23948sdkhjf

Nu vil Zalando konkurrere med Matas i Danmark

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Fra i dag kan danske og svenske kunder købe skønhedsprodukter på Zalando.

Zalando, Europas største onlineplatform for mode og livsstil, lancerer nu skønhedsprodukter i Danmark, Sverige, Frankrig, Belgien og Italien.

Læs også: Coop Crowdfunding åbner onlinebutik

Det sker efter en vellykket lancering af skønhedskategorien i Tyskland, Østrig og Polen sidste år, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

Frankrig og Belgien følger midt i marts, og Italien midt i april.

- Vi vil være udgangspunktet for mode og livsstil i Europa og lancerer derfor nu skønhedsprodukter i Danmark. Vi tilbyder et stort udvalg af skønhedsprodukter fra en blanding af lokale brands såsom Skandinavisk og internationale brands såsom Estée Lauder. Med skønhedskategorien ønsker vi at give vores kunder muligheden for at kombinere deres modeshopping med det nyeste indenfor globale skønhedstendenser, siger Kenneth Melchior, director of Northern Europe hos Zalando.

Fra i dag kan danske kunder vælge imellem mere end 6500 produkter fra omkring 200 kosmetik- og skønhedsbrands indenfor kategorierne makeup og skønhedspleje til kvinder og mænd. Zalando vil løbende udvide sortimentet.

Læs også: Flertallet af netbutikker fråser med emballagen

- Med skønhedskategorien ønsker vi at give vores brede kundebase mulighed for at fuldende deres personlige look med de nyeste globale skønhedstrends, herunder natural beauty og koreanske skønhedsbrands. Vi kan se, at tre ud af fem kunder køber modeprodukter, når de shopper skønhed, siger Pamela Wade-Lehmann, head of beauty hos Zalando.

På det det danske marked vil skønhedskategorien i forbindelse med lanceringen bl.a. råde over brands som Zarkoperfume, Estelle & Thild, Estee Lauder, Mac og Clinique, og udvalget af kosmetik og skønhedsbrands skal afspejle den samme bredde, som kendetegner Zalandos modesortiment.

Zalando lancerede skønhedskategorien i Tyskland i marts 2018 og udvidede den med produkter til mænd i oktober 2018.

Herefter lanceredes skønhed i Polen og Østrig i slutningen af sidste år.

Zalando åbnede en Beauty Station i Berlin Mitte i juli 2018. Konceptbutikken udstiller mere end 75 mærker og giver mulighed for at opleve produkterne på nært hold.

Butikken fungerer også som en testplatform til lanceringer, tutorials og rådgivning ved skønhedseksperter.

Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (1)
Forsiden lige nu

Intersport og The Athlete’s Foot åbner i Lyngby

Boom i netsalget sender Matas' omsætning op

Matas' salg på nettet er tredoblet det seneste år, mens salget i de fysiske butikker til gengæld står stille.

Normal åbner butik på Christianshavn

Nu sælger Louis Nielsen næsten halvdelen af alle briller i Danmark

Optikerkæden Louis Nielsen præsterer optikerbranchens første milliardomsætning og nærmer sig halvdelen af det danske brillesalg.

Adidas sætter turbo på netsalget og hiver flere penge hjem

Tyske Adidas har øget sit salg med omkring fem procent det seneste år med fremgang i Asien og USA.

1

Vi spørger i butikken, men køber på nettet

Mere end hver tredje dansker har prøvet at gå i en butik alene for at teste en vare og derefter købe den online hos en anden virksomhed.

Nyhedsbrev

Coop-medlemmer kan nu gå til lægen online og få bonus

Ansatte i sportskæde blev straffet med isvand midt om natten

Nordens største forhandler af skiudstyr og sportstøj sendte ansatte på "krigsskole", hvor de blev straffet med isvand og manglende måltider.

Zalando får kun lidt ud af voldsom salgsvækst

Problemer med medicin i restordre bør kulegraves

Meget tyder på, at problemer med medicin i restordre er stigende.

Magasin fordobler websalget i Aalborg

Matas har fået makeover i Fredericia

Nye tal: Anti-age produkter til mænd storhitter

Nu kan recepten fornyes direkte på apoteket

Første kunde-til-kunde-basar i Danmark – webshop tager nye metoder i brug

Se alle Medlemmernes egne nyheder

PALOMAT® Forhandler 2019!

Gratis webinar: EDI-integration til Dynamics 365

Kärcher Danmark flytter til nye og større lokaler

Effektiv palleomsnøring og en sundere arbejdsstilling

EL:CON indgår serviceaftale med Fitness World på landsplan

Startkit til din messestand

Bliver selvscanning en succes?

Den rigtige brik passer ikke altid i puslespillet

Grønt og ansvarligt indkøb og levetidsforlængelse af IT

Expression har designet nogle super smarte fleksible messekit løsninger til din næste stand :)

Skal dit næste forretningseventyr være i USA?

Åbning af nyt pålidelighedslab i Aarhus

Skal du på messe?

Miljøvenlig og økonomisk emballageløsning

Navneskilte til professionel brug i din butik

Skal din virksomhed være mere innovativ?

Skyd genvej med nyt online Design Studio

Nye kasseleverandører integrerer til kontant terminalen - CashDro.

High tech-tekstil ændrer hverdagen på danske arbejdspladser

Anders er udlært elektriker med topkarakterer

Danskerne overser effektive muligheder for energioptimering

Morten er udlært elektriker hos EL:CON i Aarhus

Casper er udlært elektriker hos EL:CON – og han er også EUX-student

Efterårets messer er allerede i gang – er du?

Gratis GS1 online basiskursus

Send til en kollega

0.228