23948sdkhjf

Unge brokker sig mere efter en dårlig købsoplevelse

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Unge i aldersgruppen 18-25 er mere tilbøjelige end de ældre til at påvirke andre, hvis de har haft en dårlig oplevelse i en fysisk butik eller online.

En ny rapport viser, at 61 pct. af de unge forbrugere i aldersgruppen 18-25 år er mere tilbøjelige end ældre forbrugere over 66 år til aktivt at forsøge at påvirke deres venner og familie efter en dårlig købsoplevelse.

Læs også: Trustpilot: Vores anmeldelser er ikke misvisende

Det viser en undersøgelse fra Valitor, der har undersøgt forbrugeres oplevelse før, under og efter et køb i en butik eller online. 40 pct. af forbrugere advarer aktivt andre, hvis de har haft en dårlig oplevelse.

- Selvom de unge ikke har den samme købekraft som den ældre generation, så er der ingen danske retailere, der har råd til at ignorere dem. Vores undersøgelse viser, at unge oftere går til tasterne for aktivt at påvirke folk i deres omgangskreds, hvis en butikikke leverer den købsoplevelse, de forventer - og det gælder både før, under og efter et køb af et produkt eller en service, siger Bettina Thorkelin, nordisk salgsdirektør hos Valitor, i en pressemeddelelse. 

Ifølge undersøgelsen føler generation Z-køberne sig i gennemsnit 50 pct. mere skuffede over oplevelsen hos retailere end de adspurgte over 66 år. Desuden er det 30 pct. mindre sandsynligt, at de unge nyder købsoplevelsen.

Ifølge Bettina Thorkelin er nøglen til at sikre en god købsoplevelse danskernes betalingsdata, da det fortæller noget afgørende om folks præferencer.

Læs også: Virksomheder aner ikke hvad de skal gøre ved forbruger-ratings

Det gælder både unge og ældre generationer.

- Betalingsdata er ofte forskellen på en god og en dårlig kundeoplevelse. Ved at samle brugernes data fra alle tidligere køb kan butikkerne få et præcist billede af, hvad hver enkelt forbruger køber, hvor ofte varer refunderes og hvilke betalingsmetoder, derforetrækkes. Så næste gang forbrugeren skal betale for din service eller produkt, møder personen noget velkendt og trygt, forklarer Bettina Thorkelin fra Valitor.

I forhold til den unge generation er det ekstra vigtigt at være på forkant, da de ikke nødvendigvis er bundet af en klassisk betalingsmetode som fx Dankortet eller kontanter.

- Der sker en hastig udvikling inden for nye betalingsteknologier - og selv aktører som Facebook taler om at få betalinger integreret i deres platform, ligesom man ser det i Asien med WeChat. Så butikkerne skal være opmærksomme og sørge for, at de ikke misseren del af deres salg, fordi en del af deres kunder pludselig foretrækker en ny digital løsning, butikken ikke selv har opdaget, siger Bettina Thorkelin.

Mere om: anmeldelser
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Ny indkøbsdirektør til Lidl Danmark

Salling forhindrer nybyggeri i at tage udsigten fra Salling Rooftop

Aarhus Kommune ændrer planer for byggeri i midtbyen.

Irma begynder at dyrke krydderurter i 35 butikker

Københavnerne vilde med krydderurter dyrket i butikken.

Restaurant i København mister sin michelinstjerne efter 23 år

Fra rester til flagskibsbutikker: Carl Hansen & Søn i nyt samarbejde

Alchemist brager ind med to Michelinstjerner

Nyhedsbrev

Bilsælger får bøde på 838.000 i sag om kontante betalinger

Østjysk bilsælger, der var tiltalt var at modtage kontante betalinger for 40 millioner kroner, er idømt bøde.

Amazon-ejer vil bekæmpe klimaforandringer med milliarder

Byggemarked bygger nyt: Det bliver lidt nemmere at være kunde

Biva-bygninger koster stifter dyrt

Fortsat fremgang hos Nobia

Musik er en pengemaskine for supermarkeder

Netto satser på musik i alle renoverede butikker.

Hver femte lønmodtager skifter job hvert år

Valentinsblomsterne fik selskab af chokolade i år

Interflora melder om mersalg i forbindelse med salget af årets valentinsblomster.

HK Handel og Dansk Erhverv forlader forhandlingslokalet uden aftale for 150.000 butiksansatte

Efter lange forhandlinger i weekenden er det ikke lykkedes HK Handel og Dansk Erhverv Arbejdsgiver at nå frem til et resultat.

Fredag åbnede Biva: Få et kig indenfor

Dansker vil sætte sig på det globale marked for plantebaseret "kød"

Danske madoplevelser skal tiltrække flere tyske turister

En stigende andel af turisterne kommer til Danmark for madoplevelsernes skyld.

Michelin-restauranters bundlinjer på markant optur

Nyt fra bestyrelser og direktioner

Sukkerfri sodavand er på hastig fremmarch

Foredrag: Hvor helvede er kundeservicen?

Danskerne dropper kassekøen

I løbet af de seneste to måneder er antallet af danskere, der selv scanner deres varer i supermarkedet steget med 35 procent

1

Kunder kan kræve penge tilbage for et udløbet gavekort

Coop-ordre har sat fut under fiskefabrik

Coronavirus hindrer PostNord i at sende pakker til Kina

Bilsalget er kommet langsomt ud af starthullerne i 2020

Randers Street Food åbner med kæmpeshow

Bryggeri klar med en anti-voldtægts-øl

DSB-passagerer kan igen købe kaffe og rundstykker i togene

Tre ud af ti ledere har været syge med stress

Lokal slagter lander aftale med Coop

Lundbeck sælger og tjener mindre: Corona skaber usikkerhed

Skyhøj kakaoskat: Producenter ånder lettet op

Analyse: Virksomhedsledere vil jagte ansatte i år

Bryggeriet Åben spinder guld på øl-kåring

Se alle Medlemmernes egne nyheder

US Energy Export 2020 i USA

Forvirring omkring korrekt brandgodkendelse

Få plads til flere varer med fødevaregodkendte reoler.

Overvejer du at lave en Laudrup?

Flådestyring TTC: Tacho Tracking Canbus

Thorsman arbejdslampe vinder guld

SMART 2020 i Shanghai

Ny type papirbægre skal erstatte plastik til mælkeprodukter

Minibox - et nyt design

Hør mere om EU'S støttepuljer

Sæt pris på dine produkter med prismærkepistoler fra METO

Prøv den nye energiberegner fra ASSA ABLOY

Moderne og tidsrigtigt butiks/bagerikoncept på vej til DK

JEROS på Euroshop 2020

Opnå en 100% automatiseret og fuldt integreret forretning

Checkpoint Systems på EuroShop 2020

Spansk virksomhed søger produktion af solcelle-system

Partner til multimedieudstyr søges

Økologi på fremmarch hos Kryta

Vind i den fysiske butik!

Produktnyhed fra PALOMAT®

Kræver dine kunder, at du kan understøtte Cross Docking?

Mangler din sliddele-forretning produktion?

Skal du på messe?

Hvordan skabes international vækst igennem franchising?

Send til en kollega

0.141