23948sdkhjf

Kædedirektør for byggecentre: Vi har også rådgivning på hylderne

| Af Klaus Tøttrup | Tip redaktionen om en historie

- Helt centralt for vores plads i værdikæden er evnen til at lytte og gå i dialog med kunderne, siger Stark-direktør Britta Stenholt

- Det er ikke sikkert, at du som håndværksmester eller entreprenør tænker så meget over alle de overvejelser dit byggecenter gør sig i forhold til at opfylde dine behov. Og fastholde dig og din virksomhed som kunde.

Og, hvor svært kan det egentlig være, kan man spørge sig selv. Byggecentret skal jo sådan set bare have nogle varer på lager og nogle lastbiler til at bringe varerne frem. Og så et par folk til at tage telefonerne, tjekke onlinebestillingerne eller tage imod ordren i byggecentret, når håndværkerne kommer forbi. Måske skal de have lidt rådgivning med i købet.

Læs også: Ny direktør hos Stark i Lemvig

Stark har indført
omfattende videndeling

kundeservice Fyraftensmøder, produktpræsentationer og seminarer med fokus på blandt andet bæredygtighed og byggeregler er blandt de tiltag som Stark tilbyder kunderne:

– De fleste af disse møder er godt besøgt. Dels fordi håndværkerne gerne vil øge deres viden og kompetencer, men også fordi det sker i trygge rammer i det lokale Stark byggecenter, siger adm. direktør Britta Stenholt.

Seneste tiltag er et pilot-projekt, hvor håndværkerne i tre af landets Stark forretninger kan låne mødelokaler, når et projekt skal løbes i gang med kunderne eller gøre status. Tiltaget findes i første omgang i Sønderborg, Risskov og Skanderborg, og bliver det en succes, vil Stark se nærmere på om det kan rulles ud i hele landet.

Idéen med mødelokalerne opstod, fordi mange håndværkere allerede sender kunderne forbi for at kigge på materialer. Nu vil Stark undersøge om muligheden for at holde møderne giver mere værdi for håndværkerne og deres kunder.

Og så skal varerne naturligvis kunne købes til konkurrencedygtige priser i de ønskede mængder, i den rette kvalitet og leveres på rette tid og sted.

Hvis du ser dit byggecenter på den måde, så er det ikke helt tilfældigt. Hos Stark er det selve kernen i ydelsen.

- Det skal være let og enkelt at handle hos os. Håndværkerne skal ikke bruge unødig tid på at lede forgæves efter de rigtige varer eller vente på at få kompetent rådgivning. Det er vores opgave at sørge for, at den del af håndværkernes forretning kører så optimalt som muligt, siger adm. direktør i Stark, Britta K. Stenholt, og tilføjer, at den plads, som Stark udfylder i værdikæden naturligvis skal skabe reel værdi for kunderne. Og selvom det handler om pris, så handler det i lige så høj grad om service og rådgivning i øjenhøjde med håndværkerne.

- Vi skal nemlig som byggecenter-kæde kunne meget andet end blot at købe stort ind og bryde det op i mindre portioner, fremhæver Starks adm. direktør.

Dynamisk dialog
Britta Stenholt lægger ikke skjul på, at Stark især har målrettet fokus på de små og mellemstore håndværksvirksomheder. Og hun erkende, at man skal lægge sig i selen og gøre sig fortjent til at få kundernes loyalitet.

Læs også: Stark bygger videre på succes i Årslev

- Kernen i vores ydelse består af flere elementer. Vi skal have mange produkter tilgængeligt hurtigt, vi skal yde professionel rådgivning og vi skal have et effektivt ordre- og faktureringssystem, så vi skaber overblik for håndværkerne. Og samtidig skal vi yde den nødvendige kredit.

Men helt centralt for vores plads i værdikæden er evnen til at lytte til kunderne og gå i dialog med dem for at sikre, at vores ydelse hele tiden matcher deres behov, understreger Britta Stenholt og tilføjer, at de personlige relationer mellem håndværkerne og medarbejderne i byggecentrene er afgørende for, at der er dynamik i dialogen.

Stark har naturligvis også interne målinger af blandt andet leveringssikkerhed og -præcision og kundetilfreds. Om man deler gerne resultaterne med kunderne. Dokumentation er noget man sætter pris på i byggeriet.

