23948sdkhjf

Kædedirektør for byggecentre: Vi har også rådgivning på hylderne

| Af Klaus Tøttrup | Tip redaktionen om en historie

- Helt centralt for vores plads i værdikæden er evnen til at lytte og gå i dialog med kunderne, siger Stark-direktør Britta Stenholt

- Det er ikke sikkert, at du som håndværksmester eller entreprenør tænker så meget over alle de overvejelser dit byggecenter gør sig i forhold til at opfylde dine behov. Og fastholde dig og din virksomhed som kunde.

Og, hvor svært kan det egentlig være, kan man spørge sig selv. Byggecentret skal jo sådan set bare have nogle varer på lager og nogle lastbiler til at bringe varerne frem. Og så et par folk til at tage telefonerne, tjekke onlinebestillingerne eller tage imod ordren i byggecentret, når håndværkerne kommer forbi. Måske skal de have lidt rådgivning med i købet.

Læs også: Stark-direktør får en ekstra stjerne på skulderen

Stark har indført
omfattende videndeling

kundeservice Fyraftensmøder, produktpræsentationer og seminarer med fokus på blandt andet bæredygtighed og byggeregler er blandt de tiltag som Stark tilbyder kunderne:

– De fleste af disse møder er godt besøgt. Dels fordi håndværkerne gerne vil øge deres viden og kompetencer, men også fordi det sker i trygge rammer i det lokale Stark byggecenter, siger adm. direktør Britta Stenholt.

Seneste tiltag er et pilot-projekt, hvor håndværkerne i tre af landets Stark forretninger kan låne mødelokaler, når et projekt skal løbes i gang med kunderne eller gøre status. Tiltaget findes i første omgang i Sønderborg, Risskov og Skanderborg, og bliver det en succes, vil Stark se nærmere på om det kan rulles ud i hele landet.

Idéen med mødelokalerne opstod, fordi mange håndværkere allerede sender kunderne forbi for at kigge på materialer. Nu vil Stark undersøge om muligheden for at holde møderne giver mere værdi for håndværkerne og deres kunder.

Og så skal varerne naturligvis kunne købes til konkurrencedygtige priser i de ønskede mængder, i den rette kvalitet og leveres på rette tid og sted.

Hvis du ser dit byggecenter på den måde, så er det ikke helt tilfældigt. Hos Stark er det selve kernen i ydelsen.

- Det skal være let og enkelt at handle hos os. Håndværkerne skal ikke bruge unødig tid på at lede forgæves efter de rigtige varer eller vente på at få kompetent rådgivning. Det er vores opgave at sørge for, at den del af håndværkernes forretning kører så optimalt som muligt, siger adm. direktør i Stark, Britta K. Stenholt, og tilføjer, at den plads, som Stark udfylder i værdikæden naturligvis skal skabe reel værdi for kunderne. Og selvom det handler om pris, så handler det i lige så høj grad om service og rådgivning i øjenhøjde med håndværkerne.

- Vi skal nemlig som byggecenter-kæde kunne meget andet end blot at købe stort ind og bryde det op i mindre portioner, fremhæver Starks adm. direktør.

Dynamisk dialog
Britta Stenholt lægger ikke skjul på, at Stark især har målrettet fokus på de små og mellemstore håndværksvirksomheder. Og hun erkende, at man skal lægge sig i selen og gøre sig fortjent til at få kundernes loyalitet.

Læs også: Top 10: Danmarks største byggecentre

- Kernen i vores ydelse består af flere elementer. Vi skal have mange produkter tilgængeligt hurtigt, vi skal yde professionel rådgivning og vi skal have et effektivt ordre- og faktureringssystem, så vi skaber overblik for håndværkerne. Og samtidig skal vi yde den nødvendige kredit.

Men helt centralt for vores plads i værdikæden er evnen til at lytte til kunderne og gå i dialog med dem for at sikre, at vores ydelse hele tiden matcher deres behov, understreger Britta Stenholt og tilføjer, at de personlige relationer mellem håndværkerne og medarbejderne i byggecentrene er afgørende for, at der er dynamik i dialogen.

Stark har naturligvis også interne målinger af blandt andet leveringssikkerhed og -præcision og kundetilfreds. Om man deler gerne resultaterne med kunderne. Dokumentation er noget man sætter pris på i byggeriet.

- Det er med til at holde os skarpe og det sikrer, at vi kan optimere vores ydelser. Det handler om at gøre det lettere og nemmere for håndværkerne. De har rigeligt at se til i det daglige med stadig mere krævende bygherrer, stramme rammevilkår og hård konkurrence. Det skal de kunne koncentrere sig om og de skal føle sig trygge ved at handle med os. Og det skal være uden bøvl, siger Britta Stenholt.

