23948sdkhjf

Ny direktør vil blande online handel og offline butikker

Den nykronede direktør for Sportsmaster har en plan, der skal vende kædens underskud på 17,5 millioner kroner til sorte tal på bundlinjen.

Sofie Lindahl-Jessen satser på en anderledes samspil mellem online handel og kædens 95 fysiske butikker. Et samspil, hvor den ene ikke udelukker den anden.

- Selvom en større del af vores salg bliver online, så spiller butikken en afgørende rolle i salgsprocessen. Kunderne skal have mulighed for at hente og prøve deres ting offline i en butik. Det giver os en konkurrencemæssig fordel i forhold til de spillere, der udelukkende opererer online. Fremtidens forbruger vil have adgang til fysiske butikker i min optik, siger Sofie Lindahl-Jessen til Børsen.

Sportsmasters salg kommer i dag 80 procent fra de fysiske butikker og 20 procent fra onlinehandel.

Satsningen skal efter Sofie Lindahl-Jessens fordoble kædens andel af onlinesalg.

Sofie Lindahl-Jessen blev offentliggjort som Sportsmasters nye direktør den 20. februar. Hun kommer fra en stilling som direktør i modevirksomheden Saint Tropez.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.204