23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

I Canada giver de bøder for fejl

Ekspert argumenterer for, at kæderne skal indføre en bødeordning ved prisfejl.

I går fortalte BT, at Netto er den danske dagligvarekæde, hvor kunderne oplever flest prisfejl på kvitteringerne. 

Nu argumenterer en ekspert i detailhandel for, at de danske kæder skal indføre en ordning, der ligner den i Canada, hvor flere kæder udbetaler 'bøder' til kunderne, hvis de oplever en prisfejl.

Det skriver BT. 

Når en kunde oplever en prisfejl i de kæder, får de billige varer gratis (under 10 canadiske dollars) og rabat på dyrere varer. 

- Hvis man indførte det her i Danmark, ville man gøre problemet mere synligt. Hvert supermarked ville få en udgiftskonto, hvor distriktschefen ville komme forbi en gang imellem og sige: ' hvorfor er udgiften til prisfejl så høj?' Det kunne motivere til at gøre noget ved det her problem, siger Mogens Bjerre, der er Mogens Bjerre, forsker og ekspert i detailhandel hos CBS.

BT har spurgt de danske kæder om deres holdning til sagen, og alle undtagen Aldi er moderat positive. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.156