23948sdkhjf

Nu vil Zalando konkurrere med Matas i Danmark

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Fra i dag kan danske og svenske kunder købe skønhedsprodukter på Zalando.

Zalando, Europas største onlineplatform for mode og livsstil, lancerer nu skønhedsprodukter i Danmark, Sverige, Frankrig, Belgien og Italien.

Læs også: Flertallet af forbrugerne vil have lovgivning om bæredygtigt tøj

Det sker efter en vellykket lancering af skønhedskategorien i Tyskland, Østrig og Polen sidste år, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

Frankrig og Belgien følger midt i marts, og Italien midt i april.

- Vi vil være udgangspunktet for mode og livsstil i Europa og lancerer derfor nu skønhedsprodukter i Danmark. Vi tilbyder et stort udvalg af skønhedsprodukter fra en blanding af lokale brands såsom Skandinavisk og internationale brands såsom Estée Lauder. Med skønhedskategorien ønsker vi at give vores kunder muligheden for at kombinere deres modeshopping med det nyeste indenfor globale skønhedstendenser, siger Kenneth Melchior, director of Northern Europe hos Zalando.

Fra i dag kan danske kunder vælge imellem mere end 6500 produkter fra omkring 200 kosmetik- og skønhedsbrands indenfor kategorierne makeup og skønhedspleje til kvinder og mænd. Zalando vil løbende udvide sortimentet.

Læs også: Nu får Flying Tiger en webshop

- Med skønhedskategorien ønsker vi at give vores brede kundebase mulighed for at fuldende deres personlige look med de nyeste globale skønhedstrends, herunder natural beauty og koreanske skønhedsbrands. Vi kan se, at tre ud af fem kunder køber modeprodukter, når de shopper skønhed, siger Pamela Wade-Lehmann, head of beauty hos Zalando.

På det det danske marked vil skønhedskategorien i forbindelse med lanceringen bl.a. råde over brands som Zarkoperfume, Estelle & Thild, Estee Lauder, Mac og Clinique, og udvalget af kosmetik og skønhedsbrands skal afspejle den samme bredde, som kendetegner Zalandos modesortiment.

Zalando lancerede skønhedskategorien i Tyskland i marts 2018 og udvidede den med produkter til mænd i oktober 2018.

Herefter lanceredes skønhed i Polen og Østrig i slutningen af sidste år.

Zalando åbnede en Beauty Station i Berlin Mitte i juli 2018. Konceptbutikken udstiller mere end 75 mærker og giver mulighed for at opleve produkterne på nært hold.

Butikken fungerer også som en testplatform til lanceringer, tutorials og rådgivning ved skønhedseksperter.

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (1)
Forsiden lige nu

App skal give halv milliard forbrugere viden om skadelig kemi

Forbrugere i Europa kan med appen "Tjek Kemien" opbygge vidensbank om varer, der indeholder skadelig kemi.

Falsk medejer i Sport 24 var en fejl

Manden forklarer, at han ikke vidste, hvad et CVR-nummer er.

Regeringen vil redde landapoteker med Robin Hood-model

Sundhedsminister vil hjælpe de nødlidende apoteker i landområderne med penge fra byapoteker med overskud.

Pludselig fik Sport 24 en falsk medejer

- Vi er rystede over, at dette kan ske. Det er virkelig en mærkelig sag, siger direktør for kæden.

Truede landapoteker kan øge ulighed i sundhed

Den nuværende økonomimodel for apoteksdriften truer med at trække tæppet væk under landapotekerne.

Planen virker stadig: Matas vokser 84 procent på onlinehandel

Nyhedsbrev

Erfaren lokal optiker tager over hos Nyt Syn Ringsted

Et stort ønske om at blive selvstændig er gået i opfyldelse for John Maglemose.

Matas opjusterer efter fantastisk julesalg

Brillekæde uddeler briller for millioner til socialt udsatte

Fairtrade-produkter buldrer frem

Ny chef skal styrke kommerciel udvikling af shoppingcentre

Sportmaster bliver solgt til selskab fra Singapore

H&M-chefer samlede følsom data på medarbejdere i hemmelig mappe

H&M risikerer bøde på 20 millioner euro.

Apoteker melder om fordobling af salg af cremer mod fnat

Britisk fitnesskæde køber Fitness World

PureGym har offentliggjort en købsaftale på den største fitnesskæde i Danmark, Fitness World.

Danskerne køber mere bæredygtigt sexlegetøj

Sportmaster vil udfordre danskerne med ny app

Salling Group og Matas er med til at bekæmpe digital svindel

Flere detailvirksomheder deltager i samarbejdet om ny anti-svindel-app sammen med blandt andet Politiet og Nets.

1

Lokal Sport 24 vil stoppe misforståelser: Vi får ingen penge fra nethandel

Matas: 100 nyansættelser på rekordtid

Black friday: Hvert fjerde tilbud er falsk

Der snydes især med kogeplader og grilltilbehør. Se Pricerunners statistikker for black friday indtil videre.

Coop køber kæmpe logistik-center til over en halv milliard

Brillekæde vil skabe "Netflix for briller"

Få glitrende briller nytårsaften og røde briller til jul. Landsdækkende optikerkæde introducerer nu Netflix for briller.

Byggemarked knopskyder: Åbner tøjbutik med fodboldunivers

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Hvad skal din virksomhed investere i i 2020?

Kom Til Stor Åbningsfest Hos Kärcher

Leasing af genbrugt IT - forbedrer jeres likviditet

HOLIDAY WORLD international tourism trade fairs 2020

Samarbejde om innovation med udspring i testfaciliteter

Vil kan hjælp dig med at lave en plan for din næste messedeltagelse!

Tøj brand med historie søger partner

Er I parate til at konvertere til ISO 45001:2018.

De nominerede til Detailforum Awards 2020

Virksomhed tilbyder skibsdele

CTcoin deltager på EuroShop, Düsseldorf 16-20 februar, 2020

Gør noget for miljøet og din egen pengepung med Tracking

Alusteel: Hos ASSA ABLOY en en port ikke bare er en port

Have møbel producent tilbyder produktionsaftale.

Ansøg et rejselegat på 15.000 kr.

Fremtidens BR

God kvalitetesemballage til priser, der er skarpe

Mangler din virksomhed forskellige tape løsninger?

Amager Centrets forvandling

GS1-nyhed: Miljøbilleder

Tacho management i nye klæder

DSV Solutions opnår en årlig besparelse på kr. 80.000!

Ny salgssupporter hos Alux

TrueCommerce driver nyt strategisk initiativ i EESPA

Mangler i nyt til jeres dametøjsforretning?

Send til en kollega

0.438