoren, således det viser reklamer og relevante informationer om det pågældende produkt.

Tager kunden to produkter ud af standen, opdeles skærmen således, at de to produkter kan sammenlignes side-by-side.

- Ud over at vise kunden relevante informationer på monitoren, registrerer vi også hvilket produkt der løftes, hvornår på dagen og hvor længe. Dermed kan vi give brandejeren nogle vigtige data om kundernes interesse for deres produkter. siger Henrik Klit Andersen

- For os handler det om at give kunderne relevante og intelligente informationer. Det stiller krav om at vi kan afkode kundernes interesse for et specifikt produkt, og at vi efterfølgende via en monitor kan give kunden de informationer, der knytter sig hertil. siger ejer Henrik Klit Andersen.

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Købmanden i Gudme lancerer app og levering til døren

Nu skal de tabte kunder vindes tilbage.

Pædofilimistanke får annoncører til at trække sig fra YouTube

Spies Rejser, YouSee og Coop afbryder samarbejde med YouTube efter mistanke om pædofiles misbrug af tjenesten.

Madklubben vil nu også lave måltidskasser

Kunstig intelligens kommer til at dominere shopping

5

Ekspert: Føtex-reaktion virker helt ude af proportioner

Føtex kommer til at virke som en brutal arbejdsgiver efter fyring, siger ekspert.

H&M i Herning gågade lukker: Kan ikke blive enige om huslejen

H&M vil egentlig gerne blive i Herning. Cityforening begræder tabet.

Nyhedsbrev

Klima ved køledisken: Sociologistuderende skal undersøge danskernes indkøbsvaner

TDC fastholder omsætning under stor omvæltning

Teleselskabet TDC har hentet kunder i 2018, der bød på store ændringer for selskabet.

Traditionsrig møbelbutik bliver til bolighus

Små byer næres af hverdagen

Brillebranchens førstemand: Uden modet ender vi som alle de andre

Brillekæden Louis Nielsen blev ekskluderet fra branchen i 90’erne - men har i dag overhalet samtlige konkurrenter ved at gå nye veje.

Byggemarked dropper grund efter træg sagsbehandling

Nyt fra bestyrelseslokaler og direktionsgange

18-årig ansat fyret for at spise kanelsnegl i Føtex

Samsung lancerer ny sammenfoldelig smartphone

1

Hver tredje telebutik er lukket

Færre stopper med at arbejde på grund af dårligt helbred

Politiet rykkede ud til masseslagsmål ved Bazar Vest

Køkkenbutik vokser: Roskildegensernes kærlighed til snedkerkøkkener smitter

Salling Group placerer 15 genopståede BR-butikker

Lurpak og sydlandsk ost giver fremgang for Arla

BR's nye chef vil begejstre med oplevelser

Legetøjskæden BR har fundet sin nye chef. Første opgave bliver at sætte de gode oplevelser i centrum og genskabe legetøjets magi, fortæller Salling Group

Detailgiganten Walmart øger salg i butikker og på nettet

Irma inviterer København til byens største madfest

Stigende interesse for at møde menneskene bag maden får Irma til at holde messe i Forum for de københavnske forbrugere

Så meget betyder Michelinstjernerne for producenter

Byggemarked åbner igen efter brand

Frellsen tilbage på det sjove chokoladespor

Både Flammen og Ilden scorer millioner på grillbuffeter

Robot-direktør advarer: - Mange har erkendt Amazon-truslen for sent

Familiefonde får deres vilje: Egetæpper forlader fondsbørsen

Bilsalget voksede markant i den første måned af 2019

Lego-arvinger vil dele magten

Fastfoodkæde dømt for diskrimination

S ved stadig ikke hvad en pakke cigaretter skal koste

Digitale indfødte kunder stiller nye krav til butikkerne

Masai åbner på Fisketorvet

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Oste Sommelier

NYHED I KALU: Økologisk Ellevang-gris

CO2 neutralt website

Velkommen til vores køberdatabase "Søgeagenten"

Intelligent sous vide-udstyr giver mere sikre fødevarer

RollDolly fra DT Rullecontainer

Status på dag 1 på LogiMAT: FANTASTISK

Twister - den farverige spot

Selvhjælp til din GS1-faktura?

Sous vide produktion med integreret sikkerhedsberegner

Pop-Up væg (tekstil)

Extramultus - elastiske bånd til fødevareindustrien

Kø nummersystem hos Bruun Rasmussen Auktioner

SSI Schäfer leverer automationsløsning til PostNord og Stadium

Tak til alle som besøgte os på vores stand på Stockholm furniture fair 2019

Mød PALOMAT® på LogiMAT 2019

Flemming fejrer 25 år som »Brandmand« i EL:CON

Danish IP Fair 2019 - The Next Big Thing

Konkurrence for studerende: Hvad er din vildeste idé til fremtidens grønne smart-cities?

Er din virksomhed forberedt på en hård Brexit?

Opdateret facadebelysning

For mindre end kr. 25 om dagen opnås højere indtjening og besparelse af CIT...

Michael er udlært elektriker hos EL:CON – og ser frem mod nye projekter

Jakob er lærling hos EL:CON i Viborg – og fortsætter som udlært elektriker ...

Overskudsvarme fra køleanlæg bruges som fjernvarme

Send til en kollega

0.162