23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Netto satser stort på nye plante-fødevarer

Dagligvarekæden Netto er med lanceringen af en stor serie plantebaserede fødevarer for alvor hoppet på den veganer-/vegetar-/flexitarvogn, der buldrer gennem forbrugernes indkøbsvaner.

Private label-serien med navnet Spir består i første omgang af 19 produkter, og der er udsigt til flere, oplyser Netto.

- Spir er et plantebaseret alternativ til almindelige fødevarer, der blandt andet indeholder hverdagsfavoritter som plantedrikke, is, pålæg og pizza. Med Spir vil Netto gøre det nemmere for danskere at følge tendensen og reducere forbruget af kød og animalske produkter, konstaterer kæden i en pressemeddelelse.

Produktserien indeholder også plantealternativer til smøreost, revet ost og ost i skiver.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11