23948sdkhjf

Forbrugernes skyhøje forventninger tvinger virksomheder til at tænke mere på data

Virksomhedernes kamp for kundernes loyalitet står og falder med personaliserede kundeoplevelser.

En ny undersøgelse foretaget af Adobe viser, at kun én ud af ti virksomheder føler, at de er gode nok til at levere positive digitale kundeoplevelser.

Og det til trods for, at hele 63 pct. svarer, at de har gjort det til deres topprioritet at implementere nye teknologier, der hjælper dem med at skabe bedre kundeoplevelser.

Det skriver Adobe i en pressemeddelelse. 

Alene sidste år er af millennials med mindst fire devices er steget med 130 pct. Og blandt verdens 3,75 mia. internetbrugere går mere end otte ud af ti på nettet via deres telefon.

Virksomheder er derfor nødt til at have en stærk tilstedeværelse på alle kanaler, siger Imran Afzal, marketingchef for Adobe i norden. 

- Forbrugerne kræver, at virksomheder er til stede på flere kanaler og formår at navigere på den hårfine grænse mellem at være relevante og uhyggelige. Derfor er målbar personalisering på tværs af alle kontaktpunkter den hellige gral inden for CXM. Det kræver en forening af indhold, data og indsigter, som fx kan bruges til at give kunder følelsen af at være i et personaliseret supermarked,’ siger han.

Flere af de nye funktioner i Experience Manager er drevet af Adobes kunstige intelligens og maskinlæringsteknologi, Adobe Sensei, og skal hjælpe marketingfolk med at arbejde smartere og mere effektivt.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.106