23948sdkhjf

Unge brokker sig mere efter en dårlig købsoplevelse

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Unge i aldersgruppen 18-25 er mere tilbøjelige end de ældre til at påvirke andre, hvis de har haft en dårlig oplevelse i en fysisk butik eller online.

En ny rapport viser, at 61 pct. af de unge forbrugere i aldersgruppen 18-25 år er mere tilbøjelige end ældre forbrugere over 66 år til aktivt at forsøge at påvirke deres venner og familie efter en dårlig købsoplevelse.

Læs også: Virksomheder aner ikke hvad de skal gøre ved forbruger-ratings

Det viser en undersøgelse fra Valitor, der har undersøgt forbrugeres oplevelse før, under og efter et køb i en butik eller online. 40 pct. af forbrugere advarer aktivt andre, hvis de har haft en dårlig oplevelse.

- Selvom de unge ikke har den samme købekraft som den ældre generation, så er der ingen danske retailere, der har råd til at ignorere dem. Vores undersøgelse viser, at unge oftere går til tasterne for aktivt at påvirke folk i deres omgangskreds, hvis en butikikke leverer den købsoplevelse, de forventer - og det gælder både før, under og efter et køb af et produkt eller en service, siger Bettina Thorkelin, nordisk salgsdirektør hos Valitor, i en pressemeddelelse. 

Ifølge undersøgelsen føler generation Z-køberne sig i gennemsnit 50 pct. mere skuffede over oplevelsen hos retailere end de adspurgte over 66 år. Desuden er det 30 pct. mindre sandsynligt, at de unge nyder købsoplevelsen.

Ifølge Bettina Thorkelin er nøglen til at sikre en god købsoplevelse danskernes betalingsdata, da det fortæller noget afgørende om folks præferencer.

Læs også: Tilbudt penge for at fjerne dårlig pizza-anmeldelse

Det gælder både unge og ældre generationer.

- Betalingsdata er ofte forskellen på en god og en dårlig kundeoplevelse. Ved at samle brugernes data fra alle tidligere køb kan butikkerne få et præcist billede af, hvad hver enkelt forbruger køber, hvor ofte varer refunderes og hvilke betalingsmetoder, derforetrækkes. Så næste gang forbrugeren skal betale for din service eller produkt, møder personen noget velkendt og trygt, forklarer Bettina Thorkelin fra Valitor.

I forhold til den unge generation er det ekstra vigtigt at være på forkant, da de ikke nødvendigvis er bundet af en klassisk betalingsmetode som fx Dankortet eller kontanter.

- Der sker en hastig udvikling inden for nye betalingsteknologier - og selv aktører som Facebook taler om at få betalinger integreret i deres platform, ligesom man ser det i Asien med WeChat. Så butikkerne skal være opmærksomme og sørge for, at de ikke misseren del af deres salg, fordi en del af deres kunder pludselig foretrækker en ny digital løsning, butikken ikke selv har opdaget, siger Bettina Thorkelin.

Mere om: anmeldelser
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Norsk møbelkæde gør sit indtog i Danmark

ReBuyBaby er flyttet i nye lokaler i Aalborg

Styrelse kræver skadeligt slimlegetøj tilbagekaldt

Stoffet bor bruges til konservering og at give en slimet konsistens. Det kan måske skade forplantningsevnen

Mistænkelige ejerforhold: Kendte caféer lukket ned af Fødevarestyrelsen

Supermarkeder sælger mindre af stor klimasynder

Forbrugerombudsmand anmelder e-cigaretfirma til politiet

Nyhedsbrev

Dansk Erhverv: Afskaffelse af IVSer betyder færre nye virksomheder

Erhvervskunder i fokus for ekspanderende vinhandler

Ilva og Idemøbler i bunkebryllup

Fødevare mistænkes for at stå bag sjælden type salmonella

Største overskud nogensinde hos Biltema

Coop skyder en milliard i 500 butikker

Sportmaster lukker seks butikker

Borgerfinansierede købmænd vinder frem i landsbyerne

Bertoni åbner outlet med tilknyttet skrædder i Ringsted

Stopper ikke ved robot-teknologi: Bygger drive-in-apotek  

Indehaver gennem 15 år sælger sin forretning

Ny købmand i Rema 1000 i Frederikshavn

Udrensning i B&O’s butiksnetværk

Coop går over til flergangsplast

Ilse Jacobsen får millionunderskud efter vanskeligt år

Lokalbrugs genopstår med 99 pct. sandsynlighed

B&O's overskud tager stort dyk efter svært år

Det seneste år har været skuffende for Bang & Olufsen, der må se overskuddet falde 77 procent

Only åbner deres første danske outlet

30 Coop-butikker får solceller

Magasin fordobler websalget i Aalborg

Meny gemmer tobakken væk

Filialchef i Bygma får endnu en hat

Søstrene Grene går ind i Finland

Ny Netto åbner i Thisted

Medie: Nets vil sælge Betalingsservice

Nye tal: Anti-age produkter til mænd storhitter

Daells Bolighus ramt af brand og vandskade

Næsten hver anden elev i 9. klasse i København har prøvet e-cigaretter

Ægtepar: Derfor solgte vi vores sodavandssucces

To teenagere sigtet for at sætte ild til børnehave og butik

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Gratis GS1 online basiskursus

Gratis online lynkursus: Få GS1-128 pallelabels der virker

Hjalte er udlært elektriker hos EL:CON

Skal du på sommerferie i udlandet?

Bor I i et sølvbryllupskvarter?

VINDenergi i rivende vækst

D 14. udgave af EU-China Business and Technology Cooperation Fair i Chengdu og Qingdao

Har du overvejet en SUV som firmabil?

PALOMAT® sidder klar hele ferien

Ny udgivelse: Performanceregnskab for GTS-net 2019 

Succesfuld rekrutteringsvirksomhed udvider ejerkredsen

Tid til ny firmabil?

Pressemeddelelse: Succesfuld rekrutteringsvirksomhed udvider ejerkredsen

Jonna Jensen fejrer 25 års jubilæum hos EL:CON

De nominerede butiks- og varehuschefer er nu fundet.

Omlastestation sparer kommune for ca. 1 mio. kroner årligt

Ole Gregers Jensen fejrer 25 års jubilæum hos EL:CON

Forhandlere søges!

Elastiske fødevaregodkendte PU remme fra Forbo Siegling

Bip-bip Hurra: GS1-stregkoden har fødselsdag

Plastbøtte til mikrobølgeovn kan mindske madspild

Danskerne aner ikke, at de kan få tilskud til at energioptimere boligen

Uge 26 og 27 har vi solstik ☀️

Min Købmand på Godthåbsvej løfter salget med 65%

Expression har designet nogle super smarte fleksible messekit løsninger :)

Send til en kollega

0.156