- Det er med til at holde os skarpe og det sikrer, at vi kan optimere vores ydelser. Det handler om at gøre det lettere og nemmere for håndværkerne. De har rigeligt at se til i det daglige med stadig mere krævende bygherrer, stramme rammevilkår og hård konkurrence. Det skal de kunne koncentrere sig om og de skal føle sig trygge ved at handle med os. Og det skal være uden bøvl, siger Britta Stenholt.

Også fokus på maskin-udlejning

Stark har sat fuldt trykt på udlejningsindsatsen til de små og mellemstore virksomheder.

Målet er at udleje alt, hvad kernekunderne efterspørger af lifte, gravemaskiner og håndværktøj. Og der er ekstra fokus på løfteredskaber til for eksempel vinduer og gipsplader.

Der er efterhånden mange hjælpeværktøjer til det hårdeste af dagligdagens arbejde med tunge løft og vrid og her ser Stark en mulighed for at øge tilgængeligheden.

Mere om: Stark
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Forbrugerombudsmand anmelder e-cigaretfirma til politiet

Ilva og Idemøbler i bunkebryllup

Indehaver gennem 15 år sælger sin forretning

Magasin fordobler websalget i Aalborg

Møbelkæde vender millionunderskud til overskud

Filialchef i Bygma får endnu en hat

Nyhedsbrev

Søstrene Grene går ind i Finland

1

Netto anker kopisag

Anne Black kan se frem til endnu en tur i retten for at bevise, at Netto og Ronald kopierede hendes keramik. "Tæt på at være chikane," siger fagforeningsformand.

Iværksætter-kvartet firdobler overskuddet

Daells Bolighus ramt af brand og vandskade

Menu i røde tal efter ejerskifte

Bolia går grønt med Porche-læder

Outlet-ejer har tabt en million efter brand

Nu bliver 30 landechefer også chefer for bæredygtighed

Hver sjette danske møbel- og beklædningsvirksomhed har været udsat for piratkopiering

Aggressiv produktlancering gav pote

Ikea laver guide til junglen af grønne materialer

Danskerne køber mere brugt: Her er de populære varer

Forbrugerombudsmand: Power skal betale spam-bøde

Endnu en direktør udnævnt i Bygma

Avis: Lego-familiens pengetank vil tilbagekøbe Legoland

Fra pop-up til flagskib

Lego-familiens pengetank byder milliarder på Legolands ejer

Bygma henter ny direktør udefra

Ny salgschef har baggrund som sælger og UEFA-træner

Ny Jysk-formand vil tættere på Actona

De første butikker er klar med julepynt

Nu er det slut med gratis plasticposer i Flüggers egne butikker

Power på jagt efter 50 nye medarbejdere i Aalborg

Gågadebutik lukker efter blot et halvt år

Nobia tæt på rekorden: Investerer og sælger fra

Jysk åbner første butik i Aserbajdsjan

Sofakompagniet går efter milliarden

Lego kører op mod 50 kopisager om året

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Gratis online lynkursus: Få GS1-128 pallelabels der virker

Hjalte er udlært elektriker hos EL:CON

Skal du på sommerferie i udlandet?

Bor I i et sølvbryllupskvarter?

VINDenergi i rivende vækst

D 14. udgave af EU-China Business and Technology Cooperation Fair i Chengdu og Qingdao

Har du overvejet en SUV som firmabil?

PALOMAT® sidder klar hele ferien

Ny udgivelse: Performanceregnskab for GTS-net 2019 

Succesfuld rekrutteringsvirksomhed udvider ejerkredsen

Tid til ny firmabil?

Pressemeddelelse: Succesfuld rekrutteringsvirksomhed udvider ejerkredsen

Jonna Jensen fejrer 25 års jubilæum hos EL:CON

De nominerede butiks- og varehuschefer er nu fundet.

Omlastestation sparer kommune for ca. 1 mio. kroner årligt

Ole Gregers Jensen fejrer 25 års jubilæum hos EL:CON

Forhandlere søges!

Elastiske fødevaregodkendte PU remme fra Forbo Siegling

Bip-bip Hurra: GS1-stregkoden har fødselsdag

Plastbøtte til mikrobølgeovn kan mindske madspild

Danskerne aner ikke, at de kan få tilskud til at energioptimere boligen

Uge 26 og 27 har vi solstik ☀️

Min Købmand på Godthåbsvej løfter salget med 65%

Expression har designet nogle super smarte fleksible messekit løsninger :)

Nye omlastestationer reducerer restaffaldet med 40-50 procent

Send til en kollega

0.163