Også fokus på maskin-udlejning

Stark har sat fuldt trykt på udlejningsindsatsen til de små og mellemstore virksomheder.

Målet er at udleje alt, hvad kernekunderne efterspørger af lifte, gravemaskiner og håndværktøj. Og der er ekstra fokus på løfteredskaber til for eksempel vinduer og gipsplader.

Der er efterhånden mange hjælpeværktøjer til det hårdeste af dagligdagens arbejde med tunge løft og vrid og her ser Stark en mulighed for at øge tilgængeligheden.

Mere om: Stark
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Stark-direktør får en ekstra stjerne på skulderen

23-årig står i spidsen for ny Jem & fix i Hobro

Lukker møbelbutik efter Ilva-køb

Dansk køkkenkæde åbner tredje butik på et år i Norge

Midtjysk møbelbutik i stor udvidelse

Jysk åbner første butik med nyt koncept

Nyhedsbrev

Ilva-butik tilbage på oprindelige hænder

Silvans vending koster dyrt – låner tocifret millionbeløb

Han skal styre BoConcept for en stund

Byggemarked i Hjørring lukker: Det er ikke rentabelt

94-årig nægter at opgive sin butik på trods af sygdom og overfald

Et langvarigt sygdomsforløb og et overfald har ikke kunnet sætte en stopper for 94-årige Anna Larsen. Hun passer fast sin antikbutik i Kippervig.

Irland og Belgien giver Jysk pladsmangel i Uldum

Handlen er på plads: 5000 nye medarbejdere til Stark

Matas er højdespringer på popularitetsliste blandt de unge

Rema 1000 er kæden med den bedste "word of mouth"-placering blandt unge mellem 18 og 34.

Muuto får plads i dansk top-1000

Fra 0 til 13 butikker på tre år: Nu er Kids Coolshop den største legetøjskæde på Fyn

Et dusin nøglemedarbejdere har forladt Silvan efter direktørskifte

Lars Larsen får vej opkaldt efter sig i Nordjylland

Centervej i Gatten omdøbes til Lars Larsens Vej, efter at Jysk-stifteren for syv uger siden døde.

Spritnyt byggevarehus slår dørene op

Sverige har bygget verdens første genbrugsshoppingcenter

Det er vigtigt, at butikkerne ikke ligner klassiske genbrugsbutikker, siger centerchef.

Ny direktør skrotter pyntepude-strategi i Silvan

Topchef i Silvan tager opgør med forgængerens strategi

I dag overdrages Optimera til Davidsens Tømmerhandel

Konkurrencemyndighederne har nu godkendt salget af byggemarkedskæden Optimera.

Brand hos Multiform: Det har været rigtig tæt på

Byggekæde holder på ung arbejdskraft med personlige mentorer

Medie: Silvan fyrer topchef efter 60 dage

Garant-butik lukket med øjeblikkelig virkning

El-center får kædefordel

Bolighus lukker: Et år efter salg bliver lejemålet ophævet

20-årig er fjerde generation i møbelvirksomhed

Møblér-forretning fejrer 110-års jubilæum

Dårligt nyt: Juletræspriser for i år presser producenterne

Generationsskifte i Invita Odense

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Deltag i konferencen ‘Reliability strategy and tools’

Find den rigtige balance i din jobsøgning

Har du styr på dit GTIN-varenummer?

Bliv klar til Halloween med gratis skabeloner fra Avery!

VKST i front for landbrugets CO2 kamp med nyt solcelleanlæg

Formiddagsevent:Effektiv samhandel ml. kunder & leverandører

UT 20U-14 Fstr/Fbrc Sort/Blp

Støb fundamentet for succes med en tryg, planlagt overgang fra projekt til drift

PALOMAT® 5 – stabling og nedstabling af 1-5 paller

Papkasser i alle størrelser

Resultatorienterede og værdiskabende løsninger i pakkeriet

Den industrielle kontor pendel

Spar mange penge på CTcoin bonruller

Gaveindpakning: 3 gode råd kædekontoret bør overveje

Se videoen og se hvordan du nemt undgår tyveri

UDSALG: PALOMAT® 5 til stabling og nedstabling af 1-5 paller

BRUG FOR AT BLIVE VÆRDSAT? - bliv kunde hos os

Tre ting du skal overveje, når du skifter til solceller

Emballagekatalog til julen 2019 – den bæredygtige jul

BRØNDSHOLM´S EFTERÅR/VINTER brochure for 2019 er på gaden

Gerflor Acoustic Plus 19 dB. Forbedret produkt - større fleksibilitet

Synlighed - Synlighed - Synlighed

Bedside-scanning kræver kulturændring

Oprydningssalg. Gadeskilte med stor rabat.

Danish Retail Award 2019

Send til en kollega

0.209