23948sdkhjf

7-Eleven Danmark kåret som verdens bedste convenience-koncept

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Den danske del af 7-Elevens globale kæde er blevet kåret som verdens bedste convenience-koncept.

Juryen hos den internationale brancheorganisation for convenience-industrien, NACS, kårede i sidste uge Reitan Convenience Denmark A/S, selskabet bag 7-Eleven i Danmark, som vinder af ”NACS International Convenience Retailer of the Year Award 2019”.

Læs også: DSB-passagerer kan igen købe kaffe og rundstykker i togene

Reitan vandt prisen foran fem andre convenience-koncepter fra hele verden. 

- Vi er stolte og ydmyge over denne kæmpe anerkendelse. Der er altså lang vej fra, at vi synes, vi gør det rigtige hver dag og så til at vinde prisen som verdens bedste convenience koncept, lyder det fra Jesper Østergaard, administrerende direktør i Reitan Convenience Denmark, i en pressemeddelelse. 

Udfordret af ny lukkelov og digitalisering
7-Eleven Danmark blev mærkbart udfordret, da liberaliseringen af lukkeloven trådte i kraft 1. oktober 2012, og siden har digitaliseringen flyttet billetsalg og avis- og magasin-salg væk fra den fysiske butik.

De store forandringer på markedet førte til, at 7-Eleven omlagde strategien til målrettet at satse på at blive en madbutik i et kioskunivers med ’quality convenience’, og hvor omdrejningspunktet sidenhen har været mad, bageri og varme og kolde drikke.

Læs også: Ølsucces nu i gang med at erobre læskedrikkemarkedet

- Vi har troet på projektet hele vejen igennem. At vi skulle flytte os fra at være en traditionel convenience butik til at være en destination for sundere mad- og drikkealternativer til folk på farten. Vores nøgletal beviser, at vi har den rigtige strategi, nemlig vækst på antal kunder pr. dag pr. butik, på omsætning og på lønsomhed, forklarer Jesper Østergaard.

- Jeg er dybt taknemmelig for samarbejdet med vores enormt dedikerede og passionerede købmænd i hele kæden og for det store engagement fra alle på vores servicekontor. Uden dette commitment ville vi ikke have den succes, vi har i dag, siger han. 

Dansk forbillede
Kæden er nu lykkedes med sin transformation og er derfor blevet et internt forbillede i den gigantiske 7-Eleven kæde, der på verdensplan tæller mere 70.000 butikker.

Flere gange årligt modtager den danske organisation besøg af kolleger fra hele verden, der vil se, hvad det er 7-Eleven Danmark gør rigtigt, siden kæden for tre år siden vendte udviklingen til fremgang – og nu altså er kåret som verdens bedste convenience koncept.

Mere om: 7-Eleven | convenience | NACS
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Jysk kæde åbner første butik på Sjælland

Pizzakæde vil åbne 50 nye steder

Årets første danske kartofler i butikkerne i morgen

Købmænd spiller ud med lovpakke mod butikstyveri og hæleri

Torsdag debatterer Folketinget øget indsats mod butikstyveri og hæleri.

Coop vil hjælpe grønne fødevareproducenter

Arla sælger mere: Brandede produkter trækker væksten

Nyhedsbrev

Juicefirma-stifter blev bortvist efter »fundamentale fejl«

Stadeholdere kritiserer ledelsen i Boltens Food Court: "Amatøragtige, inkompetente og manipulerende"

1

Fiskehandlere må trods bøder og krav selv løse bøvlede EU-regler

Award-klar: Her er årets innovative ildsjæle i fødevarebranchen

Ny indkøbsdirektør til Lidl Danmark

Restaurant i København mister sin michelinstjerne efter 23 år

Irma begynder at dyrke krydderurter i 35 butikker

Københavnerne vilde med krydderurter dyrket i butikken.

Alchemist brager ind med to Michelinstjerner

Musik er en pengemaskine for supermarkeder

Netto satser på musik i alle renoverede butikker.

Danske madoplevelser skal tiltrække flere tyske turister

En stigende andel af turisterne kommer til Danmark for madoplevelsernes skyld.

Valentinsblomsterne fik selskab af chokolade i år

Interflora melder om mersalg i forbindelse med salget af årets valentinsblomster.

Dansker vil sætte sig på det globale marked for plantebaseret "kød"

Michelin-restauranters bundlinjer på markant optur

Sukkerfri sodavand er på hastig fremmarch

Danskerne dropper kassekøen

I løbet af de seneste to måneder er antallet af danskere, der selv scanner deres varer i supermarkedet steget med 35 procent

To Løver sætter tænderne i succesrig online-slagter

Mattels overskud overrasker trods juleproblemer for Barbie

Hanegal forventer voldsom kødfri fremgang

Coop-ordre har sat fut under fiskefabrik

Randers Street Food åbner med kæmpeshow

Bryggeri klar med en anti-voldtægts-øl

DSB-passagerer kan igen købe kaffe og rundstykker i togene

Lokal slagter lander aftale med Coop

Skyhøj kakaoskat: Producenter ånder lettet op

Bryggeriet Åben spinder guld på øl-kåring

Nu sælger kød-kæde overskuddet fra alle restauranterne

Randers Street Food forsinket igen

Asiatiske markeder løfter Carlsbergs ølsalg

Alle Legos klodser skal være grønne inden for ti år

Tusinder ville have billige Kims-produkter på åbningsdag

Se alle Medlemmernes egne nyheder

US Energy Export 2020 i USA

Forvirring omkring korrekt brandgodkendelse

Få plads til flere varer med fødevaregodkendte reoler.

Overvejer du at lave en Laudrup?

Flådestyring TTC: Tacho Tracking Canbus

Thorsman arbejdslampe vinder guld

SMART 2020 i Shanghai

Ny type papirbægre skal erstatte plastik til mælkeprodukter

Minibox - et nyt design

Hør mere om EU'S støttepuljer

Sæt pris på dine produkter med prismærkepistoler fra METO

Prøv den nye energiberegner fra ASSA ABLOY

Moderne og tidsrigtigt butiks/bagerikoncept på vej til DK

JEROS på Euroshop 2020

Opnå en 100% automatiseret og fuldt integreret forretning

Checkpoint Systems på EuroShop 2020

Spansk virksomhed søger produktion af solcelle-system

Partner til multimedieudstyr søges

Økologi på fremmarch hos Kryta

Vind i den fysiske butik!

Produktnyhed fra PALOMAT®

Kræver dine kunder, at du kan understøtte Cross Docking?

Mangler din sliddele-forretning produktion?

Skal du på messe?

Hvordan skabes international vækst igennem franchising?

Send til en kollega

0.156