23948sdkhjf

Lego topper listen for godt omdømme - igen

Lego topper igen i år YouGov BrandIndex' liste over varemærker, som danskerne ville være mest stolte over at arbejde for med en omdømme-score på 47,1.

I målingen fra 2018, var der også Lego, der lå øverst. 

Bang og Olufsen indtager andenpladsen med en omdømme-score på 38,0, mens Mercedes-Benz snupper tredjepladsen med en score på 35,8.

Hver dag interviewer YouGov BrandIndex personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.

En af parametrene er omdømme, som måler, i hvilken grad danskerne ville være stolte eller flove over at arbejde for et varemærke, og det er denne liste, som Lego ligger øverst på igen. 

Det skriver analysebureauet Yougov i en pressemeddelelse.

Sådan er undersøgelsen lavet

  • BrandIndex er en daglig tracking af danskernes opfattelse af 430 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.
  • Omdømme-scoren beregnes ved, at man spørger, hvilke varemærker man ville være stolt af at arbejde for, og hvilke man ville være flov over at arbejde for. Netscoren beregnes som positive minus negative tilkendegivelser fra 1. april 2018 til 31. marts 2019.
  • Oversigten over varemærkerne med den største stigning i omdømme-score viser de varemærker, der har de største stigninger i omdømme-score fra 1. april 2018 til 31. marts 2019 sammenlignet med samme periode året før.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.122