23948sdkhjf

Efter milliardtab: Sådan vil Aldi vinde danskerne tilbage

De sidste syv år har Aldi tabt mere end 1,5 mia. kr. i Danmark, og også 2018 ender med et stort underskud. Det skriver Fødevarewatch ifølge Finans.dk.

Men en transformation er i gang, og Finn Tang, der tiltrådte som administrerende direktør for Aldi Danmark i 2017, har udstukket fem såkaldte ”must win battles”, som skal få Aldi tilbage på ret kurs – alt sammen samlet i strategien ”Fix the basics”.

Blandt disse ”must win battles” er ikke mindst en transformation af vareudbuddet, så man dels øger udbuddet af mærkevarer og dels skruer op for kvaliteten inden for for eksempel kød, frugt og grønt, mejeriprodukter og bake-off.

På den meget synlige gik Aldi allerede sidste år i gang med en modernisering af butiksnettet, der dels betød lukning af en række ikke-rentable butikker og dels ombygninger i de øvrige. Blandt andet har man indført helt håndgribelige ting som længere kassebånd og flaskeautomater.

På personalesiden har man blandt andet indført et talentakademi, der skal være med til at fastholde medarbejdere og uddanne ledere.

- Jeg har været spændt på, hvad medarbejderne ville sige til forandringerne. Der er selvfølgelig nogle enkelte, der er forsvundet, og sådan er det nok altid i en strategiproces. Men min klare opfattelse er, at der har været et ret stort ønske om den forandring og mange, som siger "endelig får vi lov", siger Finn Tang til Fødevarewatch.

Originalartikel: https://finans.dk/erhverv/ECE11252561/finn-tang-har-sat-gang-i-en-revolution-i-aldi-vi-glemmer-fortiden/?ctxref=forside

Læs mere om: Aldi
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.172