23948sdkhjf

Møbelkæde vender millionunderskud til overskud

Møbelkæden Hjemme Hos, med 33 år på bagen, har relanceret sig selv og vendt et millionunderskud til overskud.

Læs også: Møbelkæden sætter nu navn og dato på sin nye identitet

De har ryddet så meget op, at de kalder sig Danmarks nyeste møbelkæde.  

- Vi aflivede den gamle. Det er ikke noget tilbage af den gamle kæde, siger adm. direktør i Hjemme Hos, Lene Witt Johansen til Wood Supply.

Der er blevet brugt mange midler på relanceringen, som gjorde, at de sidste år landede på en underskud på godt 2 mio. kr. Noget som adm. direktør kalder ”planlagt underskud”.

Regnskabsåret for Hjemme Hos slutter i september, og deres halvårsregnskab viser ifølge Lene Witt Johansen, at de højst sandsynligt kan lande på et overskud på omkring en halv million. De har haft en to-cifret vækstrate, som hun ikke yderligere ønsker at præcisere. 

Læs også: Den unge generation er vild med "Hjemme Hos"

- Det er en fantastisk udvikling kæden har været i gang med og det har vist sig som den helt rigtige strategi. Det kan godt lade sig gøre at drive en frivillig kæde i Danmark – i modsætning til en kapitalkæde, siger den adm. direktør.

Møbelkæden har arbejdet på at få helt ny profil og ændret i deres markedsføring, så man ikke længere vil se tv-reklamer, for krudtet bliver brugt på den enkelte butik.

Det betyder blandt andet, at de ikke har en national webshop men kun de webshops, som medlemsbutikkerne selv har.

Og den har butikkerne mulighed for at tilpasse, som de vil – eksempelvis ved at sælge mærker, der ikke er med på kædeplan og de kan lave outletsalg, hvis de har ting, de vil af med.  

Læs også: Jubilæum i Den Gamle Købmandsgård: - Så er det min tur til at nappe 50 år

- Det har vi gjort, fordi støtter op om butikken 100 pct. Salget skal gå til den lokale butik. Normalt når man kigger på kæder, så ligger butikkerne under kæden. Her bliver butikken profileret og vi som kæde er under dem. Det tror vi på bevarer og understøtter det engagement og ildhu, som vi mærker, der er, siger Lene Witt Johansen.

Direktøren mener, at de nu har fundet den rette vej og vil fortsætte strategien uden ændringer. 

- Vi forventer at tendensen fortsætter, men vi vil gerne have flere butikker med, slutter hun.

Mere om: Hjemme Hos
Hold dig opdateret med RetailNews
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Nu kommer Skousen til Ringkøbing

Digitale satninger rammer Søstrenes overskud

My Home-stifter takker af som adm. direktør

Liv og glade dage: Utraditionel tømmerhandel nomineret til vækstpris

Storcenter nej tak: Køkkenbutik satser på midtbyen

To webbutikker reddet på stregen

Nyhedsbrev

11.000 fejrede ny Power-butik i Esbjerg

Først af tre: Dansk designvirksomhed åbner på Manhattan

Bygma-ejer: Det er nøglen til vores succes

1

Nu er det officielt: Tiger-ejer vil på børsen til en værdi over 40 milliarder

Børsnoteringen af ejerne bag Flying Tiger står til at blive årets største børsnotering i Norden.

Medie: Nu bliver der gjort plads til Power i Næstved Storcenter

Top 10: Danmarks største byggecentre

For 800 millioner kroner logistikcenter på Lars Larsens vej

Gyldent år for de danske byggecentre

Fra Albuen til Skovvangen: HTH holder flyttedag

Detailgigant afslører marketingstrategi: Stor forskel på kunders research før køb

Nu afslører XL-Byg, hvordan virksomheden bruger sin viden om forskellige kundetyper til at øge salget.

Magnetisk trælegetøj hitter på Kickstarter: 50 ordrer på tolv minutter

Kvik åbner tredje køkkenbutik i Aarhus

I forvejen er de to eksisterende butikker blandt de mest succesfulde af Kviks 150 butikker.

For 15 år siden: Lokale trælaster blev til landsdækkende byggecenterkæde

Tre på stribe for nordjysk møbelhandel

Imerco lukker butikken i Marstal

Marstal Handelsforening kalder det en forfærdelig nyhed.

Søstrene Grene har solgt over 3,8 millioner vandflasker til fordel for Røde Kors

Montana efter stor tilbagegang: Søsætter digital strategi

Fra fodboldtræner til chefstilling i Ikea

Møblér-forretning fejrer 110-års jubilæum

Dårligt nyt: Juletræspriser for i år presser producenterne

Generationsskifte i Invita Odense

Bolia åbner endnu et showroom

Efter Dyne-Larsens død: Møbel-leverandør flager på halvt

Formland: Gæster møder talstærkt op trods trange tider

Formland er åbnet for 71. gang: Tema afspejler tiden

To kæder er blevet til én: Nu åbner bolighus under nyt navn

Flying Tiger lukker butikken i Middelfart

Han er ny filialchef i Bygma

BoConcept vinder international franchisepris

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Undgå rygsmerter grundet dårlige ergonomiske forhold

Oprydningssalg - skiltepylon til under halv pris

BioSan Nordic er hovedsponsor for Dansk Rengøringsmesse 2019

Det usynlige kan spænde ben for din nye leder

Se videoen og mød os i vores univers af kreative specialdesignede salgsdisplays

HCS - din Onestop partner i renovationsløsninger

Hold integrationer og forretning i luften døgnet rundt

Bjarne Emil Jensen fejrer 40 års jubilæum

Forbo udvider populær gulvserie

GS1 Denmark byder velkommen til Matas

Stort potentiale som Master Franchisetager

Hvad er AMS, og hvorfor er det vigtigt for dine IT-investeringer?

HCS tilbyder professionel TV-inspektion af kloaksystemer

Prolink S10-0 PP (polypropylene) med Friktions Top (FRT1).

Kom bakterier og sporer til livs

Machine Learning giver onlinekunderne bedre betjening – og fanger hurtigere svindlerne

Stor serviceaftale mellem Door System og Danish Crown

Skal vi hjæpe dig salgsklar til messen :)

Besøg i Københavns Lufthavn - 23. oktober 2019

Teststudie viser stort potentiale for energioptimering af spåntagningsmaskiner

JEROS A/S deltager på Südback 2019

Er det også en udfordring for dig at holde dig ajour med den nyeste teknolo...

Træt af køer og utilfredse kunder?

Bør jeg rykke til Business Central – og hvordan foregår det i praksis?

Kan du se forskel? Til kamp mod kopivarer

Send til en kollega

0.188