23948sdkhjf

Digitale indfødte kunder stiller nye krav til butikkerne

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Det skal være en oplevelse at handle ind, det skal være muligt at få hurtige informationer, og så skal sælgerne kunne matche kundens produktviden.

Læs også: Laveste antal butikselever i mange år

Sådan er nogle af kravene fra kunderne i dag, fortæller Klit-Andersen i en pressemeddelelse.

Og kravene fra den nye generation er ikke overraskende.

De er vokset op med internettet som en selvfølge, og det er elementer herfra, de overfører til butikkerne.

På internettet får de inspiration til deres køb via hjemmesiden, og med Google som hjælp, kan de uden problemer finde relevante informationer, om de produkter de har interesse i. Eventuelle spørgsmål får de besvaret stort set her og nu via online chat funktioner.

Læs også: Boom i netsalget sender Matas' omsætning op

Butikkernes svar på kundernes krav tager afsæt i digitaliseringen. Det er ikke kun et spørgsmål om at automatisere kassesystemerne og eliminere betalingskøen.

Kunderne skal møde digitaliseringen allerede inde i butikken. Deres sanser skal påvirkes gennem interaktive teknologiløsninger, hvor de ligeledes kan få konkrete og relevante produktinformationer, som er baseret på deres interesse for et specifikt produkt.

Som et positivt spin-off kan digitaliseringen også hjælpe brandejeren. Når løsningerne bliver digitale, kan der opsamles data om kundernes interesse for specifikke produkter.

Disse tendenser har firmaet Klit Andersen har lagt til grund for udviklingen af løsningen Digital Sales Assistang and Storyteller.

Læs også: Vi spørger i butikken, men køber på nettet

Det er en digital produktstand med en tilhørende monitor. Når en kunde tager et produkt ud af standen, ændres indholdet på monitoren, således det viser reklamer og relevante informationer om det pågældende produkt.

Tager kunden to produkter ud af standen, opdeles skærmen således, at de to produkter kan sammenlignes side-by-side.

- Ud over at vise kunden relevante informationer på monitoren, registrerer vi også hvilket produkt der løftes, hvornår på dagen og hvor længe. Dermed kan vi give brandejeren nogle vigtige data om kundernes interesse for deres produkter. siger Henrik Klit Andersen

- For os handler det om at give kunderne relevante og intelligente informationer. Det stiller krav om at vi kan afkode kundernes interesse for et specifikt produkt, og at vi efterfølgende via en monitor kan give kunden de informationer, der knytter sig hertil. siger ejer Henrik Klit Andersen.

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Lagkagehusets direktør stopper

Bygma ansætter største antal elever nogensinde: Har brugt SoMe aktivt for at tiltrække de unge

Løvbjerg i Odder har fået makeover

Ombygget Kvickly har succes med det nemme: Løfter salget med 50 pct

1

Færre tøjkøb sender detailsalget i bakgear

Kvickly på vej mod historisk overskud

Nyhedsbrev

Børn og børnebørn bar Lars Larsens kiste ud af kirken

Bestyrelsesformand åbner for salg af B&O

Coop tilbagekalder hamburgerryg

Nyt fra bestyrelseslokaler og direktionsgange

3 åbner ny butik i Esbjerg

Intersport og The Athlete’s Foot åbner i Lyngby

Fødevarestyrelsen skruer igen bissen på mod kendte spisesteder i København

Ny herretøjsbutik åbner i Greve

Flere og flere bestiller dagligvarer og henter selv

Ny magtfordeling: Unge løsarbejdere bestemmer mere i butikkerne

Det store udvalg af job gør, at unge deltidsansatte ikke er blege for at sige nej til vagter. Det stiller høje krav til butikscheferne.

Coop Crowdfunding åbner onlinebutik

Coop Crowdfunding åbner torsdag egen onlinebutik, som sælger varer, kunderne selv har investereret i.

Jysk uden dynekøbmanden: Skal åbne hundredevis af nye butikker

156 kilo Aalbæk-snacks kaldt retur

25.000 ansatte ærer Lars Larsen med et minuts stilhed

Bilfirma går til landsretten i opgør med Ai Weiwei

MobilePay lægger gebyr på nogle erhvervskunder

Tøjbutikker, blomsterhandlere og andre skal af med 588 kroner om året, hvis de vil bruge MobilePays Myshop-løsning.

Matas-topchef går ind i Gyldendals bestyrelse

Bolia åbner endnu et showroom

Arla på vej med flere plantebaserede fødevarer

Efter seks års fremgang står den danske beskæftigelse stille

Formland: Gæster møder talstærkt op trods trange tider

Efter Dyne-Larsens død: Møbel-leverandør flager på halvt

Telias danske direktør stopper efter 15 år hos selskabet

Mejeribranchen: Hvervekampagne har givet bonus

13-årig dreng truer sig til cigaretter med luftpistol

Formland er åbnet for 71. gang: Tema afspejler tiden

1

Eksperter: Oksekødsrapport er så fuld af fejl, at den er ubrugelig

To kæder er blevet til én: Nu åbner bolighus under nyt navn

Flying Tiger lukker butikken i Middelfart

Mailadresse afslørede drikkevarefuskere

Se alle Medlemmernes egne nyheder

PALOMAT® Forhandler 2019!

Gratis webinar: EDI-integration til Dynamics 365

Kärcher Danmark flytter til nye og større lokaler

Effektiv palleomsnøring og en sundere arbejdsstilling

EL:CON indgår serviceaftale med Fitness World på landsplan

Startkit til din messestand

Bliver selvscanning en succes?

Den rigtige brik passer ikke altid i puslespillet

Grønt og ansvarligt indkøb og levetidsforlængelse af IT

Expression har designet nogle super smarte fleksible messekit løsninger til din næste stand :)

Skal dit næste forretningseventyr være i USA?

Åbning af nyt pålidelighedslab i Aarhus

Skal du på messe?

Miljøvenlig og økonomisk emballageløsning

Navneskilte til professionel brug i din butik

Skal din virksomhed være mere innovativ?

Skyd genvej med nyt online Design Studio

Nye kasseleverandører integrerer til kontant terminalen - CashDro.

High tech-tekstil ændrer hverdagen på danske arbejdspladser

Anders er udlært elektriker med topkarakterer

Danskerne overser effektive muligheder for energioptimering

Morten er udlært elektriker hos EL:CON i Aarhus

Casper er udlært elektriker hos EL:CON – og han er også EUX-student

Efterårets messer er allerede i gang – er du?

Gratis GS1 online basiskursus

Send til en kollega

0.158