23948sdkhjf

Bonusregn til medlemsbutikker

Kædecentret In2House har kunnet udbetale og overføre 11 mio. kr. til deres medlemsbutikker i 2018. In2House rummer butikkerne Møblér og Danbo samt en række butikker uden kædeprofil.

Læs også: Gik i protest: Sjællandske bolighuse smutter til konkurrenten

In2House eksisterer som alternativ til kapitalkæderne, hvor de har fokus på det lokale samarbejde. Og dette samarbejde har vist sig som frugtbart for medlemsbutikkerne, der nu igen kan inkassere bonus. Sidste år udbetalte In2House 9 mio. kr.

Bestyrelsesformand i In2House, Mikael Kold, siger, at deres fornemste opgave er, at butikkerne har glæde af kædesamarbejdet. De arbejder for at styrke den lokale tilstedeværelse og sikre, at sortimentet passer til den enkelte butik.

- Vi tror ikke på den meget stærke centralisering, hvor alle beslutninger tages på et kædekontor og butikkerne blot er sælgere. Vi tror på at involvere den enkelte butik, det skaber engagement, siger Mikael Kold, bestyrelsesformand i In2House. 

Fra analog til digital
Kæden kunne fremvise et konsolideret regnskab, der viste et overskud på 5 % på EBITDA-niveau. Deres bunlinje er faldet til 2,6 mio. kr. mod 4,3 mio. året før. Det fremgår af deres årsrapport, at det er et mindre fald end forventet, da det skyldes nye aktiviteter og indsatsområder. 

Ifølge bestyrelsesformand Mikael Kold har de blandt andet brugt resurser på at overgå fra analog til digital markedsføring. Han påpeger, at der ikke er tale om, at alt fokus skal lægges på nettet.

- Det er for mig en forsimpling at tro, at digital tilstedeværelse er lig med nethandel. Kunden, der vil købe en sofa, har mange overvejelse inden, og det er ikke kun at se den på nettet. Langt de fleste forbrugere køber i den fysiske butik. Men næsten alle forbrugere er på et tidspunkt i deres købsproces på nettet for at søge inspiration, så der skal vi også være, siger Mikael Kold.

Rødovre og Lille Torv
Han siger, at det handler om at have fingeren på pulsen i forhold til, hvad der sker i de enkelte områder, hvor butikkerne ligger, og at de har brugt kræfter på at optimere deres sortiment, så de kan tilbyde de varer, der passer til forbrugeren. 

- Vi skal tilbyde det rigtige på det rigtige tidspunkt. Det er ikke det samme, der sælger i hovedgaden i Rødovre og på Lille Torv i Aarhus, siger han.  

De vil fortsat arbejde på at styrke samarbejdet mellem kæde og leverandør og Mikael Kold tror på, at det er vejen til at få succes i en presset branche.

Der forventes ligeledes en mindre overskud i 2019, da de ønsker at fortsætte med at investere og øge den markedsføring, der skal få dem endnu bedre etableret i markedet.

Mere om: In2House
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Efter Dyne-Larsens død: Møbel-leverandør flager på halvt

Formland: Gæster møder talstærkt op trods trange tider

Chef ved et tilfælde: Langer 400 plankeborde over disken om måneden

Ikea er blandt verdens mest populære brands

Techgiganter dominerer den globale liste. I Danmark vinder Rema 1000 igen imagekapløbet blandt supermarkederne.

Chefredaktør: Lars Larsen drev virksomhed på følelser

Ved at drive virksomhed på følelser og rose den danske model vandt han ifølge Niels Lunde sympati blandt folk.

Ikea klar med største tiltag siden børnemøblerne

Nyhedsbrev

Byggecentrene: Absurd påstand om højere priser

3

Lars Larsen er sovet stille ind

Formland er åbnet for 71. gang: Tema afspejler tiden

Aftale-ekspert: Håndværkere betaler overpriser i byggecentrene

Nyt showroom i Aarhus Havn vil aktivere sanserne

To kæder er blevet til én: Nu åbner bolighus under nyt navn

Flying Tiger lukker butikken i Middelfart

Kontormøbel-forhandler: 450 pct. fremgang siden 2011

Udvider efter vækstår - sjællandske tømmerhandler får ny topchef

Ny butiksejer i Designa: - En fantastisk start

Ikea samarbejder med dronning om boliger til demente

Sofakompagniet ændrer navn: Skal målrette satsning på det internationale marked

Han er ny filialchef i Bygma

BoConcept vinder international franchisepris

Kolon bygger sig ind i hotel og konceptbutik

1

Nu åbner Søstrene Grene en webshop

- For os handler det om at imødekomme vores kunder, og den udvikling vi ser i samfundet, fortæller CEO Mikkel Grene.

Ny møbelhandler: En butik for folk, der vil have noget, der stritter lidt ud

Nye medlemmer af bestyrelsen til Flügger Group

Forbrugerombudsmand anmelder e-cigaretfirma til politiet

Magasin fordobler websalget i Aalborg

Filialchef i Bygma får endnu en hat

Søstrene Grene går ind i Finland

Daells Bolighus ramt af brand og vandskade

Danskerne køber mere brugt: Her er de populære varer

Avis: Lego-familiens pengetank vil tilbagekøbe Legoland

Ny salgschef har baggrund som sælger og UEFA-træner

Ny Jysk-formand vil tættere på Actona

De første butikker er klar med julepynt

Se alle Medlemmernes egne nyheder

EL:CON indgår serviceaftale med Fitness World på landsplan

Startkit til din messestand

Bliver selvscanning en succes?

Den rigtige brik passer ikke altid i puslespillet

Grønt og ansvarligt indkøb og levetidsforlængelse af IT

Expression har designet nogle super smarte fleksible messekit løsninger til din næste stand :)

Skal dit næste forretningseventyr være i USA?

Åbning af nyt pålidelighedslab i Aarhus

Skal du på messe?

Miljøvenlig og økonomisk emballageløsning

Navneskilte til professionel brug i din butik

Skal din virksomhed være mere innovativ?

Skyd genvej med nyt online Design Studio

Nye kasseleverandører integrerer til kontant terminalen - CashDro.

High tech-tekstil ændrer hverdagen på danske arbejdspladser

Anders er udlært elektriker med topkarakterer

Danskerne overser effektive muligheder for energioptimering

Morten er udlært elektriker hos EL:CON i Aarhus

Casper er udlært elektriker hos EL:CON – og han er også EUX-student

Efterårets messer er allerede i gang – er du?

Gratis GS1 online basiskursus

Gratis online lynkursus: Få GS1-128 pallelabels der virker

Hjalte er udlært elektriker hos EL:CON

Skal du på sommerferie i udlandet?

Bor I i et sølvbryllupskvarter?

Send til en kollega

0.164