23948sdkhjf

Digitale indfødte kunder stiller nye krav til butikkerne

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Det skal være en oplevelse at handle ind, det skal være muligt at få hurtige informationer, og så skal sælgerne kunne matche kundens produktviden.

Læs også: Byliv med venner koster unge dyrt

Sådan er nogle af kravene fra kunderne i dag, fortæller Klit-Andersen i en pressemeddelelse.

Og kravene fra den nye generation er ikke overraskende.

De er vokset op med internettet som en selvfølge, og det er elementer herfra, de overfører til butikkerne.

På internettet får de inspiration til deres køb via hjemmesiden, og med Google som hjælp, kan de uden problemer finde relevante informationer, om de produkter de har interesse i. Eventuelle spørgsmål får de besvaret stort set her og nu via online chat funktioner.

Læs også: Bog & idé tager markedsandele i et trængt bogmarked

Butikkernes svar på kundernes krav tager afsæt i digitaliseringen. Det er ikke kun et spørgsmål om at automatisere kassesystemerne og eliminere betalingskøen.

Kunderne skal møde digitaliseringen allerede inde i butikken. Deres sanser skal påvirkes gennem interaktive teknologiløsninger, hvor de ligeledes kan få konkrete og relevante produktinformationer, som er baseret på deres interesse for et specifikt produkt.

Som et positivt spin-off kan digitaliseringen også hjælpe brandejeren. Når løsningerne bliver digitale, kan der opsamles data om kundernes interesse for specifikke produkter.

Disse tendenser har firmaet Klit Andersen har lagt til grund for udviklingen af løsningen Digital Sales Assistang and Storyteller.

Læs også: Mobilepay rider på en voksende erhvervsbølge

Det er en digital produktstand med en tilhørende monitor. Når en kunde tager et produkt ud af standen, ændres indholdet på monitoren, således det viser reklamer og relevante informationer om det pågældende produkt.

Tager kunden to produkter ud af standen, opdeles skærmen således, at de to produkter kan sammenlignes side-by-side.

- Ud over at vise kunden relevante informationer på monitoren, registrerer vi også hvilket produkt der løftes, hvornår på dagen og hvor længe. Dermed kan vi give brandejeren nogle vigtige data om kundernes interesse for deres produkter. siger Henrik Klit Andersen

- For os handler det om at give kunderne relevante og intelligente informationer. Det stiller krav om at vi kan afkode kundernes interesse for et specifikt produkt, og at vi efterfølgende via en monitor kan give kunden de informationer, der knytter sig hertil. siger ejer Henrik Klit Andersen.

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Utilfreds direktør forlader topposten hos Flying Tiger

Sexbutik tjener millioner til ejerne

Bilka inviterer børn i trafikskole

Landmad.dk får comeback

Lagkagehuset åbner i Køge

Dankort bliver brandvarmt op til påske

Påsken er altid garant for store handelsdage med Dankort - særligt onsdagen inden helligdagene bliver vores Dankort brandvarmt

Nyhedsbrev

Luksusfirmaer sender milliarder til Notre Dame

Forkerte kerner endte i hvidkålssalat

Skagenfood: Salget steg, men overskuddet faldt

Nyt fra bestyrelseslokaler og direktionsgange

Ny direktør hos Stark i Lemvig

Medie: Dagrofa har tabt over 600 millioner

- Det koster at rydde op, siger ny topchef

Matas introducerer abonnement

Crowdfunding: Halv million til Vilsund Blue på 21 minutter

Mille Food på vej med tre nye produkter

Kunder evakueret i Ikea

Apoteker åbner "Løvens Hule" i Faaborg

Telenor tester selvbetjeningsbutik i Valby

700 Coop-butikker holder åben hele påsken

Hungry.dk satser på hurtigt at overhale Just Eat

Denne dag bliver der handlet mest på DBA

Jeanette fra Allerød oplever, at hendes DBA-salg stiger til det dobbelte i påsken.

Købmænd siger ja til valgkamp foran butikken

Lidl donerer overskudsmad til Blå Kors

Møbelkæde har knækket koden: Overskuddet er ottedoblet på fem år

Danbo Møbler er vokset – både på bundlinjen og i antallet af butikker

Frygt for aflyste afgifter drev bilsalget til ny rekord

Stryhns debuterer som øko-producent

Mange små virksomheder får stadig et nej i banken

Sildekrig: Fyn og Bornholm strides om ’Christiansø’

Nets-formand forventer at kunne rejse 70 mia. kr. til opkøb

Lars Larsen afviser stor aktionærpost i fodboldklub

Sushi-kæde lukker for at redde havet

Mayonnaise ramt af skimmelvækst

GLS massehyrer i det østjyske

Jysk åbner på Cypern

Aldi tilbagekalder schnitzler efter fund af glassplinter

Køkkenkæde åbner fjerde butik på et år

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Se Kärcher innovative BR 35/12 C gulvvasker

Hop op i HCS lastbilen og besøg BIO CITY

Gratis webinar: Få et større overskud ved hjælp af en cloud-baseret løsning til ruteoptimering

Kan shuttlesystemer optimere dit lager?

Nyt bestyrelsesmedlem i FlexPOS ApS

Sikring af Spillearkaden i Tivoli

Emballagedesign i e-handel er effektiv branding

NYHED! West Greenland hellefisk – en ægte delikatesse

Undgå usalgbare varer med en fornuftig palletering

Mors Dag

Råt og feminint

Bæreposen der giver trafik til ARK Boghandels website

Undgå bøder for fejlbehæftede pallelabels: Tag et gratis online lynkursus

Aalborg Byrådssal og medborgerhus

42.000 m2 gulv fra Gerflor DLW til Herlev Hospital

Elteknisk totalleverandør går forrest med grønne arbejdsbiler

Husk den 14. juni 2019

Fokus på arbejdsmiljø og ergonomi

Svævende lysende øer

Gratis forretningsrejser til Elbląg, Poland for de danske virksomheder

Dansk Halbyggeri: On-site løsninger i komplekst projekt

Branding: Sådan vælger du det rigtige gavepapir

Lamelafskærmning på nyt byggeri i Kolding

Ny web til HCS

Ny web til HCS

Send til en kollega

0.337