23948sdkhjf

Unge brokker sig mere efter en dårlig købsoplevelse

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Unge i aldersgruppen 18-25 er mere tilbøjelige end de ældre til at påvirke andre, hvis de har haft en dårlig oplevelse i en fysisk butik eller online.

En ny rapport viser, at 61 pct. af de unge forbrugere i aldersgruppen 18-25 år er mere tilbøjelige end ældre forbrugere over 66 år til aktivt at forsøge at påvirke deres venner og familie efter en dårlig købsoplevelse.

Læs også: Virksomheder aner ikke hvad de skal gøre ved forbruger-ratings

Det viser en undersøgelse fra Valitor, der har undersøgt forbrugeres oplevelse før, under og efter et køb i en butik eller online. 40 pct. af forbrugere advarer aktivt andre, hvis de har haft en dårlig oplevelse.

- Selvom de unge ikke har den samme købekraft som den ældre generation, så er der ingen danske retailere, der har råd til at ignorere dem. Vores undersøgelse viser, at unge oftere går til tasterne for aktivt at påvirke folk i deres omgangskreds, hvis en butikikke leverer den købsoplevelse, de forventer - og det gælder både før, under og efter et køb af et produkt eller en service, siger Bettina Thorkelin, nordisk salgsdirektør hos Valitor, i en pressemeddelelse. 

Ifølge undersøgelsen føler generation Z-køberne sig i gennemsnit 50 pct. mere skuffede over oplevelsen hos retailere end de adspurgte over 66 år. Desuden er det 30 pct. mindre sandsynligt, at de unge nyder købsoplevelsen.

Ifølge Bettina Thorkelin er nøglen til at sikre en god købsoplevelse danskernes betalingsdata, da det fortæller noget afgørende om folks præferencer.

Læs også: Tilbudt penge for at fjerne dårlig pizza-anmeldelse

Det gælder både unge og ældre generationer.

- Betalingsdata er ofte forskellen på en god og en dårlig kundeoplevelse. Ved at samle brugernes data fra alle tidligere køb kan butikkerne få et præcist billede af, hvad hver enkelt forbruger køber, hvor ofte varer refunderes og hvilke betalingsmetoder, derforetrækkes. Så næste gang forbrugeren skal betale for din service eller produkt, møder personen noget velkendt og trygt, forklarer Bettina Thorkelin fra Valitor.

I forhold til den unge generation er det ekstra vigtigt at være på forkant, da de ikke nødvendigvis er bundet af en klassisk betalingsmetode som fx Dankortet eller kontanter.

- Der sker en hastig udvikling inden for nye betalingsteknologier - og selv aktører som Facebook taler om at få betalinger integreret i deres platform, ligesom man ser det i Asien med WeChat. Så butikkerne skal være opmærksomme og sørge for, at de ikke misseren del af deres salg, fordi en del af deres kunder pludselig foretrækker en ny digital løsning, butikken ikke selv har opdaget, siger Bettina Thorkelin.

Mere om: anmeldelser
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Ombygget Kvickly har succes med det nemme: Løfter salget med 50 pct

Lagkagehusets direktør stopper

Kvickly på vej mod historisk overskud

Løvbjerg i Odder har fået makeover

Børn og børnebørn bar Lars Larsens kiste ud af kirken

Bygma ansætter største antal elever nogensinde: Har brugt SoMe aktivt for at tiltrække de unge

Nyhedsbrev

Coop tilbagekalder hamburgerryg

1

Færre tøjkøb sender detailsalget i bakgear

Bestyrelsesformand åbner for salg af B&O

Nyt fra bestyrelseslokaler og direktionsgange

3 åbner ny butik i Esbjerg

Fødevarestyrelsen skruer igen bissen på mod kendte spisesteder i København

Ny herretøjsbutik åbner i Greve

Intersport og The Athlete’s Foot åbner i Lyngby

Ny magtfordeling: Unge løsarbejdere bestemmer mere i butikkerne

Det store udvalg af job gør, at unge deltidsansatte ikke er blege for at sige nej til vagter. Det stiller høje krav til butikscheferne.

Coop Crowdfunding åbner onlinebutik

Coop Crowdfunding åbner torsdag egen onlinebutik, som sælger varer, kunderne selv har investereret i.

Matas-topchef går ind i Gyldendals bestyrelse

Flere og flere bestiller dagligvarer og henter selv

Bolia åbner endnu et showroom

Jysk uden dynekøbmanden: Skal åbne hundredevis af nye butikker

Økomejeri fik bøde for dårlig hygiejne

156 kilo Aalbæk-snacks kaldt retur

Bilfirma går til landsretten i opgør med Ai Weiwei

MobilePay lægger gebyr på nogle erhvervskunder

Tøjbutikker, blomsterhandlere og andre skal af med 588 kroner om året, hvis de vil bruge MobilePays Myshop-løsning.

Arla på vej med flere plantebaserede fødevarer

Efter seks års fremgang står den danske beskæftigelse stille

Efter Dyne-Larsens død: Møbel-leverandør flager på halvt

Formland: Gæster møder talstærkt op trods trange tider

Telias danske direktør stopper efter 15 år hos selskabet

Mejeribranchen: Hvervekampagne har givet bonus

13-årig dreng truer sig til cigaretter med luftpistol

Formland er åbnet for 71. gang: Tema afspejler tiden

1

Eksperter: Oksekødsrapport er så fuld af fejl, at den er ubrugelig

To kæder er blevet til én: Nu åbner bolighus under nyt navn

Flying Tiger lukker butikken i Middelfart

Mailadresse afslørede drikkevarefuskere

Se alle Medlemmernes egne nyheder

PALOMAT® Forhandler 2019!

Gratis webinar: EDI-integration til Dynamics 365

Kärcher Danmark flytter til nye og større lokaler

Effektiv palleomsnøring og en sundere arbejdsstilling

EL:CON indgår serviceaftale med Fitness World på landsplan

Startkit til din messestand

Bliver selvscanning en succes?

Den rigtige brik passer ikke altid i puslespillet

Grønt og ansvarligt indkøb og levetidsforlængelse af IT

Expression har designet nogle super smarte fleksible messekit løsninger til din næste stand :)

Skal dit næste forretningseventyr være i USA?

Åbning af nyt pålidelighedslab i Aarhus

Skal du på messe?

Miljøvenlig og økonomisk emballageløsning

Navneskilte til professionel brug i din butik

Skal din virksomhed være mere innovativ?

Skyd genvej med nyt online Design Studio

Nye kasseleverandører integrerer til kontant terminalen - CashDro.

High tech-tekstil ændrer hverdagen på danske arbejdspladser

Anders er udlært elektriker med topkarakterer

Danskerne overser effektive muligheder for energioptimering

Morten er udlært elektriker hos EL:CON i Aarhus

Casper er udlært elektriker hos EL:CON – og han er også EUX-student

Efterårets messer er allerede i gang – er du?

Gratis GS1 online basiskursus

Send til en kollega

0.163