23948sdkhjf

Nu giver Vestfyen den for alvor Jolly-gas

E-sport skal være med til at få de unge til at drikke Jolly Cola

I sin årsrapport for 2017/18 konstaterede Bryggeriet Vestfyen om sit colabrand Jolly Cola, at "danskerne vil opleve brandet mere synligt i dagligdagen" i løbet af 2019.

Og nu er der for alvor fyret op i bestræbelserne på at få genoplivet det legendariske danske colamærke. Jolly Cola fyldte 60 år i går, og i den anledning markerede Bryggeriet Vestfyn en ny sponsoraftale med Odense Esport - et samarbejde, der efter planen skal introducere den gamle klassiker til den nye generation.

- Jeg er jo nærmest vokset op med Jolly Cola, som i mine øjne er et legendarisk dansk brand. Derfor glæder det mig meget, at Odense Esport skal være med til at introducere Jolly for en ny generation og til esport. Det kommer blandt andet til at ske via vores mange esport-events og - turneringer. siger Jens Martinus Pedersen, direktør i Odense Esport, i en pressemeddelelse.

I Jolly Colas velmagtsdage i 1960'erne havde den danske cola ifølge oplysninger i medierne en markedsandel herhjemme på omkring 60 procent. Nu er andelen ifølge TV2 Fyn under én procent.

Ifølge Bryggeriet Vestfyens konstituerede direktør, Rasmus Damsted Hansen, har det aldrig været på tale at aflive Jolly Cola.

- Vi har overvejet mange gange, hvordan vi skulle få det til at lykkedes, men Jolly har aldrig været på vej i graven. Det er for os et dna i Vestfyen, at vi har så stærkt et brand i Jolly, siger han til TV2 Fyn. Rasmus Damsted Hansen har ikke p.t. noget bud på, hvor stor en markedsandel produktet skal op på - men den skal helt sikkert være større end nu, lader han forstå.

Jolly Cola kom på markedet i 1959, da 18 bryggerier gik sammen om at lancere Danmarks helt egen cola som et modtræk til ikke mindst Coca-Colas indtog.
Mere om: Jolly Cola | Vestfyen
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (1)
Forsiden lige nu

Havemarkedet vokser – og havedyrkerne bliver yngre og grønnere

En ny generation har fundet vej til haven, og med sig tager de nye interesser og forbrugsmønstre.

Coop skjuler cigaretter og donerer 2,7 millioner til kamp mod kræft

Kræftens Bekæmpelse får Coops ekstra fortjeneste på tobak overrakt på Folkemødet fredag kl. 11.30

Bomberyddere tilkaldt: Håndgranat fundet på taget af dagligvarebutik

Hard Rock hårdt ramt på pengekassen

To mænd idømt fængsel og millionbøde for snyd med ølafgifter

Norsk eksplosion lukker samtlige brinttankstationer i Danmark

Se videoen: Mandag eksploderede en ny brint-tankstation i Sandvika nær Oslo. Årsagen er endnu ikke kendt, men alle danske brinttankstationer er lukket over det seneste døgn.

Nyhedsbrev

Kødfri måltidskasser giver tocifret millionunderskud

Coop: Det bliver et Folkemøde i bæredygtighedens tegn

Argurke-krise: Konflikt rammer stort gartneri

Rema 1000 og Lidl kan blive ramt efter, at 3F har iværksat en faglig konflikt mod Greengrow IVS.

Nyt, fynsk ølsamarbejde

Rema 1000 går sammen med boligforening imod madspild

Nu går bagerne, slagterne og fiskehandlerne sammen

55 millioner kødbakker bliver miljøvenlige

Bornholmske Coop-butikker går online

Kunder fik et chok over hængt dukke ved Føtex

20.000 ansatte hyldede grundlægger med kæmpe firmafest

Salling Group omdannede hovedkontoret til festivalplads, da 20.000 butiksansatte søndag holdt firmafest.

7-Eleven Danmark kåret som verdens bedste convenience-koncept

Den danske del af 7-Elevens globale kæde er blevet kåret som verdens bedste convenience-koncept.

Coop åbner to topmoderne supermarkeder i Københavns nye kanalby

Irma og Fakta åbner på Engholmene, Københavns kommende kanalby

Salling Fondene donerer millioner til ny festivalplads

Kioskejer fanger unge indbrudstyve og får bank af stedfar

2018 blev et fantastisk is-år for Hjem Is og Premier

Mejerigaarden i Thisted, der driver Hjem Is og Premier Is, kom ud af 2018 med et overskud på 4,9 mio. kroner efter skat imod 0,1 mio. kroner året før.

Dansk madspildspioner modtager international pris

Grøn dansk tyggegummi-komet runder 1.000 butikker i Danmark

Flammen i styrtdyk: Dårligste resultat i 10 år

Dansk fastfoodkæde tjener igen penge

Gigantminus hos Rynkeby

Politiet mistænker ni mænd for over 100 butikstyverier

Joe & The Juice når milliardsalg - men ekspansion giver tab

Sidste år kom de for sent, nu er jordbærplukkerne kommet for tidligt

5,8 mio. kr. fra Salling Fondene til gavn for hjertepatienter og pårørende

Coop skruer op for den grønne omstilling

Q8 vil være klimaneutrale i 2030

Venstre vil pille logo og flotte farver af smøger

Socialdemokrater vil hæve cigaretpriser til 60 kroner

Burger King lancerer helt ny type kødfri burger i Sverige

22 Jamie Oliver-restauranter lukker - 1000 stillinger ryger

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Indstilling til Danish Retail Award 2019

Nye lovkrav i Polen

Deltag i matchmaking til DanFish International 2019

Jeannett vender tilbage til Fagerhult

Tid til at stoppe wardrobing

Mange nye HR-funktioner med seneste Dynamics 365 for Talent - Måske du allerede har adgang

Stabelgitter - smuk og effektiv tyverisikring

Ubro SystemPac introducerer en ny biobaseret strækfilm

Interesseret i materialeteknologi? Og testfaciliteter?

Kvalitetes emballage til billige priser

Teknologi og innovation på folkemødet

Medlem af GS1Trade Sync? Få en komplet billedpakke med marketing- og planogramfotos for kun 100 kr

Dansk Energirådgivning deltager i innovative energioptimeringsprojekter i samarbejde med DAMRC

Holdbar emballageløsning til Eplehuset

Krydderier bliver til fjernvarme

Flotte displays i naturmaterialer

Miljø og kvalitet er i højsædet hos Filippa K

Opgør med hypen: Det her er blockchain

Kvalitet og smag frem for alt

Tid til at tænke leasing

Forbo præsenterer CO2 neutralt linoleum til møbler

Acne Studios' kamp for miljøet med miljøvenlig emballage

Fremtidens ruteoptimering til nutidens flåder

Medlemsdag i Odense for alle GS1 medlemmer

Nye efterårshold på Ejerlederuddannelsen

Send til en kollega

0.158