23948sdkhjf

Nu vil Zalando konkurrere med Matas i Danmark

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Fra i dag kan danske og svenske kunder købe skønhedsprodukter på Zalando.

Zalando, Europas største onlineplatform for mode og livsstil, lancerer nu skønhedsprodukter i Danmark, Sverige, Frankrig, Belgien og Italien.

Læs også: Tesla satser på ny købekultur med salg af ny elbil

Det sker efter en vellykket lancering af skønhedskategorien i Tyskland, Østrig og Polen sidste år, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

Frankrig og Belgien følger midt i marts, og Italien midt i april.

- Vi vil være udgangspunktet for mode og livsstil i Europa og lancerer derfor nu skønhedsprodukter i Danmark. Vi tilbyder et stort udvalg af skønhedsprodukter fra en blanding af lokale brands såsom Skandinavisk og internationale brands såsom Estée Lauder. Med skønhedskategorien ønsker vi at give vores kunder muligheden for at kombinere deres modeshopping med det nyeste indenfor globale skønhedstendenser, siger Kenneth Melchior, director of Northern Europe hos Zalando.

Fra i dag kan danske kunder vælge imellem mere end 6500 produkter fra omkring 200 kosmetik- og skønhedsbrands indenfor kategorierne makeup og skønhedspleje til kvinder og mænd. Zalando vil løbende udvide sortimentet.

Læs også: Zalando præsenterer overbevisende fremgang

- Med skønhedskategorien ønsker vi at give vores brede kundebase mulighed for at fuldende deres personlige look med de nyeste globale skønhedstrends, herunder natural beauty og koreanske skønhedsbrands. Vi kan se, at tre ud af fem kunder køber modeprodukter, når de shopper skønhed, siger Pamela Wade-Lehmann, head of beauty hos Zalando.

På det det danske marked vil skønhedskategorien i forbindelse med lanceringen bl.a. råde over brands som Zarkoperfume, Estelle & Thild, Estee Lauder, Mac og Clinique, og udvalget af kosmetik og skønhedsbrands skal afspejle den samme bredde, som kendetegner Zalandos modesortiment.

Zalando lancerede skønhedskategorien i Tyskland i marts 2018 og udvidede den med produkter til mænd i oktober 2018.

Herefter lanceredes skønhed i Polen og Østrig i slutningen af sidste år.

Zalando åbnede en Beauty Station i Berlin Mitte i juli 2018. Konceptbutikken udstiller mere end 75 mærker og giver mulighed for at opleve produkterne på nært hold.

Butikken fungerer også som en testplatform til lanceringer, tutorials og rådgivning ved skønhedseksperter.

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (1)
Forsiden lige nu

Her er vinderne af årets Detailforum Pris

Nu sættes der loft over apotekernes medicinpriser

Fremgang i USA og Asien giver Ecco rekordresultat

Ecco nærmer sig et årligt salg på ti milliarder kroner. Det europæiske marked er dog på tilbagetog.

Flere danskere køber kopivarer på internettet

Tusindvis følger apotek på arabisk: Politiker frygter glidebane

På Djursland har apotekskæde fået over 6000 medlemmer på en Facebook-gruppe, hvor en ansat rådgiver kunderne på arabisk.

Matas åbner sin første konceptbutik i dag

Nyhedsbrev

Adidas løber fremgang hjem i Nordamerika og Kina

Tøjmærkerne FZ Forza og Color Kids lever videre med nye ejere

Optiker på Fisketorvet hyldet for voldsom vækst

Falske Matas-sms'er er usædvanligt velformulerede

Falske sms'er og mails på korrekt dansk, der ser ud til at komme fra rigtige afsendere, rammer i øjeblikket mange danskere, siger it-sikkerhedseksperter.

Torvet blev bilfrit - og så måtte Ryttershoppen lukke

Sportsfirmaet bag Forza og Kilmanock er gået konkurs

1

Nu vil Zalando konkurrere med Matas i Danmark

Japansk tøjkæde åbner butik i København 5. april

Tigerkæden sliber sparekniven og fyrer 40 ansatte

Butikskæden Tiger tjener ikke nok penge. Omkostningerne skal ned, og nye butiksåbninger sættes på pause.

Brillebranchens førstemand: Uden modet ender vi som alle de andre

Brillekæden Louis Nielsen blev ekskluderet fra branchen i 90’erne - men har i dag overhalet samtlige konkurrenter ved at gå nye veje.

Ny direktør vil blande online handel og offline butikker

Sportmaster henter ny direktør fra modefirma

Regnskab mærket af ejendomshandel og solskin

Forskere udvikler nyt våben der kan afsløre kopivarer

Forskere fra Københavns Universitet har opfundet et kemisk fingeraftryk, der kan afsløre en kopivare.

Matas slår to butikker sammen i Fredericia

Ny Matas rykker ind i Fætters BR's gamle lokaler.

Direktør i Tiger of Sweden træder tilbage

EU strammer grebet om platformsgiganter

Natten til torsdag blev Kommissionen, Rådet og Parlamentet enige om at indføre nye krav til online platforme som for eksempel Amazon og booking.com.

Sport 24 bygger nyt hovedkvarter

Flyttedag for Vejle-apotek

Danskerne skal kunne styre uden om farlige kopivarer

Se alle Medlemmernes egne nyheder

HCS overtager Hashøj Biogas

Hvide facader med solceller

Færre sygedage pr. medarbejder

For blot kr. 26 om dagen undgår du kassedifferencer og minimere risikoen for tyveri

JEROS A/S udråbt som Årets virksomhed 2018 i Faaborg Midtfyn kommune

Vidensdeling på tværs af brancher i jagten på intelligent ruteoptimering

Julen varer lige til påske..tra la la!

Kompromisløst sortiment

Undgå den onde, digitale tvilling

Gratis webinar: Digitaliser forsyningskæderne i transporten og opnå en højere effektivitet

FKM uden kompromis

Udlært hos EL:CON - Jonas er elektriker med stort gå-på-mod

Genbrug er fremtiden, og vi er selvfølgelig hoppet med på bølgen!

DT Rullecontainer arbejder til stadighed med sikkerhed og ergonomi

Tæt samarbejde mellem universiteter og GTS-institutter

Thorsman kabeltromle vinder international designpris

Nyhed! Siegling Prolink - Plastmodulbånd Serie 15

Erhvervsministeren lyttede til argumenter for fair betalingsfrister

Kom indenfor og backstage!

Adrian er udlært elektriker hos EL:CON og vil arbejde med projekter

Nye tavlekomponenter til mindre og mellemstore bygninger

Øget efterspørgsel = flere medarbejdere

To nye medarbejdere hos SSI SCHÄFER A/S

Gratis seminar: Customer Engagement & Loyalty med Microsoft Dynamics 365

Mød Kalu på Mad & Glæde i Forum 2.-3. marts

Send til en kollega

0.209