23948sdkhjf

Unge brokker sig mere efter en dårlig købsoplevelse

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Unge i aldersgruppen 18-25 er mere tilbøjelige end de ældre til at påvirke andre, hvis de har haft en dårlig oplevelse i en fysisk butik eller online.

En ny rapport viser, at 61 pct. af de unge forbrugere i aldersgruppen 18-25 år er mere tilbøjelige end ældre forbrugere over 66 år til aktivt at forsøge at påvirke deres venner og familie efter en dårlig købsoplevelse.

Læs også: Trustpilot: Vores anmeldelser er ikke misvisende

Det viser en undersøgelse fra Valitor, der har undersøgt forbrugeres oplevelse før, under og efter et køb i en butik eller online. 40 pct. af forbrugere advarer aktivt andre, hvis de har haft en dårlig oplevelse.

- Selvom de unge ikke har den samme købekraft som den ældre generation, så er der ingen danske retailere, der har råd til at ignorere dem. Vores undersøgelse viser, at unge oftere går til tasterne for aktivt at påvirke folk i deres omgangskreds, hvis en butikikke leverer den købsoplevelse, de forventer - og det gælder både før, under og efter et køb af et produkt eller en service, siger Bettina Thorkelin, nordisk salgsdirektør hos Valitor, i en pressemeddelelse. 

Ifølge undersøgelsen føler generation Z-køberne sig i gennemsnit 50 pct. mere skuffede over oplevelsen hos retailere end de adspurgte over 66 år. Desuden er det 30 pct. mindre sandsynligt, at de unge nyder købsoplevelsen.

Ifølge Bettina Thorkelin er nøglen til at sikre en god købsoplevelse danskernes betalingsdata, da det fortæller noget afgørende om folks præferencer.

Læs også: Virksomheder aner ikke hvad de skal gøre ved forbruger-ratings

Det gælder både unge og ældre generationer.

- Betalingsdata er ofte forskellen på en god og en dårlig kundeoplevelse. Ved at samle brugernes data fra alle tidligere køb kan butikkerne få et præcist billede af, hvad hver enkelt forbruger køber, hvor ofte varer refunderes og hvilke betalingsmetoder, derforetrækkes. Så næste gang forbrugeren skal betale for din service eller produkt, møder personen noget velkendt og trygt, forklarer Bettina Thorkelin fra Valitor.

I forhold til den unge generation er det ekstra vigtigt at være på forkant, da de ikke nødvendigvis er bundet af en klassisk betalingsmetode som fx Dankortet eller kontanter.

- Der sker en hastig udvikling inden for nye betalingsteknologier - og selv aktører som Facebook taler om at få betalinger integreret i deres platform, ligesom man ser det i Asien med WeChat. Så butikkerne skal være opmærksomme og sørge for, at de ikke misseren del af deres salg, fordi en del af deres kunder pludselig foretrækker en ny digital løsning, butikken ikke selv har opdaget, siger Bettina Thorkelin.

Mere om: anmeldelser
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Andefejl: Fødevarestyrelsen lægger sig fladt ned

"Ja tak"-tilbud er supermarkedernes nye salgstrick

Nogle butikker tjener millioner på kundernes impulskøb på sociale medier.

Mandalay har slået rødder i det jyske

Tøjkæde tjener millioner med udgangspunkt i traditionelle dyder

Aaskov Modetøj minder om noget fra Matador. Senest gik kæden ud med 8,3 millioner kroner i overskud.

Coop afslører Kvickly-planer i Nyborg

Nyt fra bestyrelser og direktioner

Nyhedsbrev

180 danskere syge efter at have spist franske østers

Mange danskere og andre europæere har været ramt af maveonde efter at have spist østers fra Frankrig.

Bauhaus klar til at indtage Slagelse

Stark gør klar til at flytte ind hos Silvan

App skal give halv milliard forbrugere viden om skadelig kemi

Forbrugere i Europa kan med appen "Tjek Kemien" opbygge vidensbank om varer, der indeholder skadelig kemi.

Manglende tillid: Forbrugere dropper deres yndlingsbrands

Forbrugere vægter værdier og bæredygtighed over pris og bekvemmelighed, viser ny undersøgelse.

"Tobaksforretninger" kan undgå at gemme cigaretterne væk

Mange kiosker kan muligvis blive kategoriseret som "tobaksforretninger" og på den måde undgå stramninger.

Falsk medejer i Sport 24 var en fejl

Manden forklarer, at han ikke vidste, hvad et CVR-nummer er.

Regeringen vil redde landapoteker med Robin Hood-model

Sundhedsminister vil hjælpe de nødlidende apoteker i landområderne med penge fra byapoteker med overskud.

Flertallet af forbrugerne vil have lovgivning om bæredygtigt tøj

Hver fjerde europæer har reduceret deres tøjkøb af etiske grunde, viser ny undersøgelse.

Virksomheder jagter lærlinge til DM i Skills

Her er "Danmarks bedste bøfsandwich"

50 millioner mælkekartoner bliver helt og aldeles baseret på træ

Pludselig fik Sport 24 en falsk medejer

- Vi er rystede over, at dette kan ske. Det er virkelig en mærkelig sag, siger direktør for kæden.

Selskabet bag Ota Solgryn og Havre Fras fusionerer

Svane Køkkenet henter tidligere direktør fra Multiform

Bygma udnævnt som årets læreplads

Nyt krav: Én slags oplader til alle mobiler

Truede landapoteker kan øge ulighed i sundhed

Den nuværende økonomimodel for apoteksdriften truer med at trække tæppet væk under landapotekerne.

Ikonisk Aalborg-restaurant lukker efter dødsfald

Bilsalget sætter rekord: Større biler og SUV'er trækker op

Regeringen lover forslag om delvis pesticidforbud

Flysag kan ramme danske småkager hårdt

Økonomisk opsving er med til at give færre dårlige betalere

Dagrofa-direktør: - Vi har en unik position

DI-ros til regeringens vækstplan for handel og logistik

Flere folk på arbejdsmarkedet: Ledigheden står stille

2

Sonos sagsøger giganten Google

Fødevarebranchens brikker er blevet allemandseje

Circle K gør det muligt for Børnetelefonen at hjælpe flere

Drab på iransk general gør det dyrere at tanke bilen

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Hvad skal din virksomhed investere i i 2020?

Kom Til Stor Åbningsfest Hos Kärcher

Leasing af genbrugt IT - forbedrer jeres likviditet

HOLIDAY WORLD international tourism trade fairs 2020

Samarbejde om innovation med udspring i testfaciliteter

Vil kan hjælp dig med at lave en plan for din næste messedeltagelse!

Tøj brand med historie søger partner

Er I parate til at konvertere til ISO 45001:2018.

De nominerede til Detailforum Awards 2020

Virksomhed tilbyder skibsdele

CTcoin deltager på EuroShop, Düsseldorf 16-20 februar, 2020

Gør noget for miljøet og din egen pengepung med Tracking

Alusteel: Hos ASSA ABLOY en en port ikke bare er en port

Have møbel producent tilbyder produktionsaftale.

Ansøg et rejselegat på 15.000 kr.

Fremtidens BR

God kvalitetesemballage til priser, der er skarpe

Mangler din virksomhed forskellige tape løsninger?

Amager Centrets forvandling

GS1-nyhed: Miljøbilleder

Tacho management i nye klæder

DSV Solutions opnår en årlig besparelse på kr. 80.000!

Ny salgssupporter hos Alux

TrueCommerce driver nyt strategisk initiativ i EESPA

Mangler i nyt til jeres dametøjsforretning?

Send til en kollega

0.156