Den nykronede direktør for Sportsmaster har en plan, der skal vende kædens underskud på 17,5 millioner kroner til sorte tal på bundlinjen.
Sofie Lindahl-Jessen satser på en anderledes samspil mellem online handel og kædens 95 fysiske butikker. Et samspil, hvor den ene ikke udelukker den anden.
- Selvom en større del af vores salg bliver online, så spiller butikken en afgørende rolle i salgsprocessen. Kunderne skal have mulighed for at hente og prøve deres ting offline i en butik. Det giver os en konkurrencemæssig fordel i forhold til de spillere, der udelukkende opererer online. Fremtidens forbruger vil have adgang til fysiske butikker i min optik, siger Sofie Lindahl-Jessen til Børsen.
Sportsmasters salg kommer i dag 80 procent fra de fysiske butikker og 20 procent fra onlinehandel.
Satsningen skal efter Sofie Lindahl-Jessens fordoble kædens andel af onlinesalg.
Sofie Lindahl-Jessen blev offentliggjort som Sportsmasters nye direktør den 20. februar. Hun kommer fra en stilling som direktør i modevirksomheden Saint Tropez.
